Escort RST WRC Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Tviler på at Frank gidder å vente et år med å få gang på Granada'en Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 hvor mye arbeid er det å montere manuell kasse på den nyere motoren da?må da vær noen "eksperter" her i norge som fikkser det fint vell? er ikke no ekspert men fikser det fint da mt75 fra xr4i 2wd (v6) kassa er bolt on. der har du også en clutch som tåler nok.. er helt lik som på coswort (likt serie nr. tilogmed) har en kompiss som bruker 5 trins fra granada 83 2.8 med denne clutchen å det finker fin fint det også ALTSÅ: ikke no hokus pokus som det er vits å blande dyre eksperter borti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 han kompissen min bygde også inn denne motoren i en 2 liter sierra på 3 dager, så dette fikser du på en helge perm eller 2 hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 cthansen: ja når den når rundt si ca 4000rpm så er den sprekere selfølgelig men når den når et vist turtall (er litt usikker si ca 6000) så mister den så og si all effekt... har jo nemmelig en 92 scorpio 24v ghia ståenes og vil jo si at den går bedre en en 2.8i. min konkluksjon er at den er dau på lave og høye turtall men bra mellom si ca 4000 og opp til 6000rpm.motoren mangler likson det siste lille puffet rett før du girer på en måte....for å si det sånn.. motoren er bygd for automat!! men men alt i alt er det jo en kjempegrei motor for all del. ALTSÅ: dissa motorene trekker jevnt å raskt til sperra slår inn (6300 ca) å da er det helt fra bunn av..om du har vært borti en som ikke gjør det ville jeg gått over å sjekka litt ting for da er det no GALT!! det er like greit å gire på 5500 med utvekslinga til kompissen min, men er jo sikkert litt annerledes ettersom hvilken utveksling du har.. rett over 4000 virker det som det er topp punkt på effekt/moment kurva.. hvertfall om du tar en sammensetning av effekt/moment. (LES: der den trekker!!!!) om det er noen som mener det går som en 2.8 her enda så foreslår jeg dere tar en tur til horten så kan vi teste litt , også kan dere kjøre hjem igjen med skjegget i postkassa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 om det er noen som mener det går som en 2.8 her enda så foreslår jeg dere tar en tur til horten så kan vi teste litt , også kan dere kjøre hjem igjen med skjegget i postkassa! Kan bekrefte det ja til dere som har 2,8 dere blir kommer til å bli no j***** fra kjørt Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dølle Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Kan bekrefte det ja til dere som har 2,8 dere blir kommer til å bli no j***** fra kjørt Specs BOA:195 hk @ 5750rpm275 nm @ 4500 rpmMax rpm: 6150Max kontinuerlig turtall: 6050 rpm (dvs at sperra slår inn på 6150 rpm, og justerer ned turtallet til 6050 rpm og holder det ca der) Forresten, Scorpio og banekjøring = KONGE!! MEN: Scorpio + banekjøring + ACR + 24v + man. gir = HIMMELEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 på min bir det 3.91 utveksling.. 1. gear har ikke no å si alikevel..0.4bar på to t3 turboer f.eks. ble anbefalt å ikke overskride 2.75" ekos så da tipper jeg 2.5" uten cat. er finfint. gamle motor ville jeg styrt unna for jeg liker å høre på "gamle" gutta som har gjort dette før.. av folk du kankje har hørt om så kan jeg nevne: mike på top boost og sten parner i sverige. bla. di mener det samme: ny type motor er vanskeligere, MEN sikrere..Har snakket endel med mike ja, flink fyr han. Han har også sagt seg enig i at forskjellen mellom den gamle og den nye koker ned til registerkjedet. Og at det er bedre på den gamle. Den nye har imidlertid litt bedre blokk, fordi den har mer gods der veiven er opplagret. 24v'n drar velvillig helt opp til turtallssperra, men har noen flatspots på effektkurven. Disse kan det jo være kjekt å få jevnet ut med litt motorstyringstriksing. Anbefaler forresten å bruke 2.8 svinghjul. Kommer MYE fortere opp på turtall. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Specs BOA:195 hk @ 5750rpm275 nm @ 4500 rpmMax rpm: 6150Max kontinuerlig turtall: 6050 rpm (dvs at sperra slår inn på 6150 rpm, og justerer ned turtallet til 6050 rpm og holder det ca der) Forresten, Scorpio og banekjøring = KONGE!! MEN: Scorpio + banekjøring + ACR + 24v + man. gir = HIMMELEN Så deg på banen lørdagskvell. Traff deg forsåvidt på Fauske-myrene i går også Virka som det sparka bra fra. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Specs BOA:195 hk @ 5750rpm275 nm @ 4500 rpmMax rpm: 6150Max kontinuerlig turtall: 6050 rpm (dvs at sperra slår inn på 6150 rpm, og justerer ned turtallet til 6050 rpm og holder det ca der) Forresten, Scorpio og banekjøring = KONGE!! MEN: Scorpio + banekjøring + ACR + 24v + man. gir = HIMMELEN Det må prøves... TKO kassa funker fint? