Jump to content

Mitt kjøretøy nr2


Guest HUGO

Recommended Posts

Siden jeg bor så sentralt som jeg gjør så kjøpte jeg en moped i sommer får å spare bilen for all den småkjøringa. Tar 3-4min til jobb, kjøpesenter, lege, osv... Valget ble en Honda PX-R som jeg også hadde før jeg fikk billappen. Litt nostalgisk egentlig... :) Da jeg kjøpte den var den trimma og nesten ingenting var skrudd fast! Nå kjører jeg med org. sylinder og en forgasser som er altfor stor (bruker minst 0,5l mila :D). Den er ikke særlig strøken, men fungerer greit rent teknisk....jeg driter i hvordan den ser ut bare den går! Det fine med denne er at ingen gidder og stjele den og dersom det er fult på parkeringsplassen så er jo grøfta et fint sted å parkere ;)

 

Gjett om jeg skal herje med denne til vinteren....den er faktisk veldig lettkontrollert på vinterføre :D

 

post-7755-0-86890100-1488053707_thumb.jpg post-7755-0-92999500-1488053847_thumb.jpg

 

post-7755-0-53065900-1488055710_thumb.jpg post-6999-0-81321000-1488578702_thumb.jpg

 

Ræva bremser, enda mer ræva støtdempere, svært dårlig kjørelys (6v el.nett), skjevt styre, masse krypstrøm i ramma (gnistrer ved bakhjulet når jeg bremser!!!), støtta funker bare såvidt, speedometeret funker ikke, men sete er ganske digg da hehehe.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

har en slik selv.. hevet den på demperene sånn at den tåler litt rally.. diise er morsomme på vinteren ja...

Har du også en PX-R? Jeg har noen ledninger jeg ikke vet hvor skal hen skjønner du....ble litt mye tull da jeg demonterte sykkelen :D

Link to comment
Share on other sites

Har både kjørt og skrudd nok PX selv!! hehe.. Noen som har trim her da??

 

Jeg har et 7,5hk trimsett liggendes...selges veldig billig...funka før jeg skrudde det av :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Har både kjørt og skrudd nok PX selv!! hehe.. Noen som har trim her da??

 

Jeg har et 7,5hk trimsett liggendes...selges veldig billig...funka før jeg skrudde det av :D

 

hehe.. hvor mye skal du ha for det da?

Link to comment
Share on other sites

hehe.. hvor mye skal du ha for det da?

 

Tja...3-400,-? event bud...har du en orginalforgasser bytter jeg gjærne ;) Den forgasseren jeg har er for stor så den går verken bra eller dårlig, men den funker ihvertfall :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

har en PX selv å =)

har montert ny driv reim og variator vekter, så ligger det et helt nytt malossi trimsett på hylla, koster 900kr nytt på mc-deler.com..

alt skall monteres, og sykkel skall pimpes opp når tida rekker til...

 

 

men er uansett en meget billig sykkel og trimme, og holder så d synger =)

Link to comment
Share on other sites

Siden det er noen her som har PX så kunne dere kanskje hjulpet meg litt med ledningsnettet? Har noen ledninger jeg ikke vet hva er til....

 

Hvor skal denne kobles til? Er vist en spenningregulator..er ikke sikker på om den hører til sykkelen engang...hehehe

 

post-17740-0-59109800-1489087518_thumb.jpg

 

Lurer på hva disse 2 kontaktene er for noe....

 

post-3629-0-25836500-1489095939_thumb.jpg

 

Og denne lurer jeg veldig på...er 3 grønne ledninger som går inn i en flatkabelsko...kommer fra forgasseren omtrent og rekker til litt over sete.

 

 

 

Mopen funker tilsynelatende like greit uten dette stasjet koblet til, men det hadde jo vært greit og fått koblet til ting der de skal være. Takker for all hjelp! :)

Edited by HUGO
Link to comment
Share on other sites

bilde 1 er spennings regulatoren og er vell kobblet etter ladespola, altså du har væll en 4ledninger opp fra svinghjule, og spennings regulatoren skall koblem i mellom, så spenninga ikke blir høyere enn 6v.. uten den så vill spenninga på pærene variere etter turtalle på moppa

 

bilde 2 ser ut som de skall på tuta..

 

bilde 3/4, ser ut som er jording som går der, er vell et jordings punkt en plass med slik kontakt.. syns jeg ser i en slik på kobling på bilde 3, den rustne "ramma" der...

