Count Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Skal prøve å få tatt et opptak i morra. Låter ganske fett. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Skal prøve å få tatt et opptak i morra. Låter ganske fett. åssen ligger det ann? får du tatt noe opptak er spent! hehe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Har lært ganske mye ved å lese denne tråden. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Glemte helt det med lydgreia. Sorry. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 noen som vet nøyaktig hva som skal kobles til når jeg skal ha 2,9 cossie motor i en sierra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 imponert over motor! http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...nt=MVI_1418.flv Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 imponert over motor!MER FILM! 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 (edited) vært litt snakk om utveksling og det her.. jeg for min del skjønner ikke hvorfor man bytter diffen fra 3,92 til 3,62 utveksling når toppfart med v6 24v, mt75 kasse og 3,92 utveksling er 260-270km/t se video... http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...vutveksling.flv Edited January 8, 2007 by CalnoR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 1. gearet blir ****** kort med 3.92. nesten bare burnegear spør du meg.. har 3.36 og er fornøyd med det.flisespikking: utv. på sedan scorpio cosworth er 3.64, ikke 3.62. 3.62 er vel 4x4 cosworth utv om jeg ikke tar feil? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) Hva skal du egentlig med langt førstegir da? *edit: videoen - Når du 220 i 4.gir med mt75 kasse og 3.92?? Hvor ligger egentlig sperra på 24v'n? Jeg har også 1:1, men med 3.64 bak, og den når akkurat 200 før sperra på ca 6000rpm. Edited January 9, 2007 by Erik Braseth Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 jeg når 100km/t i 2.gir, 160km/t i 3.gir, 225km/t 4.gir og til nåla butter i 5.gir... og dette med mt75 manuell kasse og 3.92 utveksling.. slår ikke sperra inn på 6200 omdr på 24v? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) 1. gearet blir ****** kort med 3.92. nesten bare burnegear spør du meg.. har 3.36 og er fornøyd med det.flisespikking: utv. på sedan scorpio cosworth er 3.64, ikke 3.62. 3.62 er vel 4x4 cosworth utv om jeg ikke tar feil? ja første giret er kort men derimot veldig sterk i 1. gir da...etter min mening.. feil tall på utveksling fra min side når du har 3.36 så har vel du en toppfart på over 300km/t ? Edited January 10, 2007 by CalnoR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Hvis vi tar utgangspunkt i denne så ser vi at med 3,92, turtallsperre på 7200rpm og 205/50-15 dekk så er det klin umulig å få større hastighet enn 126mpg (202km/t) i 4.gir med 1:1 utv. siste giret i mt75 er 0,83:1, så toppfarten i bilen din blir 243 km/t ved 7200 rpm i 5.gir Skal du nå 225 med de utvekslingene og dekkstørrelsen må du dra motoren til ~7800rpm, og det skjer ikke Sikker på at kassa di ikke har speedogiver for 3.64 eller 3.36 bakaksling da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 jeg er temmelig sikker på at det stemmer i forhold til farten, for jeg lå på e18 og testet hvordan speedometeret var i forhold til riktig fart som jeg da testet på 90 blank på speedometeret og fikk 93km/t på fartsmåleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Jeg tømmer 1. på godt under et sekund. rekker nesten ikke tømme det før jeg må geare. Liksom ikke vits med noe kortere 1. syns jeg.Mener jeg regnet ut at jeg hadde teoretisk toppfart på rundt 260-270. Men det skjer jo ikke.. Er ikke i nærheten av sterk nok til det.Er jo smak og behag dette her. ser at mange bruker 3.64. Og kan vel være enig i den. Men jeg syns 3.92 er ALTFOR høy utv. 24v sperrer på 6400 o/min. Så noen turtallsmaskin er den ikke.