Jump to content

Ingen lyder lengre.....?

Recommended Posts

Guest cossiegutten
Posted

Alle de morsomme lydene mine er vekk!?

Plutselig ingen dumpventil lyd og heller ingen filter lyd (dvs.mann kan høre dem svakt)

Har gått over alle slanger og alt ser ut til å være som det skal...men det som er så rart er at måleren inni bilen viser -1 kg på vakuum siden, dette er altså på tomgang... (vanligvis viser den 0,7 - 0,8 )

Og betyr ikke det da at det er for mye vakuum, som igjen betyr at det ikke kan være noen slanger som er løs, for visst en slange ikke holder tett så skal vel det vise motsatt vei på måleren? (f.eks 0,4)

Eller har jeg missforstått voldsomt ?

Noe annet som også er merkelig her er at bilen går bedre enn før (da den pushhsjet osv)

Har prøvd disse tingene etter dette skjedde...

-Har byttet alle småslangene rundt om

-Prøvd annen dumpventil

-Prøvd å kjøre uten turbotrykksmåleren

Mvh

Bjarte

Guest Komfort
Posted
Vist du har falsk luft så vil du få null bar på måleren i bilen på tomgang.

Det er ikke mulig !! Har du så stor lekkasje vil enten motoren ruse seg opp eller bare stoppe.

Guest Pjuker`n
Posted

Er ikke slangen ti WG som har hoppet av a?

Guest Komfort
Posted
Javel.. Hvorfor har eg hatt det poblemet då? hadde lekasje på dump og måleren min viste null. Ja hadde høgere tomgang på motor

Du har sikkert koplet Trykkmåleren på gal side av gasspjeldet?!

Guest Komfort
Posted
Min ladetrykks måler står i innsugs manifolden.

OK! det er rett, skjønner bare ikke hvordan det er mulig å få 0 Bar på tomgang ???

Guest Dre Racing@
Posted

-1kg sier han jo. det er jo nesten umuli. men hvor mye lader denna kjærra di når du tørr å gi gass da?

Guest Komfort
Posted
Vist du har falsk luft så vil du få null bar på måleren i bilen på tomgang.

!!!!!!!!!

Guest cossiegutten
Posted

Jeg kjører valigvis 1,7-1,8 nå går den rett opp i 2 bar...

Fint om de som ikke har noen spesielt gode svar lager en egen post og diskuterer det de vil der...

mvh

Bjarte

Posted

Jeg monterte bleed ventil på slangen til wastegaten.Da fikk jeg også -1 omtrent på tomgang.Går fint på tomgang og alle lyder er som de alltid har vært. Se over alt av slanger,det er mitt tips. Kanskje du har fått en knekk eller noe på en slange.

• 2 weeks later...
Posted
Jeg monterte bleed ventil på slangen til wastegaten.Da fikk jeg også -1 omtrent på tomgang.Går fint på tomgang og alle lyder er som de alltid har vært. Se over alt av slanger,det er mitt tips. Kanskje du har fått en knekk eller noe på en slange.

er ikkje amalventil som er røken da??sjekka slange wastgate??

Guest cossiegutten
Posted

bruker ikke amal ventil,har som sagt sjekket alle slanger...

Posted

en hurtig test er at sprøjte dieselstart )æter) på alle steder du mistænker lækasje eller har en samling. er den utæt så vil motoren stige i omdrejninger og du har fundet stedet. men pas på æter er brandfarligt.