Guest Torbjorn Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Har et meget irriterende problem med escort'n min, som det står en 1.8l 16V DOCH motor i.Det forekommer kraftig risting i hele bilen ved igangkjøring, altså når jeg clutcher ut for å sette bilen i gang. Det rare ved problemet er at det kan det varierer fra dag til dag, noen ganger kan det være totalt fraværende, mens andre dager rister det som f. Har byttet pluggledninger, men ikke plugger, har sett på disse, og alle ser greie ut. Motorfestene er fine og tighte, kompresjon er bra, lambda noe høy... Hadde mistanke om olje på clutchen, men siden problemet kommer og går, så mente en lokal mekaniker at dette var usannsynlig. Så nå vet jeg ikke lenger, har hatt problemet i noen måneder nå, trenger tips fra dere ford-guruer om hva årsaken kan være, alle tips er av interesse. Noe må jo være feil, men hva? takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Girkassefester, foring i stabiliseringsarmen til girkassa eller slitte fjærer i lamellen. Jeg ville satset på det siste, det var tilfellet med min bil. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 jeg vil tippe på enten rasert/kødden clutch eller dårlige girkassefester.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Kjenner du noe vibrasjon i pedalen? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 hvis er er vibrasjon i pedalen er clutchen på veit til å ta kvelden ihvertfall, men tviler siden det har foregått i flere mnder.. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scuderia Kovacs Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 En clutch tar ikke kvelden umiddelbart,man får forvarsel.Jeg ville bestillt en ny clutch asap.Jeg har brukt AP Racing sine clutcher med fjærer,de er glimrende. Mvh. Espen Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 en clutch kan ta kvelden helt uten videre jo, det har jeg sett flere ganger! Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 (edited) jepp det gjør den.. jeg kom en gang.. skulle ta en "girlås" (1 gir og fult sladd) i det jeg satt den i gir HAGLA det clutchbiter ut under bilen.. tok opp så var bare Senteret på clutchen igjen.. hehe Edited October 22, 2005 by morty999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 sjekk gir kasse feste ditt. hadde samme problem på en escort cosworth. og når jeg bytte gir kasse feste så forsvant vibrasjonene! aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torbjorn Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 ok. skal få undersøkt girkassefestene, mulig at det er der det ligger. Jeg kjenner ihvertfall ingen vibrasjoner i pedalen, og clutchen er bare ca. 1 år gammel. uten at dette er noen garanti for at det ikke er den. takk for svar. nå har jeg noe å gå etter Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Sett på brekk, klutsj inn, 1. gir, få en kamerat til å studere motorrommet, eller gjør det selv og få en kamerat til å betjene bilen. Slipp klusj slik at motoren vrir seg og vurder girkassefestene. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 kansje du kan spare deg for noen kroner ved og stramme til kasse feste aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torbjorn Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 jepp, blir nok å prøve d først, hvis det viser seg å være kassefeste. får ikke mulighet til å se på bilen før om noen dager siden den står i volda, og jeg befinner meg i nordland.men kommer tilbake med rapport, kan jo være greit for andre å vite hva som kan være feil ved vibrerende problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scorpioen84 Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 (edited) Noe å melde.? Scorpioen rinter fortsatt av å til, men ikke blitt noe verre heldigvis... Edited November 6, 2005 by Scorpioen84 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torbjorn Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 har nå fått tatt en titt på girkassefeste, og det er ikke der feilen ligger. sitter ganske tight og fint nedi der, så nå går det mer i retning av feil med clutch, kanskje utslitte fjører på denne. rister og rister, lurer nå på å ta snarveien og bare slenge den inn på et verksted for å få de til å undersøke saken ihvertfall, så får jeg heller ta en avgjørelse senere om de skal reparere eller ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest xsiv Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Må huske att dem tar 790 kr timen da, jeg gikk på en smell for jeg tenkte jeg skulle ta snarveien med noe tjafs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Det er nok slitte fjærer, det var problemet hos meg. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Hos dama som hadde lignende symptomer så var det clutchwire'n som begynte å ta kvelden, det tok vel 2-3 uker fra den begynte å riste ved igangkjøring til den røk. Bytta wiren og det har ikke vært en vibrasjon for mye siden .. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now