wolferen Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 JEG har nå byttet clutch på vogna mi satt på 1 sånn alcon 6 paddle komplett kitt,fikk tak i 1 brukt svinhgjul da det som satt på bilen var blått på baksiden (3 steder). fremsiden av svinghjulet var glassert,der har det vert varmt.men til saken den er som følger kjørte 6 mil med den på fredag.1 liten tur på søndag.alt fungerte helt fint.SÅ SKULLE JEG SETTE BORT BILEN FOR VINTEREN NÅ RYGET UT AV GARASJEN SNUDDE BILEN FOR Å RYGGE DEN INN, Å SETTE DEN PÅ BUKKER.DA GIKK IKKE DRITTEN I REVERS DET BARE SKRAPET,MÅTTE STOPPE BILEN SETTE DEN I REVERS Å STARTE DEN SÅNN MÅTTE JEG GJØRE HVER GANG JEG SKULLE BYTTE GIR IKKE SÅ JÆVELIG KULT PRØVDE Å SETTE DEN I 1 GIR DEN BARE BUTTET ALLE ANDRE GIR OGSÅ NOEN SOM HAR NOEN IDE OM HVA SOM HAR SKJEDD MÅ VEL UT MED KASSA IGJEN MEN HVA ER GALT???? ALLE SERIØSE SVAR MOTAS MED TAKK MVH WOLFEREN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 DU TRENGER IKKE SKRIVE MED STORE BOKSTAVER, TAKK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 samme om han skriver med små el store vel...var vel ikke det han spurte om? har du sjekka at det ikke lekker olje fra simring på motor el girkasse? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 24, 2005 Author Share Posted October 24, 2005 DU TRENGER IKKE SKRIVE MED STORE BOKSTAVER, TAKK! SORRY samme om han skriver med små el store vel...var vel ikke det han spurte om? har du sjekka at det ikke lekker olje fra simring på motor el girkasse? har ingen lekkasje der, problemet er at den frikobler bare ikke (helt plutselig) som jeg skriver funka helt fint når den ble parkert i går ?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 utløserlageret blei vel bytta når du bytta clutch? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 24, 2005 Author Share Posted October 24, 2005 utløserlageret blei vel bytta når du bytta clutch? JA DET ER EN SELVFØLGE. KOMPLETT ALT SAMMEN NY DREID SVINGHJUL SOM ER 100% STRØKENT NÅ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 du har vel kanskje brent puckene på clutchen?kan skje det hvis man strammer wire`n feil. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 24, 2005 Author Share Posted October 24, 2005 du har vel kanskje brent puckene på clutchen?kan skje det hvis man strammer wire`n feil. Er ikke den selvstramende da? jeg løsnet den haka som holder stramme hjulet på plass ved pedalen å dro ut vaieren,hektet den på utløserarmen tro inn pedalen da hørtes 1 klikk når den låste vaieren?? er jeg helt på gjordet nå eller? er det mulig å brenne di puckene etter ca 8.5 mil kjøring?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Hmm. Ska ikke skje det etter 8,5mil! Å ja den er selvjusterende! hmm. Rart det der Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 du har vel kanskje brent puckene på clutchen?kan skje det hvis man strammer wire`n feil. Er ikke den selvstramende da? jeg løsnet den haka som holder stramme hjulet på plass ved pedalen å dro ut vaieren,hektet den på utløserarmen tro inn pedalen da hørtes 1 klikk når den låste vaieren?? er jeg helt på gjordet nå eller? er det mulig å brenne di puckene etter ca 8.5 mil kjøring?? Ja her har du litt av ett hodebry Svenn.Dette vet heller ikke jeg hva kan være,men det er sikkert noen andre her inne som kan gi deg råd.Spørr om det samme på http://www.cosworth.no og http://www.be-4-you.com så er du sikret mange svar på hva dette kan være.Dette var synd,du har jo ligget på ryggen og skrudd mye for å ordne denne clutchen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Du bør først sjekk om bevegelsen på utløser-armen er nok til å fri ut clutchen, er pedalhøyden endret ? Tar clutchen langt ute/inne når du starter med pedalen inne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Har du orginal cosworth clutch wire da? Ohc passer, men er litt lenger, så kansje ikke selvstrammer'n klarer å stramme den opp helt.. Bare kommer med forslag.