Jump to content

500 hesters 24v Cosworth


Count

Recommended Posts

"This race engine has been installed in a TVR competing in the TVRCC challenge championship...

The engine has our forged pistons, custom rings and pins but most importantly it has our unique billet sump girdle installed which keeps it all together when revving to 7000 rpm for extended periods...

We are now using our own design, maximum strength, forged pistons, designed specifically for forced induction."

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Passer det på 2.8 med andre topper, og passer evt topper fra 24v? :ph34r:

Blir nok mye ombygging for å få toppene til å passe på 2,8, så da er det nok likegreit å kjøpe en hel motor i første omgang. (Kun blokka fra 2,8 som eventuellt kan brukes, men også den er forsterket på 24v motorene.) Plenumet passer heller ikke, men om man kan sveise alu. så er det kanskje mulig å tilpasse om man bruker innsuget fra 2,8 EFI. :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

Er det kompressor på toppen der eller?

Det er er jo bare helt sinnsykt, 500 hk i v6, det er noe jeg kunne tenkt meg.

:wub:

 

Nei det er et nytt og bedre plenumkammer utviklet for både turbo og sugemotorer. :)

 

http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html

 

 

 

eneste jeg reagerte på var at det var et "ovalt" munnstykke på innsuget.. ? den silikonkoblinga så litt strekt ut.. :huh:

Link to comment
Share on other sites

eneste jeg reagerte på var at det var et "ovalt" munnstykke på innsuget.. ? den silikonkoblinga så litt strekt ut.. :huh:

 

Den ser strekt ut på grunn av at den fungerer som en overgang fra oval røråpning til rund. :)

Forøvrig så finnes en versjon av dette plenumkammeret med flens for gasspjell fra 2,9 12v. Altså to runde inntak! :)

 

Synd det ikke er lagt ut noen lydklipp når denne motoren nærmer seg 7000 omdreininger. Det må være rått!

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Han er litt dårlig med oppdateringer på internettsida si. Samma og det, at han konsentrerer seg om motorer. :)

Tror nok det blir han her jeg skal handle trim fra. Er ikke bare interessert i å selge deler, men at man får valuta for pengene.

 

Hvis du spør han om råd til trimming vil han alltid vite hva slags budsjett du har og hvilke fremtidsplaner du har for motoren før du får svar på hva slags trimming du skal handle.

9 av 10 tilfeller råder han deg til først å bytte innsuget, og så vurdere turbotrimming, eller ny motorstyring.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...