Jump to content

Recommended Posts

Posted

Helt sikkert!

"- Hvordan kan det skje?

- Det finnes verksteder som fjerner understellsnummeret og setter inn et annet, fra for eksempel en stjålet bil, sier Solvi."

Om du skjærer ut understellsnummeret på bilen din, og setter inn ett fra en stjålet bil da har du virkelig ikke skjønt det... Men men, typisk media med gode formuleringer når det gjelder bil!

Posted

Min første tanke er at her har det rulla gjennom noen UStrucker som Avalance og Ram Pick up. Ram PU finnes i tre vektklasser 1500, 2500 og 3500 som en ser på karosseriemblemet.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted

De sa på nyhetene at det dreide seg i hovedsak om terrengbiler av merke Mercedes (les: Geländewagen) og triksing med disse med tanke på årsmodell, vekt, og lignende ved import. Men det forbauser meg ikke om en og annen Cosworth har vært innom her nei. Det dreide seg visst om ganske omfattende virksomhet.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest Taunus Basic
Posted

Det som er verre er at Eva Joly har vært ansatt i justisdepartementet siden 2002 .

For nettopp å avdekke korrupsjon rundt i landet her..

Hun fant ikke noe, og fortsatte med å styrke norges innstats mot korrupsjon i U-land.

Som spesialrådgiver i jus.dep. hadde hun vel en brukbar lønn tipper jeg.

Norge er mye mer skittent enn man først tror..

Posted

Sitat: "Mannen har også kjøpt opp vrak av biler og motorsykler som har vært involvert i alvorlige trafikkulykker i Norge og utlandet. Bilene er bygd opp igjen, og godkjent ved den samme trafikkstasjonen han arbeidet ved inntil fredag i forrige uke."

Med forbehold om hvordan dette teknisk har blitt gjort ser jeg egentlig ikke det graverende alvoret i dette her...

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Guest Taunus Basic
Posted

Kjøpt vrak, bygd opp igjen.. Ringer det ikke'no ?

Er det helt sikkert at disse kjøretøyene er helt topp stand ? Hvis han gikk gjennom og godkjente dem selv, eller fikk en "kompis" til å godkjenne de?

Godt mulig at bilene er ok, det er ikke det jeg sier. Det kan jo godt være de IKKE er ok også..

Hva om han f.eks. hentet inn 1994 modell Scorpio, og brukte numrene til en 1991 modell, osv.. Uendelig muligheter for juks med nummer, motorer, avgifter osv her ..

Hvis det stemmer så er vel staten på jakt etter menglende avgifter tenker jeg..

En 1981 modell G-wagen Har samme ramma som 1999 modellen, løft av karosseri, "flytt" rammenummer, sett på karosseri igjen.. Dermed har du en 1999(81) modell. NULL AVGIFT. 350 GD f.eks..

Det er over 220.000,- kroner i avgift det.. :D

Det har jo hendt flere ganger det da.. Med privatpersoner etc.. :ph34r:

Posted
De sa på nyhetene at det dreide seg i hovedsak om terrengbiler av merke Mercedes (les: Geländewagen) og triksing med disse med tanke på årsmodell, vekt, og lignende ved import. Men det forbauser meg ikke om en og annen Cosworth har vært innom her nei. Det dreide seg visst om ganske omfattende virksomhet.

Vel, ligger en del rammer fra Gelendewagen i skogen rundt omkring. Biler blir kjøpt på overskuddsauksjon hos Forsvaret og brukt identiteten på biler hentet fra utlandet. Ikke lengesiden jeg sjekket IDen på en slik fin og flott mørkeblå Gelendewagen med diger dieselmotor og med siste ansiktsløftingen, registrert hos biltilsynet som en 1981 240GD???? Og dette er faktisk lovlig om hele ramma og ikke bare IDen blir brukt vel og merke.

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Posted

Har nok ikke vært noe cosworth der, og synes dere det er rart at folk blir mere og mere kriminelle i norge ? skatter og regler på alt som finnes i det potet landet her, alt som er kriminellt har lav straff, Norge er mulighetetens land for kjeltringer, Værre blir det :angry:

Guest cosworth 90
Posted

Kan ikke få sagt det bedre en det Syvers sa der nei......

Posted

Spørs veldig hvilket samfunnslag man kommer i fra også. Jo høyere oppe jo mer kan man skjule, og slippe unna billig i domstoler!

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Posted

Menneh... Si meg en ting, er det slik at hvis bilen min blir totalvraket får ikke jeg lov til å kjøpe den igjen?

***** journalister, skjønner ikke bæret av hva de skriver...

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted

kommer ann på.

hvis du skal kjøpe den for og rette opp, så nei. da må et godkjent verksted gjør det.

hvis den er totalvrak som du skriver, så kan du kjøpe den, men får ikke skilter på den.

(kanskje ikke vits med skilter på et vrak heller ;)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Posted
Kjøpt vrak, bygd opp igjen.. Ringer det ikke'no ?

Er det helt sikkert at disse kjøretøyene er helt topp stand ? Hvis han gikk gjennom og godkjente dem selv, eller fikk en "kompis" til å godkjenne de?

Godt mulig at bilene er ok, det er ikke det jeg sier. Det kan jo godt være de IKKE er ok også..

Hva om han f.eks. hentet inn 1994 modell Scorpio, og brukte numrene til en 1991 modell, osv.. Uendelig muligheter for juks med nummer, motorer, avgifter osv her ..

Hvis det stemmer så er vel staten på jakt etter menglende avgifter tenker jeg..

En 1981 modell G-wagen Har samme ramma som 1999 modellen, løft av karosseri, "flytt" rammenummer, sett på karosseri igjen.. Dermed har du en 1999(81) modell. NULL AVGIFT. 350 GD f.eks..

Det er over 220.000,- kroner i avgift det.. :D

Det har jo hendt flere ganger det da.. Med privatpersoner etc.. :ph34r:

Så det er sånn det5 virker ja... Faren til en i klassen min ble tatt for dette, vet det var en Gelendewagen innblannet.. Men tror han har svindlet staten flere ganger med dette. Har fullt av halverte og kondemnerte biler utenfor, også en halv buss faktisk :huh:

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Posted
kommer ann på.

hvis du skal kjøpe den for og rette opp, så nei. da må et godkjent verksted gjør det.

hvis den er totalvrak som du skriver, så kan du kjøpe den, men får ikke skilter på den.

(kanskje ikke vits med skilter på et vrak heller ;)

Hvis du må bruke kaskoforsikringen din etter en ulykke der du selv har skylden har du ingen rett på å få igjen bilen din.Hvis du er uskyldig i ulykken kan ikke forsikringsselskapet ta bilen din,og de må gi deg oppgjør for skaden.Du har også lov til å rette opp din egen bil etter en ulykke med den.Bilen må inn for godkjenning hos biltilsynet der den blir grundig sjekket.Skiltene får man igjen når alt er som det skal være på bilen.