Jump to content

Recommended Posts

Posted

eg har nå noen gamle volvoer 240-244 som eg skal ha det morro med på skogsveier så da lurer eg på om det er noen billige og kjappe muligheiter for lit meir power i desse skal ikkje bruke noe peng på dei skal først ribbe dei for alt eg ikkje trenger. men det er sikkert noen som veit om det er noe å hente i dei motorene med litt fine (å harde) inngrep samme ke berre motoren holder så er det de viktigste.

trehjulsykel

Guest Sierra_is
Posted
Sett inn en fordmotor!!

Så sant så sant :P

Posted
eg har nå noen gamle volvoer 240-244 som eg skal ha det morro med på skogsveier så da lurer eg på om det er noen billige og kjappe muligheiter for lit meir power i desse skal ikkje bruke noe peng på dei.

Vanskelig å trimme uten at lommeboka må lide.. Har du ikke noe Volvotrim liggene i uthuset fra før så er vel eneste muligheten å vaske/rense tennpluggene. Kunne tipse om å kjøpe nytt luftfilter, men det koster jo over 100lappen og da er vel det uakuelt?

Prøv heller inne på http://www.norskvolvoklubb.no/ Er her vi preiker Volvo.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted

GulenPower : bytt forgassernål og dyse :) så bruker den under literen med engang :)

Posted
Brukar ikkje dei bilane nok bensin som det er??? Har ein 244 no som bruksbil og den sluker **** meg over 2 liter på mila!!!

Da er det noe feil, og det kan selvsagt rettes.

eg har nå noen gamle volvoer 240-244 som eg skal ha det morro med på skogsveier så da lurer eg på om det er noen billige og kjappe muligheiter for lit meir power i desse skal ikkje bruke noe peng på dei skal først ribbe dei for alt eg ikkje trenger. men det er sikkert noen som veit om det er noe å hente i dei motorene med litt fine (å harde) inngrep samme ke berre motoren holder så er det de viktigste.

Først og fremst må du si hvilken motor for har. Volvo har så mange forskjellige og de krever forskjellige tiltak alt etter som. Originalt så er det meste feil så det er gode muligheter uten at det blir alt for dyrt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest JvhCossie
Posted

Biltema hadde ialefall R kam til volvo til en rimelig penge... :)

Guest Dre Racing@
Posted
Sett inn en fordmotor!!

var det en dårli spøk eller? fortell meg hva som er bedre med en ford vs volvo motor!

topic: for å få fart i volvon så er det nok turbo som gjelder... prøv å få tak i en forgasserturbosats til 1000kr..

Posted

Sett inn en fordmotor!!

var det en dårli spøk eller? fortell meg hva som er bedre med en ford vs volvo motor!

topic: for å få fart i volvon så er det nok turbo som gjelder... prøv å få tak i en forgasserturbosats til 1000kr..

Dette er vel et Ford forum såvidt jeg vet? Ikkesant??? Så kan jo du begynne med å fortelle oss fordfolk hva som er så bra med en Volvo motor fremfor en Ford motor????

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Posted

Denne tråden vil ikke dø så jeg blir nødt til å stenge den.

Volvo er fine biler, men lengre diskusjoner om det trengs ikke her inne. Volvopreiket finner sted på et annet klubbforum som det er linket til i denne tråden.

Stengt.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...