Jump to content

CLUTCH PROBLEM IGJEN


wolferen

Recommended Posts

JEG har nå byttet clutch på vogna mi satt på 1 sånn alcon 6 paddle komplett kitt,fikk tak i 1 brukt svinhgjul

 

da det som satt på bilen var blått på baksiden (3 steder). fremsiden av svinghjulet var glassert,der har det vert

 

varmt.men til saken den er som følger kjørte 6 mil med den på fredag.1 liten tur på søndag.alt fungerte helt

 

fint.SÅ SKULLE JEG SETTE BORT BILEN FOR VINTEREN NÅ RYGET UT AV GARASJEN SNUDDE BILEN FOR Å

 

RYGGE DEN INN, Å SETTE DEN PÅ BUKKER.DA GIKK IKKE DRITTEN I REVERS DET BARE SKRAPET,MÅTTE

 

STOPPE BILEN SETTE DEN I REVERS Å STARTE DEN SÅNN MÅTTE JEG GJØRE HVER GANG JEG SKULLE BYTTE

 

GIR IKKE SÅ JÆVELIG KULT PRØVDE Å SETTE DEN I 1 GIR DEN BARE BUTTET ALLE ANDRE GIR OGSÅ

 

NOEN SOM HAR NOEN IDE OM HVA SOM HAR SKJEDD MÅ VEL UT MED KASSA IGJEN MEN HVA ER GALT????

 

ALLE SERIØSE SVAR MOTAS MED TAKK

 

MVH

 

WOLFEREN

Link to comment
Share on other sites

DU TRENGER IKKE SKRIVE MED STORE BOKSTAVER, TAKK!

 

 

SORRY :o :o :o

 

samme om han skriver med små el store vel...var vel ikke det han spurte om? :blink:

har du sjekka at det ikke lekker olje fra simring på motor el girkasse?

 

har ingen lekkasje der, problemet er at den frikobler bare ikke (helt plutselig) som jeg skriver funka helt fint

 

når den ble parkert i går ??????

Link to comment
Share on other sites

du har vel kanskje brent puckene på clutchen?kan skje det hvis man strammer wire`n feil.

 

Er ikke den selvstramende da? jeg løsnet den haka som holder stramme hjulet på plass ved pedalen

 

å dro ut vaieren,hektet den på utløserarmen tro inn pedalen da hørtes 1 klikk når den låste vaieren??

 

er jeg helt på gjordet nå eller? er det mulig å brenne di puckene etter ca 8.5 mil kjøring??

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

du har vel kanskje brent puckene på clutchen?kan skje det hvis man strammer wire`n feil.

 

Er ikke den selvstramende da? jeg løsnet den haka som holder stramme hjulet på plass ved pedalen

 

å dro ut vaieren,hektet den på utløserarmen tro inn pedalen da hørtes 1 klikk når den låste vaieren??

 

er jeg helt på gjordet nå eller? er det mulig å brenne di puckene etter ca 8.5 mil kjøring??

 

Ja her har du litt av ett hodebry Svenn.Dette vet heller ikke jeg hva kan være,men det er sikkert noen andre her inne som kan gi deg råd.Spørr om det samme på http://www.cosworth.no og http://www.be-4-you.com så er du sikret mange svar på hva dette kan være.Dette var synd,du har jo ligget på ryggen og skrudd mye for å ordne denne clutchen :(.

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan
Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen :wub:

 

Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting :D.

Link to comment
Share on other sites

Har du orginal cosworth clutch wire da? Ohc passer, men er litt lenger, så kansje ikke selvstrammer'n klarer å stramme den opp helt.. Bare kommer med forslag..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Kjører du med oppgredert trykkplate er det ikke alltid selvstrammeren fungerer. Gjør som wingdude sa, sjekk om du har bevegelse nok i clutcharmen.

 

Hvis du akkurat har bytta wire så strekker denne seg litt med en gang, så det kan være en årsak. Ellers har jeg sett clutch armer som har svikta pga matrialtretthet.

Link to comment
Share on other sites

Du bør først sjekk om bevegelsen på utløser-armen er nok til å fri ut clutchen, er pedalhøyden endret ? Tar clutchen langt ute/inne når du starter med pedalen inne ?

