Jump to content

Kjølevann


!Cosworth!

Recommended Posts

Har et problem at tempen varierer veldig mye.

Ved kjøring er den stabil, men med en gang jeg slipper pådraget(ingen belastning) går tempen ned, så går den opp igjen ved pådrag.

 

Lurer på om det kan vere termostaten? noen ideer?

 

Så kaster den av seg vann ved "racer kjøring" av og til.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Dem som ha bilen før meg har visst skifta toppakning. Nå er det grA pakning.

Mulig det kan vere luft ja, tror ikke viftene starter. men den blir ikke varm når den står å går på tomgang.

Da ligger den stabilt midt i nomal feltet.

 

Føleren til viftene, er det den som står nederst på venstre side på radiatorn?

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Har et problem at tempen varierer veldig mye.

Ved kjøring er den stabil, men med en gang jeg slipper pådraget(ingen belastning) går tempen ned, så går den opp igjen ved pådrag.

 

Lurer på om det kan vere termostaten? noen ideer?

 

Så kaster den av seg vann ved "racer kjøring" av og til.

 

er det ALLE som har cosworth som har det problemet att vannspruten står oppover frontruta ved skikkelig pådrag?? ink.meg selv....du får helt sikkert trykk i vannet,er enten topp-pakning,sprikk i topp eller blokk....

Link to comment
Share on other sites

"Jepp:-) Er ein fordel å teste viftene og vist de ikke starter. vist eg ikke husker feil er det bare å kortslutte ledningene som går inn på føler. då skal de starte:-)"

 

 

Ok. Da må jeg prøve det seinere i kveld.

 

Kan det vere at det er luft som jør at tempen plutselig ramler rett i bunn når bilen triller å kommer opp igjen til normal ved belastning?

 

Syntest å ha lest på forumet her at det kan vere mulig å settte inn termostaten feil vei.

Skulle ikke tro det var mulig men I så fall hva er symptomene da.

 

Kan jo vere mulig at de som har skifta toppakning kunna klart å klabba til noe sånt.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

årsaken til att tempen er så ustabil,er fordi du får komp.trykk i kjølevannet,så slipper toppa ut trykket,og da stiger tempen ,så bygger det seg opp trykk igjen,og da synker tempen....dette er noe dritt rett å slett...

 

Så du mener toppakninga er gått til helvet?

Eller bare er det sånn?

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

noe er helt sikkert galt,mest trolig topp-pakning,har slitt med dette problemet i to år jeg nå,har byttet blokk,topp å pakninger i fleng,har planet topp å blokk også,men topp-pakningen ryker hele tiden,wrc pakningen er håpløs å få tett,så eneste løsningingen tror jeg er å frese spor i blokka å legge inn pianotråd....tipper att expansjons tanken din er som en ballong etter litt kjøring,stemmer,ikke sant?

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ikke, men så har jeg ikke kjørt så mye med den heller da.

Blir ikke skilt før neste år, pga forsikring

Har bare raskjørt et "par" ganger etter nattens mulm å mørke har kommet frem.

 

Har skjedd ca 2-3 ganger at det spruta på ruta.

 

Sist skjedde det i 100å helvet ,å da blei det skikkelig temp på kjølevannet. koka litt når jeg stoppa, men temp nåla var i underkant av rødmeket

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Har nå kjørt litt uten toppa på tanken for å få ut luft. Å så kjørte jeg litt med toppa på tanken. :)

Ingen sprut i dag :rolleyes:

Tempen går ikke over midt på norm merket. men den varierer en del fra under der, ved variert belastning.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat det samme problemet selv, hadde av toppen og byttet alt. Planet den og satte den på igjen kjørte litt og fikk et enormt trykk i tanken, korken spratt av. Har pianotråd i blokka da..., frykter det er blokka el toppen som er gåen, tror ikke det er pakningen. Blir motor i 1000biter for å finne feilen, bytter alt av lager osv samtidig.

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem for et år sia jeg også. Trodde det var toppakningen som var defekt, men da jeg fikk av toppen var det blokka som hadde sprekt. Hadde sprekt mellom bolthullene og kjølekanalene. Hadde skjedd på to steder.

 

200 blokk eller?

 

200 blokk ja. Har vært bra etter rep, brukt bilen siden mai.

Får håpe det ikke skjer igjen.Blir for dyrt med sånne reparasjoner hvert år... :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...