Jump to content

motor


morty999

Recommended Posts

i bra stand.. 4-5000kr... ikke 1 kr. mere ved privat kjøpt!!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

har en del bilder av den motoren, 2,3 ohc... :D men har ikke peiling på å legge ut bilder..

Viktig å ha i bakhodet at Pinto OHC deler fra eks. Taunus/Sierra ikke deler noen likhet med 2.3L fra USA. 2.3L ohc er en "forbedret" Pinto, og har navnet LIMA.

eksosporter , ogkamaksellagring

 

http://www.esslingeracing.com/catalog/contents.htm

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ha i bakhodet at Pinto OHC deler fra eks. Taunus/Sierra ikke deler noen likhet med 2.3L fra USA. 2.3L ohc er en "forbedret" Pinto, og har navnet LIMA.

eksosporter , ogkamaksellagring

 

http://www.esslingeracing.com/catalog/contents.htm

 

Noen få deler passer i følge Esslingerkatalogen. Motorene er generelt like i grunnkonstruksjon men alikevel veldig ulike. 2,3 Lima er fysisk lengere enn 2,0 Pinto, dvs. at veiv, kammer osv ikke vil passe. Begge motorene ble konstruert i sin tid for bilmodellen Ford Pinto.

 

Alikevel mener jeg at motorfestene fra Sierra 2,0 skal passe på 2,3 motoren. Mener at festehullene i blokka er like. Dermed passer motoren fint i Taunus, Granada, Scorpio, Sierra osv. slik som i (Sierra)XR4Ti.

 

:)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Ble dårlig skrevet det der. Skulle skrevet motordeler fra Pintoen som ble brukt i europeisk Ford.

 

XR4Ti ble satt sammen i europa uten motor, og sendt over til US hvor de trøkka nedi LIMAmotoren før den gikk inn i nybilhallen så motorfestene er nok easy mekk uten at jeg tør stå for det.

Link to comment
Share on other sites

hva kan en sånn en være verdt?

 

Toppene er visst ett problem på disse motorene så pass nå på at den er OK. Ellers er disse motorene veldig lik Volvo sin 2,3 liter (96mm x 80 mm) og toppene går rett på med triksing og mixing med registerreim osv.

Med hensyn til deletilgang, priser osv, kjøp heller en slik motor og sveis ett Ford merke på toppdekselet. :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...