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 i følge den kalkulatoren så vil capri'n få en teoretisk toppfart på 270, da med standard 2.8i utveksling på 3.09.men er vel en del motstander inne i bildet, for ikke å snakke om motoreffekt som har mye å si i praksis. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) Jeg tømmer 1. på godt under et sekund. 3,89:1 er utvekslingen i mt75 kassa i 1.gir. Med 225/45-17 dekk og rødmerking på 6400 får jeg disse hastighetene: med 3,36 bak: 58km/tmed 3,64 bak: 54km/tmed 3,92 bak: 50km/t Heftige dekk og godt feste du har da, hvis du passerer 50 før det har gått ett sekund Får jeg sitte på en tur? Edited January 10, 2007 by Erik Braseth Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 hva gjør den 0-100km/t på a? regna ut at stv min gjør ca. 0-100km/t på 6 sek... er greit nok det.. har også hatt den i 230km/t på vei. men da ga jeg meg org understell på stv er ikke noe særlig over 200km/t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 3,89:1 er utvekslingen i mt75 kassa i 1.gir. Med 225/45-17 dekk og rødmerking på 6400 får jeg disse hastighetene: med 3,36 bak: 58km/tmed 3,64 bak: 54km/tmed 3,92 bak: 50km/t Heftige dekk og godt feste du har da, hvis du passerer 50 før det har gått ett sekund Får jeg sitte på en tur? Sa bittelitt feil, tømmer ikke gearet. skifter ved ca 5000 tenker jeg.Har 255 bak så det henger bra på. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Lest litt igjennom her nå, å må si jeg stiller meg litt uforstående. Har kjørt 24V med man. kasse, å ble veldig skuffet. Null seigdrag, litt futt opp i turtall, men ikke akkurat noe å skrive hjem om. Er det ikke 0-100 på 8,8 el no sånt på aut.? er ikke mye under 8 sek da, med man. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Lest litt igjennom her nå, å må si jeg stiller meg litt uforstående. Har kjørt 24V med man. kasse, å ble veldig skuffet. Null seigdrag, litt futt opp i turtall, men ikke akkurat noe å skrive hjem om. Er det ikke 0-100 på 8,8 el no sånt på aut.? er ikke mye under 8 sek da, med man. Det er rundt 2 sek. forskjell på 0-100 tida på 2,9 12v manuell og 2,9 12v automat. Vil tro at 24v med manuell kommer ned på 7 tallet. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 så med min utveksling så vil ikke 6 sek på 0-100km/t være så galt det da hehe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest btl Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Hei Hvilken årsmodelerl er BOA og BOB? Jeg antar at BOA er -89 og BOB er 89- til kanskje 94? 24v sitter vel i Frosken også? Finnes det evt noen BOC og BOD? Jeg leste her at BOA hadde 195hk @ 5700rpm og 275nm @ 4500rpm. Jeg må si jeg ble skuffa over det. Det burde vært maks moment på 3000rpm! Nå har jeg ikke sett momentkurven, men jeg antar selvfølgelig ikke at det er 270 på 3000rpm heller. Noen som har spesifikasjoner på BOB og andre motorer hvis de finnes? Tenker da på hk/nm og gjerne hvilket turtall. Det beste ville vært moment/hk-kurver Jeg er også litt nysgjerrig på bensinforbruk da jeg vurderer en 24v bruksbil (4x4). mvh Bjørn Tore Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Regner med det er BOB motoren på den 24v grafen. BOA var vel den kraftigste sugemotoren under tre liter da den kom ut, i 1991. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 (edited) Regner med det er BOB motoren på den 24v grafen. BOA var vel den kraftigste sugemotoren under tre liter da den kom ut, i 1991. Kurven til høyre ser ut til å beskrive BOB-motoren ja. BOA 143KW (195Hk) og BOB 152KW (207Hk). Fallet i momentet på 3000omdr. illustrerer vel også når spjellet mellom innsugsmanifoldene åpnes? BOA i Scorpio 1991 til 1994 BOB i Scorpio 1995 til 1998 Edited March 8, 2007 by RSHansen - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now