Guest Hooligan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 den er helt ny, speedo funker ikke og har sjekket mens eg kjørte om vaier gikk rundt, det gjorde den ikke, kan det være drevet spm har ryki i kassa??
Guest Hooligan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 åå, så kjipt, er det noe stress skifte det?
morty999 Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 tror det er en segiring innafor selve vaierfeste til å nappe ut drevet.. men er IKKE 100% sikker
Guest Hooligan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 oki, får se på det imorgen tidlig, eller så bytter eg bare kassen
capri1600gt Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 den er helt ny, speedo funker ikke og har sjekket mens eg kjørte om vaier gikk rundt, det gjorde den ikke, kan det være drevet spm har ryki i kassa??Har du sjekket at den innerste wiren er trykket skikkelig inn sånn at den har kommet inn i hullet i drevet i gearkassa? Den innerste wiren kan dras ut fra speedometersiden men må trykkes helt inn før den har mulighet til å svive sammen med drevet 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Hooligan Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 akkurat nå har eg byttet drevet, sjekket at alt sitter fast i begge ender og likevel vil ikke den snurre når eg kjører, noe drot asså, noe som har forslag??
capri1600gt Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 akkurat nå har eg byttet drevet, sjekket at alt sitter fast i begge ender og likevel vil ikke den snurre når eg kjører, noe drot asså, noe som har forslag??Sviver drevet da? Og er innerwiren hel? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest zr50sl Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 kan være løpehjulet på utgående aksel som har flytta seg, ta ut mellom akslingen fra kassa å stikk et tynt langt skrujern inn å bank drevet på plass igjen. Håper Leo ser dette, er hannes ærfaring det,kan sikkert forklare bedre enn meg...
Leo Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Heisann brutter, jeg skal fortelle Når du har av lokket på kassa for å komme til speedometerdrevet må du sjekke at det faktisk står i inngrep med noe. På min gamle IST hadde larvedrevet som sitter på utgående aksel som plastikkdrevet står i inngrep med, flyttet seg bakover i kassa. Resultatet var at speedometerdrevet ikke sto i inngrep med utgående aksel og kunne fritt dreies rundt for hånd. Det er bare å prøve å dreie plastdrevet rundt med fingrene, så merker du det lett om det er noe galt. Jeg tok ned mellomakselen og stakk inn en laaang tynn skrutrekker langs med utgående aksel. Da skrutrekkeren stoppet i larvedrevet var det bare å finne fram en liten hammer og banke larvedrevet fremover i kassen til det gikk i inngrep med plastdrevet. Etter dette fungerte mitt speedometer feilfritt et år for meg og jeg har ikke hørt noe fra nåværende eier heller. Litt på sidelinja: Skal du bytte plastdrevet, ta det ut og tell tennene, Ford merkeverksted vil mest sansynlig gi deg et drev med feil antall tenner, det er min erfaring i alle fall. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Hooligan Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Heisann brutter, jeg skal fortelle Når du har av lokket på kassa for å komme til speedometerdrevet må du sjekke at det faktisk står i inngrep med noe. På min gamle IST hadde larvedrevet som sitter på utgående aksel som plastikkdrevet står i inngrep med, flyttet seg bakover i kassa. Resultatet var at speedometerdrevet ikke sto i inngrep med utgående aksel og kunne fritt dreies rundt for hånd. Det er bare å prøve å dreie plastdrevet rundt med fingrene, så merker du det lett om det er noe galt. Jeg tok ned mellomakselen og stakk inn en laaang tynn skrutrekker langs med utgående aksel. Da skrutrekkeren stoppet i larvedrevet var det bare å finne fram en liten hammer og banke larvedrevet fremover i kassen til det gikk i inngrep med plastdrevet. Etter dette fungerte mitt speedometer feilfritt et år for meg og jeg har ikke hørt noe fra nåværende eier heller. Litt på sidelinja: Skal du bytte plastdrevet, ta det ut og tell tennene, Ford merkeverksted vil mest sansynlig gi deg et drev med feil antall tenner, det er min erfaring i alle fall. takk takk leo!! Ska se på dette i morgen<<<<<<<<<<<<
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now