SierraCos2wd Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 (edited) Jeg får ikke til å juster ned turbotrykke under 1.4+.Jeg har skruvd wg staget maks ut,men får ikke ned trykke.Kjøre med amalventil.Sierra Cos 4x4. Actuatoren er en Forge raceactuator. Lurer på om fjøra i den er for stram.??Tips..... Takk Edited October 19, 2005 by SierraCos2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 prøv nappe av kontakt på amal. da lukker amal ventilen og slutter bløde på styretrykket til aktuator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Maverick- Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 enten står amal fullt åpen som beskrevet over her,eller så har du bestilt en act. med grunntrykk på minst 1.5 bar. aner jo ikke hva oppsettet ditt er og hvor mye du tenkte å lade,men går jo utifra at du har bestilt en act. til ditt bruk og ikke en som har så stram fjør at du lader 1.5 i grunntrykk på steg 1.eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Jeg får ikke til å juster ned turbotrykke under 1.4+.Jeg har skruvd wg staget maks ut,men får ikke ned trykke.Kjøre med amalventil.Sierra Cos 4x4. Actuatoren er en Forge raceactuator. Lurer på om fjøra i den er for stram.??Tips..... Takk Skal du være sikker på at testen blir rett, så sett en 8 mm skrue e.l. i den slagen fra amalventilen som originalt går til luftfilteret. Det viser seg at i praksis er ikke alltid amalventilen tett, selv om man kobler fra elektrisiteten.Garrett sin -31 actuator er vel den som viser seg å være beste egnet til de fleste Cosworther. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 [Garrett sin -31 actuator er vel den som viser seg å være beste egnet til de fleste Cosworther. Hvorfor det ?? åssen trykk kan denne operere med uten bleed? fra-til bar. er -34 Actuator lik, trykkmessig?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 [Garrett sin -31 actuator er vel den som viser seg å være beste egnet til de fleste Cosworther. Hvorfor det ?? åssen trykk kan denne operere med uten bleed? fra-til bar. er -34 Actuator lik, trykkmessig?? Uten bleed ?! Ca. 0,55 BAR er den visst oppgitt til på bilen den er originalmontert på.De som er fornøyet og aldri klager eller har problemer kjører denne med amal / bleed. Det er også denne som leveres i "komplette grønndysesatser" som skal kjøre 1,6 BAR ladetrykk i innsugsmanifolden.-34 actuatoren har sterkere fjær og klarer høyere trykk, men funker også helt fint på grønndysesats, men da med mindre bleed.Ingen actuator (eller WG) funker tilfredstillende uten bleed. (mener jeg ) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 leser jeg rett , tar du vekk kontakten på amal slipper den gjennom hele tiden .......... ..Og egentlig er det lett og sjekke aktuatoren . trykkluft - trykk regulator og du ser når staget begynner og bevege seg .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 takker alle for svar. Maverick- : trykket skal være rundt 0.9 som org. Jeg kjøpte den turboen med den actuatoren og som jeg tror er for høyere lade trykk. Så min konklusjon er at fjøra i actuatoren er for høyere trykk som noen sier 1.5bar..Så nå har jeg bestilt meg ei fjør som er "svakere".Så får vi se hvordan det blir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now