Banco Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 Hei. er litt nuub innenfor mekking av bil osv. har akkuratt fått meg en sierra xr4i. men i går merket jeg plutselig etter jeg hadde kjørt med bilen en stund at hvis jeg stoppet motoren hadde jeg problemer med å starte. fikk startet til slutt og kjørte hjem for å sjekke batteri mengden. batteriet var ikke anntydning til tomt. jeg har byttet dynamoreim osv så den skal lade hvis ikke dynamoen er herpa men det tror jeg heller ikke. for når jeg kjøpte bilen ville ikke dynamoreima lade fordi den var slakk.. men da ville ikke bilen dra i det heletatt. see? kan det være dårlig kontakt et sted? så at den ene polen på batteriet var litt rusten. er det skikkelig teit? noen som har vært borti lignende problem. at bilen ikke vil dra den automatiske startern rundt i det heletatt. to min etter starter den lett som en plett. servoreima og viftereima er litt løs. kan dette være problemet? håper på svar =)
Peet Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 kan være starteren som holder på å ta kveld.. og når d e varmt nedi der fungerer den ikke.. men når den får kjølt seg litt kommer den igjen..
Banco Posted November 5, 2005 Author Posted November 5, 2005 hva koster en sånn starter i dette tilfellet???
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 jeg tror ikke det er starteren.. tror det kanskje er noe med endten dynamoreima, dynamoen, eller noe lade greier... var ute å kjørte i går.. starte fikk den til men etter en liten kjøring begynnte den og fuske.. jo mer jeg trykket på gassen jo mer fuska den.. samme som skjedde når dynamoreima hadde gått fyken.. noen som kjenner til problemet? PLZ help!
Robox Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 høres ikke ut som dette har noe med ladinga å gjøre altså.. du sier jo det var nok av batteri når du sjekket..
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 når jeg sjekket på nytt i dag.. så viste batteriet 11.6 v når bilen stod stille og 12.1 når bilen gikk.. LITE.. så kan det være børstene? et relee som ikke funker? dynamoreima er litt løs men den piper ikke eller noe.. men den kan vris 180 grader... hørt at den bare skal kunne vris 90??
Count Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Prøv å skifte spenningsregulatoren, skal vedde på at det er årsaken. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 skal prøve å stramme dynamoreima nå.. så hvis det ikke fungerer så må jeg feilsøke.. det er bare det at batteriet ikke får nok strøm så det får ladet skikkelig.. skal jo være ca 14 v over batteriet når motoren går.. og over 12 når den står stille.. nå er det 11,6 når den står stille og 11,9 når den går weard
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 Muhaha.. gjett hvem sin bil som går nå a
Guest lillefot Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 gratulerer bjørnar:) det var dynamoreima eller?
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 jadda... fiksa dynamoreima vett.. høhød dette er bra hva?
Banco Posted November 6, 2005 Author Posted November 6, 2005 Når setter du på vingen på fiestan a? så fet du den vingen da Har en hel masse å gjøre på bilen min for at den skal se litt fetere ut.. så det er fett..
Recommended Posts