Jump to content

Clutch vaier

Recommended Posts

Guest mheimly
Posted

Nån som veit kordan man får laus vaier fra pedal!!teit spørsmål??problemet er som følger: når bil ikke går så kan du sjalte mellom hvert gir men med en gang man starte dein så må man nesten lirke dein i gir!!!!akkurat skiftet clutch!girkassen virket helt fint før jeg skiftet clutch!!!det e akkurat som at man må justere vaieren men det går jo ik når det e auto stramming!!!

Posted
Nån som veit kordan man får laus vaier fra pedal!!teit spørsmål??problemet er som følger: når bil ikke går så kan du sjalte mellom hvert gir men med en gang man starte dein så må man nesten lirke dein i gir!!!!akkurat skiftet clutch!girkassen virket helt fint før jeg skiftet clutch!!!det e akkurat som at man må justere vaieren men det går jo ik når det e auto stramming!!!

Med auto stram går jo alt auto. Byttet clutch på min4x4 og når du koblet til wiren (få noen til og dra til seg pedalen ) to trykk og alt var bra . Du sliter vell ikke med wire som har problemer( slitt i hylsa )

Posted

Hvis du har montert en clutch eller trykkplate av feil type så vil den bli rar og ikke virke helt.

Da jeg skiftet motor sto det en ny clutch og trykkplate på den, men det var av feil type. Dette førte til at den ble umulig å gire :unsure:

Guest jornhan
Posted

Eller så kan det være att den plastbiten som holder clutch armen har hoppet av og biter av denne ligger å presser på "lamelene som jeg kaller de"og da vil den være vanskelig å få i gir.Hvis dette er tilfelle så er det bare en ting å gjøre:ut med kassa igjen for å fjærne bitene :(.PS:Snakker av erfaring :D.

Guest mheimly
Posted

huff..har hørt at det va bare å ta av vaiern me pedaln og sette på vaieren igjen så skulle den auto justere sæ sjøl og ailt skulle være i ordn!går ant å kjøre me biln men ***** træg å få i gir