Banco Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 hei.. xr4ien min går men fusker etter 5 mins kjøring.. samme virkning som når dynamoreima er veldig slakk og ikke vil lade til batteriet. dynamoreima er akkurat byttet men bilen fusker og har en tendens til å ikke starte rett etter jeg har kjørt.. vet at viftereima og servoreima er løse men dette skal vel ikke ha noe å si. noen som kjenner til dette?tørr ikke kjøre den i dag.. (dette begynnte i går) døds kjipt når jeg har hatt bilen i 2 uker. og jeg IKKE kan mekke
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 nei. den har jeg akkurat skiftet for noen dager siden.. den piper heller ikke.. men viftereima eller servoreima piper... lurer på om det er dynamoen eller noe.. skjedde plutselig i går bare etter jeg da hadde gitt på litt på veien. så skulle jeg fylle føde og bilen ville ikke starte. etter det begynnte bilen og fuske helt likt som når dynamoreima er løs.. men den sitter og har greie tagger enda
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 har sett litt på bilen nå. når jeg måler batteriet viser det 11.6 v når den står stille.. så batteriet er rimelig dødt. når jeg får startet bilen viser den bare 12.1v - 11.9v skremmende lite ettersom at dynamoen skal gi spenning til batteriet. så er det da mest logisk at viftene på dynamoen evt selve dynamoen er gåent eller kan det rett og slett bare være dynamoreima.. merket at jeg kunne vri den 180 grader. (hørt rykter om at den bare skal kunne vris 90 grader?Eller så har jeg en annen mulighet... dynamorelèt.. at den ikke slår inn når jeg starter motoren?jeg har aldri mekka før så jeg kan INGEN ting.. setter stooor pris på om noen vil hjelpe meg.
Fresh| Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Det kan være batteriet som har døde celler slik at den ikke tar til seg strøm/spenning. En annen ting som jeg selv har vært utfor på 2,8i mfi motoren er at dynamoen ikke leverer strøm, altså amper, til batteriet. Dynamoen bør skiftes ut og se om det hjelper da.
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 bilen er i stand nå.. var bare en liten fille sak som dynamoreima var litt slakk.. men jeg skal bytte ut børstene i dynamoen uansett.. er ikke gjort på 20 år liksom.. så greit det en annen ting med bilen. : når jeg kjører sakte på 1 og 2 gir så hakker den litt.. bilen går litt dårlig på tomgang også.. hva kan dette være?
Guest FOSENFORD Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Disse bilen skal ikke gå fint på tomgang. Men du kan prøve å juster tenninga ved ca 2500-3000 omdreninger.
Banco Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Jeg skjønner at den ikke skal gå bra på tomgang.. men jeg vil den skal det fordet.. er litt mer smuud å kjøre da.. jeg skal prøve å skru litt på den og få den på høyere turtall.. Bilen lugger litt på jevne farter også.. vet ikke hva dette kan være... vet dere`?
twin turbo Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 tenning og bensin justeringer og service kan vere ein begynnelse. 2.8i går da heilt ok på tomgang vis alt er i orden det jør dei eg har som ikkje er trimmet noe videre. men er den trimma så kan det vere at du må opp på 1000-1500 før den går noelunde jamt. trehjulsykel
Banco Posted November 23, 2005 Author Posted November 23, 2005 Helt orginal... men jeg merker at når jeg har den på 1000 går den fint. men ikke så kjekt.. skal finne ut av d.
Recommended Posts