Jump to content

Recommended Posts

Posted

i bra stand.. 4-5000kr... ikke 1 kr. mere ved privat kjøpt!!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

har en del bilder av den motoren, 2,3 ohc... :D men har ikke peiling på å legge ut bilder..

Posted
har en del bilder av den motoren, 2,3 ohc... :D men har ikke peiling på å legge ut bilder..

Viktig å ha i bakhodet at Pinto OHC deler fra eks. Taunus/Sierra ikke deler noen likhet med 2.3L fra USA. 2.3L ohc er en "forbedret" Pinto, og har navnet LIMA.

eksosporter , ogkamaksellagring

 

http://www.esslingeracing.com/catalog/contents.htm

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted
Viktig å ha i bakhodet at Pinto OHC deler fra eks. Taunus/Sierra ikke deler noen likhet med 2.3L fra USA. 2.3L ohc er en "forbedret" Pinto, og har navnet LIMA.

eksosporter , ogkamaksellagring

 

http://www.esslingeracing.com/catalog/contents.htm

 

Noen få deler passer i følge Esslingerkatalogen. Motorene er generelt like i grunnkonstruksjon men alikevel veldig ulike. 2,3 Lima er fysisk lengere enn 2,0 Pinto, dvs. at veiv, kammer osv ikke vil passe. Begge motorene ble konstruert i sin tid for bilmodellen Ford Pinto.

 

Alikevel mener jeg at motorfestene fra Sierra 2,0 skal passe på 2,3 motoren. Mener at festehullene i blokka er like. Dermed passer motoren fint i Taunus, Granada, Scorpio, Sierra osv. slik som i (Sierra)XR4Ti.

 

:)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Posted

Ble dårlig skrevet det der. Skulle skrevet motordeler fra Pintoen som ble brukt i europeisk Ford.

 

XR4Ti ble satt sammen i europa uten motor, og sendt over til US hvor de trøkka nedi LIMAmotoren før den gikk inn i nybilhallen så motorfestene er nok easy mekk uten at jeg tør stå for det.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted
hva kan en sånn en være verdt?

 

Toppene er visst ett problem på disse motorene så pass nå på at den er OK. Ellers er disse motorene veldig lik Volvo sin 2,3 liter (96mm x 80 mm) og toppene går rett på med triksing og mixing med registerreim osv.

Med hensyn til deletilgang, priser osv, kjøp heller en slik motor og sveis ett Ford merke på toppdekselet. :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

så er vel volvo B23 litt tyngere da ;)

veier jo nesten 180kg jo :o

har forresten lest om en fyr som har planer om å putte en slik B23 turbo motor i en sierra

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...