 

Tror d er slik, er ikke skrå sikker, lenge sid`n jeg har vært borti px`n nå =P

 

 

edit: bilde 1 kan ogvære blink lys reele...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Ja, fa** du har rett! De 3 grønne ledningene skal kobles til på ramma der...har rett og slett ikke lagt merke til det før nå :rolleyes: Var sikker på at de skulle kobles til no el.greier ;)

 

Har ikke helt skjønt hvor regulatoren skal kobles hen, men finner det vel ut....de 2 kontaktene med grå og sort ledning er ikke til tuten...tuten sitter foran.

Edited by HUGO
Link to comment
Share on other sites

Her er mitt kjøretøy nr2 :D ikke den på bilde for den solgte jeg i sommer, men den er lik bare 2år eldre å ikke like mye trimmet <_< Må vel montere den i vinter, er usikker om jeg skal selge den eller om jeg skal ta vare på den til den er veteran, det hadde vært litt tøft, er en 1984mod

Edited by HansenRS
Link to comment
Share on other sites

Her er mitt kjøretøy nr2 :D ikke den på bilde for den solgte jeg i sommer, men den er lik bare 2år eldre å ikke like mye trimmet <_< Må vel montere den i vinter, er usikker om jeg skal selge den eller om jeg skal ta vare på den til den er veteran, det hadde vært litt tøft, er en 1984mod

Tøff den der :D Ser litt tøffere ut enn px'n ;) Du kan likegodt ta vare på den og bruke den på varme sommerdager....du får ikke stort for sånne gamle mopeder. Skjer det noe når mopeder blir vetaran?

 

 

Har lyst på moped sjøl.. greit å cruise med til jobben som er 4 km unna. Noen som vet om en kjempebillig en? hehe

 

De fleste eldre mopeder koster jo ikke stort...alt fra 2-6000,-. Mange av dem er ihjelkjørt og trenger litt skruing...den jeg kjøpte var "hel og fin" og i "grei teknisk stand", men det skal si det var mye småpirk...mye rart som ikke funka :) Genialt med en ped til småkjøring...ned til butikken og kjøpe melk og brød osv. Er vel det billigste fremkostmiddelet i norge ;) Kun forsikring og bensin.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

hehe.. hvor mye skal du ha for det da?

 

Tja...3-400,-? event bud...har du en orginalforgasser bytter jeg gjærne ;) Den forgasseren jeg har er for stor så den går verken bra eller dårlig, men den funker ihvertfall :rolleyes:

 

Gir deg 400+ frakt.

Hva får jeg med da? Sylinder og stempel? Har du en trimgasser også? Min orginalgasser bare kødder, må flyter over så jeg må stenge av og på bensinkrana hele tiden..

Link to comment
Share on other sites

Gir deg 400+ frakt.

Hva får jeg med da? Sylinder og stempel? Har du en trimgasser også? Min orginalgasser bare kødder, må flyter over så jeg må stenge av og på bensinkrana hele tiden..

 

Jeg må se nærmere på settet først...vet at det er stempel og sylinder...tror stempelringene også er der +pinnbolten (eller hva det heter). Du trenger nye låseringer og kanskje stempelringer. Vi fortsetter via PM... :)

Link to comment
Share on other sites

Tøff den der :D Ser litt tøffere ut enn px'n ;) Du kan likegodt ta vare på den og bruke den på varme sommerdager....du får ikke stort for sånne gamle mopeder. Skjer det noe når mopeder blir vetaran?

 

Artig å ha en moped som er 30år gammal synes nå jeg, er stas B)

Artig med en gammal moped som flytter litt på seg å, kjøpte min for hundrelapp, monterte den i sammen å kjørte fra mange nye mopeder til over 20 000,- som var lettere trimmet.. Men den tiden er vel forbi nå..

Link to comment
Share on other sites

Konge moped da ;) En kompis av meg hadde en sånn en gang i tida. Fulltrimma og gikk i 30 km/t :P Så ut til at denne trengte litt skruing hvertfall :P

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
Her er mitt kjøretøy nr2 :D ikke den på bilde for den solgte jeg i sommer, men den er lik bare 2år eldre å ikke like mye trimmet <_< Må vel montere den i vinter, er usikker om jeg skal selge den eller om jeg skal ta vare på den til den er veteran, det hadde vært litt tøft, er en 1984mod

 

har ein gammal mb5 eg og, også ein mt5.

går ikkje so gale originalt i forhold til nye mopeda.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...