burnout Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Magnet-sak Var da ikke grenser for fordeler denne påstår å ha. Men så kommer spørsmålet: Funker dette i det hele tatt? Eller er det et produkt lignende den elektriske kompressoren som sirkulerer på ebay? 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt)
OleK Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel juggel Cosworth!
burnout Posted October 24, 2005 Author Posted October 24, 2005 Søkte litt på google.Testing av div. bensinsparesystemer 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt)
Tombra Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 juggel osv osv Så du har testet det og kan bekrefte det..? Vel, en i familien min har testet slike magneter med tanke på drivstoff-forbruk.OBS: vet ikke om det er samme leverandøren som selger på QXL om ble testet, men tilsvarende iallefall. Ble først montert i en Ford Mondeo MKI 1.8 TD stasjonsvogn. Her var resultatet en ENORM forbedring av drivstoff-forbruket! Husker ikke tallene i hodet nå, kan evt. sjekke opp om ønskelig. Dieselforbruket gikk altså markant ned, ved kun å montere magneter. Mondeoen ble solgt, og magneter (fra samme leverandør) ble montert på den nye bilen, en ny Toyota Landcruiser 3.0 Diesel. Her var det ingen merkbar forskjell, men som selger på QXL sier, disse er kun for motorer opp til 2.3 liter. Det morsomme er at på spørsmål om hva som faktisk skjer ved montering av disse magnetene, kunne ikke leverandøren gi noe godt svar. Det var så nytt at forskningen ikke hadde gitt klare svar ennå. De var da inne hos Sintef for undersøkelse (Dette er nå noen måneder siden) Vi fikk disse billig fordi vi var med i testingen. Det er iallefall våre konkrete erfaringer, ikke bare synsing... Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
alibaba Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Teknikens värld testet flere slike magneter, ingen forskjell verdt å nevne. Tombra, selger du sånne eller? Rart bilprodusentene som bruker mange milliarder på utvikling hvert år ikke har kommet på dette. x - RS Turbo S2
Tombra Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Jeg selger ikke noe slikt nei. Synes bare det kunne være greit å komme med noe konkret i stedet for bare antakelser og tilfeldige påstander. Jeg bryr meg fint lite om folk kjøper eller ikke, sier bare at jeg selv har sett stor virkning fra magneter. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
OleK Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 har testet det på flere varebiler/personbiler her hvor jeg jobber (MB-forhandler), da vi vurderte å selge dem, men når vi selv ikke kunne gå god for påstandene de hadde, så følte vi at det ble for dumt.... Cosworth!
Tombra Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Hvilket merke/forhandler var var dette? Skal prøve å finne ut hvilken det var vi testet Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Count Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 I fast ford og lignende reklameres det for noe som heter ecotekvalve, eller hva det nå var. Tror Piper også selger noe slikt. Er det noe av det samme? Funker dette? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
SierraTyphoon Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Teknikens värld testet flere slike magneter, ingen forskjell verdt å nevne. Tombra, selger du sånne eller? Rart bilprodusentene som bruker mange milliarder på utvikling hvert år ikke har kommet på dette. Sikker på at ikkje GM bruke akkurat dette? Mener å hugse at eg hørte det ein gong... Har foresten testa noke liknande på ein 3.0 mercedes diesel, og mazda 2.0 diesel, og der var det meget bra effekt av den, men husker ikkje heilt kor mykje, men trur det gikk ned ca 0.2 liter/mil på mercedesen. 1997 Audi A6 2,5TDI 1967 Ford Mustang 289cui x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt x1986 Volvo 740 GL x1985 Mazda 626 x1987 Volvo 240 - spiker
Tombra Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 I fast ford og lignende reklameres det for noe som heter ecotekvalve, eller hva det nå var. Tror Piper også selger noe slikt. Er det noe av det samme? Funker dette?Dette er vel en slags ventil som slipper inn litt og litt luft, som skal redusere forbruk og gi mer power. Har aldri prøvd denne, og aner ikke om det fungerer. Mener å ha lest at den kun ga problemer på RS Turbo hvertfall, ble krøll i forhold til luftmengdemåleren visstnok. Sikkert noen her som vet mer om denne en meg Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
OleK Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 husker dessverre ikke merke nei, er lenge siden vi prøvde det... Cosworth!
cossie_storm Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 skal dette testes, så må personene som tester dette, ikke vite om at den sitter i bilen. grunnet hvis man vet det, så er muligheten til stedet for at man ubevist kjører "penere" Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Tombra Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Det er sant. Skal sies at vi ikke hadde troen på dette i det heletatt, men ble "tvunget" til å prøve. Nå kjører svært mange i bedriften med magneter Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
OleK Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 men, altså.... alle bilfabrikater jobber livet av seg for å kunne tilby motorer som går bedre, er mer økonomiske, har bedre gange, lengre levetid osv osv... disse "super"-magnetene blir solgt for 100 kr stykket, koster maks 25 kr å lage, så hvorfor har ikke da bilfabrikatene sleng på en liten magnet et sted, slik at forbruket går ned, motoren går bedre, har bedre gange og har lengre levetid hvis det bare koster 25 kr pr bil?? vil tro de hadde tjent inn de 25 kronene glatt... sorry meg ass, men jeg syns dette er "for godt til å være sant" og ja, jeg har hørt om folk som syns alt det de påstår, men jeg må si meg enig med cossie_storm, vet man at man har gjort noe med bilen, så har man lett for å tro/synes ting..... Cosworth!
Tombra Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Ikke for å være kranglefant her men De vi testet kostet nærmere 1000-lappen _tror_ jeg. Hva som skiller en magnet fra en annen aner ikke jeg men! Mye rart man kan bruke penger på her i verden.. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest EscortGhia Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Antageligvis går dette under kategorien "Er det for godt til å være sant, så er det som regel akkurat det..."
Fresh| Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 Jeg jobber på Norsk Scania, Lastebil verksted,og her ser jeg at det brukes magneter på diesel rør og innsugsrør. Om det hjelper vet jeg ikke, men mange ettermonterer dette så en hvis effekt må det vel ha.
OleK Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 kjøp det den som vil, men jeg kommer aldri til å sette noen slike heller tvilsomme produkter på min bil..... Cosworth!
thewizard Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 hva om du fikk det gratis da? skader jo heller ikke vil jeg tro:) Escort RsTurbo S2
RS 1000 Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 hva om du fikk det gratis da? skader jo heller ikke vil jeg tro:) Jeg fikk anledning til å prøve gratis. Det ble desverre ingen merkbar/ målbar forskjell i forbruket på bilen min, (kanskje pga turtalltet som er 1200 - 1600 på en bensinmotor og bensinen får da god tid til å brenne helt opp) men motoren går jevnere og finere. Nå man leser om Racefuel og sammenligner denne med vanlig bensin så nevnes det at vanlig bensin er fremstilt bl.a. av tunge HC forbindelser som er knust til mindre og brennbare enheter. Nå bensinen eldes klumper disse seg sammen til ikke brennbare forbindelser igjen. Dette problemet har ikke racefuel og det er jo akkurat dette problemet magnetene ordner opp i på vanlig bensin. Det er lov å være skeptisk, men man bør ikke avfeie noe før man vet hva man snakker om eller i det minste har forsøkt produktet og svært mange bruker det jo.Det blir litt sånn Elvis : 50 mill. can´t be wrong. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now