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 noen som veit om noen som lerverer chip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 (edited) noen som veit om noen som lerverer chip? www.superchips.co.uk leverer chip. Står under Granada. EDIT: det er til BOA, mens det er chip til BOB under Scorpio. Edited August 29, 2006 by cthansen 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Top boss performance har også det. Dyre men...richter motorsport i tyskland har: http://www.richter-motorsport.de/Ganske sikker på at Suhe motosport også har. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 nå skjønner jeg ikke no her.. har jeg forstått ting rett når gamle type motor heter boa å har enkle kjeder å IKKE ble levert i 95? min motor (som jeg har alt av papirer på!!) har doble kjeder men heter boa.. er dette da en krysnings motor eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 BOB, fra seint 94 og ut (froskescorpio) med to enkle kjeder. (simplex kjede)BOA, fra seint 90 til seint 94, med et dobbelt kjede. (duplex kjede)Ser også forskjellen godt på innsuget. De er ikke like i det hele tatt. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dølle Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Så deg på banen lørdagskvell. Traff deg forsåvidt på Fauske-myrene i går også Virka som det sparka bra fra. Kult! Mykje jobb med den biln min, hygli å høre at det er folk rundt som synes det virker.Er foreløpig fornøyd med draget i den, må bare komme bortom og slå av en prat neste gang du ser meg. Kanskje du sitter på en tur og? Litt jaging på bane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dølle Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Det må prøves... TKO kassa funker fint? Kassa funka som fjell den. Kjøringa mi kunne vært bedre menmen. Kjørte sjøl "grip" mens brodern prøvde bilen og kjørte "drift", begge deler gikk kjempebra med den kassa, for ikke å snakke om clutchen. Brå clutch og banekjøring er GØY! Du får ta deg turen oppover neste treff, får se hvem som er raskest av oss to;) Nysgjerrig på åssen Scorpio er å kjøre med bredere bakdekk enn fordekk(tenker på å ha det selv en dag..) Har du noen erfaringer du vil dele med allmennheten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 må bare komme bortom og slå av en prat neste gang du ser meg. Kanskje du sitter på en tur og? Litt jaging på bane? Det skal jeg gjøre 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Kassa funka som fjell den. Kjøringa mi kunne vært bedre menmen. Kjørte sjøl "grip" mens brodern prøvde bilen og kjørte "drift", begge deler gikk kjempebra med den kassa, for ikke å snakke om clutchen. Brå clutch og banekjøring er GØY! Du får ta deg turen oppover neste treff, får se hvem som er raskest av oss to;) Nysgjerrig på åssen Scorpio er å kjøre med bredere bakdekk enn fordekk(tenker på å ha det selv en dag..) Har du noen erfaringer du vil dele med allmennheten?Det funker fett det. Merker ikke store forskjellen til med like dekk, annet enn at den henger mye bedre på. Før i vår så funket ikke servotronicen min, og da var den skikkelig ekkel og stikkete å kjøre, med breie framdekk, men etter jeg fikset den er den skikkelig digg å ratte. hehe.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dølle Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Det funker fett det. Merker ikke store forskjellen til med like dekk, annet enn at den henger mye bedre på. Før i vår så funket ikke servotronicen min, og da var den skikkelig ekkel og stikkete å kjøre, med breie framdekk, men etter jeg fikset den er den skikkelig digg å ratte. hehe..Hehe, jo servo må til det, har man litt mannlige framdekk. Brodern ratta(les:driftet) en mercedes 300 på bane i fjor... uten servo... var litt tungt sa han.. hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Problemet med at servotronicen ikke funket var at den var lett på rattet uansett hvor fort du kjører. (hastighetsavhengig veit du...) Da ble den veldig sporete og ekkel. Men det ble borte da jeg fikk den fiksa. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 hva blei egentlig konklusjonen her nå? er det best å bruke den gamle 24v BOA eller den nye 24v BOB??? vurderer selv her hehe.. ingen som her et lydklipp her av en v6 24v med effektanlegg? lurer på lyden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 ikke helt hva du ønsket, men har funnet et filmklipp av en 24v motor med kugelfischer innsprut... 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 (edited) rå lyd i den der ja! helt klart.. blir det skikkelig sugelyd med konfilter på disse motorene, noe sånt som i golf vr6..? for den lyden er helt syk! Edited October 30, 2006 by CalnoR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 suge lyden i en vanlig 12v med doble KN er ganske så porno den og! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 suge lyden i en vanlig 12v med doble KN er ganske så porno den og! det kjører jeg med nå og det er ganske porno lyd ja høres ut som motoren gisper etter luft 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now