granadaghia Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 er det forsjell på 2.8i som sto i franada/capri og den 2.8i som står i sierra/scorpio?tenkte på om der er støtstenger eller ikkje.......for å sleppe ventil tikkinga =)
morty999 Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 alle har nok støtstenger.. bare å justere de det da..
RHeskja Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Kammen i granada sierra og capri er vel like men scorpion efi har en annen..
2.8 injection Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hkmener jeg å ha lest ett sted 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Granadamaster 2,9ighia Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hkmener jeg å ha lest ett sted Merkelig min sperrer ikke i det hele tatt, har hatt den rett over 7000omdreininger en gang 2,8i 1983 mod. Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
RSHansen Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hkmener jeg å ha lest ett sted Merkelig min sperrer ikke i det hele tatt, har hatt den rett over 7000omdreininger en gang 2,8i 1983 mod.Det er fordi turtallsperra ligger i rotoren, og denne er sikkert byttet ut med en rotor fra 2,3 som passer rett på. Og vips så var bilen uten turtallsperre. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest ZeroCool Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 for å bli kvitt tikkinga så er det bare å bore opp 0,4mm på oljekanalen på venstre topp.. da tikker den ikke mere..
Guest zr50sl Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 juster klaringa mellom vippearm å støtstang litt trangere enn det dem egentli skal ha,da blir det som regel stille...
twin turbo Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 er vel ikkje lurt å justere strammere en det skal vere. eg har hatt min xr4i sugetrimma opp i langt over 7000rpm sikker bortimot 10000 flere ganger. dette er da eg spinner og den jevla diffbremsen slipper da blir det fort turtall på den. 160hk motorene er vel noe med eksosen også. ellers så er det litt forskjeller utfra årsmodell. trehjulsykel
2.8 injection Posted November 17, 2005 Posted November 17, 2005 2.8i capri versjonen hadde visst en en forskjell i tenningssystemet, de var sperret på ett høyere turtall 6100 omdr. og 160 hk, mens de andre 2.8i'ene var sperret på et lavere turtall og 150hkmener jeg å ha lest ett sted Merkelig min sperrer ikke i det hele tatt, har hatt den rett over 7000omdreininger en gang 2,8i 1983 mod.Det er fordi turtallsperra ligger i rotoren, og denne er sikkert byttet ut med en rotor fra 2,3 som passer rett på. Og vips så var bilen uten turtallsperre. tror jeg også har motor uten sperre...siden rotoren ser ut som en vanlig rotor og ikke en slik rotor med turtallsperre som beskrevet og illustrert i verkstedhåndboka mi.... 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now