Guest 16V Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 er det noen som kan/ har gjort dette før og bytte fra dohc til ohc(is)har en komp bil med motor. lednings nett som jeg har tenkt og sette i 89 sedan med dohc..... er dette mye jobb..
Hvitmk1 Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Et evig styr med ledningsnettet , exosen på motsatt side .Selg Dochbilen og kjøp deg en ohc bil !!!
Guest 16V Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 hm.je har jo komp bil stående så kan jo ikke være no hokus pokus med eksos led nett
RsMuffe Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 hm.je har jo komp bil stående så kan jo ikke være no hokus pokus med eksos led nett hvilken årsmoddel er den dele sierran?
RSHansen Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 det er en 86 åssen detSpørs når på året bilen er registrert i 1989. Er bilen innregistrert etter juni 1989 er det krav om katalysator, og da vil ikke motoren fra 86 klare kravene. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
LordSnick Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 lurer på hvorfor sierra'en min som da er regga i 1.1.90 ikke har kat...??? ohc motor..er det bare derfor kanskje 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
D.Toft Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 om den ikke er bygget vekk da har du lambda sonde på den?? eller rør ting på eksos manifolden som går inn i luftfilter boksen din??
RSHansen Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 lurer på hvorfor sierra'en min som da er regga i 1.1.90 ikke har kat...??? ohc motor..er det bare derfor kanskje Skal ha katalysator om den er førstegangsreg. i 1.1. 1990 OHC med innsprøytning ble levert med katalysator fra midten av 1988 - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
LordSnick Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 har etter montert lambda bare... 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
RHeskja Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Har du alt er det ingen problem... ut med dashbord (ca en halltime) ut med ledningsnette 1.5time... så er de bare begynne å montere nytt... et inegn problem... har hatt ute ledningsnett i sierra mange ganger... absolut ingen problem.. og motoren er det minste probleme å bytte...
LordSnick Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 sikker på at den er ettermontert jeg skreiv vel at jeg har ettermontert hehe så ja... 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
D.Toft Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 (edited) har etter montert lambda bare... du har org katt på din bil.. du har/hadde slike eksos gjenbruk system (EGR) på eksos manifolden.. finner litt på hjemmesiden din.. derfor har ikke du katt på nå, men du hadde Edited November 4, 2005 by Combatkit
LordSnick Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 nei. har hatt egr ja...men aldri hatt kat og aldri labda. har bilder av orginal eksosen detr også du kan jo bare se på det bildet. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
RSHansen Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 nei. har hatt egr ja...men aldri hatt kat og aldri labda. har bilder av orginal eksosen detr også du kan jo bare se på det bildet. EGR og Lamda hører i hop desverre. OHC EFI ble ikke levert med bare EGR. Sånn er det bare. Ser enda har MAPsensoren i motorrommet, og da har du innsprøytninga som er beregnet på kat. og hegoføler. (Lambda sonde). Enten vet du dette eller så da har nok noen lurt deg godt. Lykke til på neste EUkontroll da. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
LordSnick Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 ja mulig alt dette har vært på bilen men når jeg kjøpte den så satt bare egr greia der. så..bilen er eu ok snart den, bare liten etter kontroll så pga noen foringer. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Leo Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 Har du sjekka om det er en lavkomprimert motor også? zr50sl har en 89' Sierra med cat, egr og lambda. Den har originalt 8,5/1 komp. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
LordSnick Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 ikke lavkomp. motorkode n4a som i følge alt er 85kw motoren altså ikke 100hestern, og når jeg ser på mekonomen sin side så sier den også at det er n4a motoren. det står også samme koden på blokka. har også kvitering fra ford i 2001 om at hele eksosen er bytta, fremre, midtre og bakre potte ingen kat. og jeg har jo bytta hele orginale med simons og det var ingen kat på den. om detta er no "hybrid" opplegg fra ford aner jeg ikke. men jeg veit iallefall at den hadde egr og map men ikke lamda og kat. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
D.Toft Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 på mekonomen kommer det opp at min motor å er n4a, men eg vet eg har den 74 kw motoren, så det skal du ikke stole på
LordSnick Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 mulig men det står n4a på blokka så..tro hva dere vil jeg veit hva jeg har og det er jeg som skrur på bilen så. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest 16V Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 ja etter mye at og frem så er dette konklusjonen...er mye jobb og ikke mye jobb..så jeg får vell kjøre med dochen en stund til. har hatt en del fjuskin...men etter en del feilsøking så kom vi fram til at veivhussensor er deff har ikke byttet den ennå så det jenstår og se
Guest 16V Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 ja da har jeg bytta veivhus sensor ble mye bedre men er lit fjusking når den er kald og går litt rart på tomgang.gar helt fint når den blir varm.. har bytte temp f/+en del andre følere + rotor.fordeler lokk pluger kabler.er det noen som vet om feilen kan være på forhånd takk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now