 

syns clutchen tar litt langt ute men det er ellers fin pedal.det gjorde den med engang den var byttet :(

 

Kjører du med oppgredert trykkplate er det ikke alltid selvstrammeren fungerer. Gjør som wingdude sa, sjekk om du har bevegelse nok i clutcharmen.

 

Hvis du akkurat har bytta wire så strekker denne seg litt med en gang, så det kan være en årsak. Ellers har jeg sett clutch armer som har svikta pga matrialtretthet.

 

 

Har ikke byttet wire så den er vel orginal og gammel vil jeg tro,mulig den er slitt å har strekt seg ???

 

Den trykkplata er vel ikke så mye verre em orginal eller tar jeg feil??

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Prøv å ta den løs ved strammehjulet, dra pedalen opp og ned, sett på vaieren igjen og prøv å la den justere seg en gang til.

Link to comment
Share on other sites

Prøv å ta den løs ved strammehjulet, dra pedalen opp og ned, sett på vaieren igjen og prøv å la den justere seg en gang til.

 

Da skal jeg prøve det. men den utløserarmen er det riktig att den bare er løs inne i clurth huset?

 

utløserarmen på min bil, der er det 1 sort liten plastikk sak med 1hake på som sitter på armen men

 

det er ikke noe som holder det på plass viler bare på den opphøyningen i kassa??

Link to comment
Share on other sites

Prøv å ta den løs ved strammehjulet, dra pedalen opp og ned, sett på vaieren igjen og prøv å la den justere seg en gang til.

 

har nå testet dette som du beskriver pjukern. bilen står på bukker så jeg startet den for å prøve girene gikk litt. trankt som bare ... :rolleyes: :rolleyes:

 

skjørte den på girene tro på litt å da var det sak samme igjen så nå går den ikke i gir igjen.

 

sjekket bevegelsen på utløserarmen den beveger seg helt ut ikke noe mere den kan bevege seg

 

pedalen er fin du kjenner att den tar med seg clurtchen. :( det er vel bare å ta ut kassa igjen vel :D

 

eller selge dritten som delebil :lol: :lol:

 

den skal sitte sånn nogenlunde fast d.. ikke ligge på clutchuset..

 

 

det jeg lurte på er om den plastdingsen skal ligge løst eller skal den festes i noe klips eller noe <_< <_<

Link to comment
Share on other sites

Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen :wub:

 

Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting :D.

 

jørn skal du vere med å skru cosworth på lørdag kl0900 :) ut med kasse inn med kasse,problem løst

 

håper jeg <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest jornhan

Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen :wub:

 

Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting :D.

 

jørn skal du vere med å skru cosworth på lørdag kl0900 :) ut med kasse inn med kasse,problem løst

 

håper jeg <_<

 

He he,ja jeg får vel det svenn :D.Fort gjordt å ta den ut spes når man er to som skrur.Ringer deg nærmere helgen.

Link to comment
Share on other sites

Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen :wub:

 

Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting :D.

 

jørn skal du vere med å skru cosworth på lørdag kl0900 :) ut med kasse inn med kasse,problem løst

 

håper jeg <_<

 

He he,ja jeg får vel det svenn :D.Fort gjordt å ta den ut spes når man er to som skrur.Ringer deg nærmere helgen.

 

Den er grei ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

om utløser armer er løsnet fra det svarte klipset legger den seg feil og vil ikke presse fullt ut.. dvs halvt trykk på plata.. på min så fjernet jeg dette klipset, gjenget opp ett 6mm hull og satte inne en umbrako skrue (av sort type) med lokktight.. denne må IKKE skrues hardt til.. passe på at urløser armen går hele veien og ikke butter i skruen, kun viler på den... dette hjalp i allefall på min.. men nå kjører jeg Porsche 4padle RS clutch da.. med orginal cosworth trykkeplate..

Link to comment
Share on other sites

hadde samma problem på min en gang... da var det pedal opphenget som ga seg.. er trykkplata for stiv vrir dette seg når du trår inn clutchen og dermed får du ikke den vandringa du skal ha på clutcharmen..

Få med deg en til og se på den lille rør bitem waieren går gjennom torpedo vegg. vrir den seg da du trår ned pedal, får du ta ned pedalene og se etter sprekker eller no.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...