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Kjører du med oppgredert trykkplate er det ikke alltid selvstrammeren fungerer. Gjør som wingdude sa, sjekk om du har bevegelse nok i clutcharmen. Hvis du akkurat har bytta wire så strekker denne seg litt med en gang, så det kan være en årsak. Ellers har jeg sett clutch armer som har svikta pga matrialtretthet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 Du bør først sjekk om bevegelsen på utløser-armen er nok til å fri ut clutchen, er pedalhøyden endret ? Tar clutchen langt ute/inne når du starter med pedalen inne ? syns clutchen tar litt langt ute men det er ellers fin pedal.det gjorde den med engang den var byttet Kjører du med oppgredert trykkplate er det ikke alltid selvstrammeren fungerer. Gjør som wingdude sa, sjekk om du har bevegelse nok i clutcharmen. Hvis du akkurat har bytta wire så strekker denne seg litt med en gang, så det kan være en årsak. Ellers har jeg sett clutch armer som har svikta pga matrialtretthet. Har ikke byttet wire så den er vel orginal og gammel vil jeg tro,mulig den er slitt å har strekt seg ??? Den trykkplata er vel ikke så mye verre em orginal eller tar jeg feil?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Prøv å ta den løs ved strammehjulet, dra pedalen opp og ned, sett på vaieren igjen og prøv å la den justere seg en gang til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 Prøv å ta den løs ved strammehjulet, dra pedalen opp og ned, sett på vaieren igjen og prøv å la den justere seg en gang til. Da skal jeg prøve det. men den utløserarmen er det riktig att den bare er løs inne i clurth huset? utløserarmen på min bil, der er det 1 sort liten plastikk sak med 1hake på som sitter på armen men det er ikke noe som holder det på plass viler bare på den opphøyningen i kassa?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 den skal sitte sånn nogenlunde fast d.. ikke ligge på clutchuset.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 Prøv å ta den løs ved strammehjulet, dra pedalen opp og ned, sett på vaieren igjen og prøv å la den justere seg en gang til. har nå testet dette som du beskriver pjukern. bilen står på bukker så jeg startet den for å prøve girene gikk litt. trankt som bare ... skjørte den på girene tro på litt å da var det sak samme igjen så nå går den ikke i gir igjen. sjekket bevegelsen på utløserarmen den beveger seg helt ut ikke noe mere den kan bevege seg pedalen er fin du kjenner att den tar med seg clurtchen. det er vel bare å ta ut kassa igjen vel eller selge dritten som delebil den skal sitte sånn nogenlunde fast d.. ikke ligge på clutchuset.. det jeg lurte på er om den plastdingsen skal ligge løst eller skal den festes i noe klips eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting . jørn skal du vere med å skru cosworth på lørdag kl0900 ut med kasse inn med kasse,problem løst håper jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting . jørn skal du vere med å skru cosworth på lørdag kl0900 ut med kasse inn med kasse,problem løst håper jeg He he,ja jeg får vel det svenn .Fort gjordt å ta den ut spes når man er to som skrur.Ringer deg nærmere helgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolferen Posted October 25, 2005 Author Share Posted October 25, 2005 Tror heller han treffer bedre svar her, fastford har mye mye mere folk en cos og be-4-you til sammen Joda,stemmer det Syver,men tenkte jeg skulle nevne det til han så han fikk mest mulig råd,men om de hadde vært riktige er en helt annen ting . jørn skal du vere med å skru cosworth på lørdag kl0900 ut med kasse inn med kasse,problem løst håper jeg He he,ja jeg får vel det svenn .Fort gjordt å ta den ut spes når man er to som skrur.Ringer deg nærmere helgen. Den er grei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 om utløser armer er løsnet fra det svarte klipset legger den seg feil og vil ikke presse fullt ut.. dvs halvt trykk på plata.. på min så fjernet jeg dette klipset, gjenget opp ett 6mm hull og satte inne en umbrako skrue (av sort type) med lokktight.. denne må IKKE skrues hardt til.. passe på at urløser armen går hele veien og ikke butter i skruen, kun viler på den... dette hjalp i allefall på min.. men nå kjører jeg Porsche 4padle RS clutch da.. med orginal cosworth trykkeplate.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 hadde samma problem på min en gang... da var det pedal opphenget som ga seg.. er trykkplata for stiv vrir dette seg når du trår inn clutchen og dermed får du ikke den vandringa du skal ha på clutcharmen..Få med deg en til og se på den lille rør bitem waieren går gjennom torpedo vegg. vrir den seg da du trår ned pedal, får du ta ned pedalene og se etter sprekker eller no. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now