Jump to content

går det ann å skifte km instumentet på sierraen å få det til å funke...


Recommended Posts

Posted

jeg kjøpte en sierra av kameraten min som han prøvde å skru tilbake km telleren på.. men det gikk jo seff ikke.. (streika sammen med speedometeret... jeg kjøpte bilen og før jeg kan registrere den må eg fikse dette.. lar det seg gjøre hvis jeg henter et nytt fra en annen likedan seirra og setter i.. km. blir jo ikke samme men får heller gå.. trenger svar. vil gjerne ha den på vein fort..

Posted

så lenge instrumenta er like er d ikke no problem,bare å nappe ut å sett inn nytt,men er d eks instrument panel fra fra en eks 88 mod sierra du skal sette inn i en 86 mod sierra må du bytte om på noen ledninger for å få indikatorlysa rett..men likt instrument er bare å plug an play..

Posted

han skulle skru den ned før han solgte den og alt streika.. må jo skrive opp km stand på nye forsikringa og er da kjedelig hvis jeg krasjer litt ut i året og km. er den samme.. ikke mye forsikrings penger å få da..

Posted

Det er rart det der at ingen sierraer har gått noe særlig over 260 000km?

Posted
Det er rart det der at ingen sierraer har gått noe særlig over 260 000km?

 

HAHA du kan købe min sierra den har snart kørt 00000km igen. sprit ny sierra. :lol: :lol: :lol: :lol:

Posted

har runda 253000 snart nå...hehe og det er ærlige km

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

Litt i samme gate:

Hvordan går man fram for å demontere instrumentpanelet (typen med turteller)? Jeg får av plata til venstre (fart), men center- og RPM-plata sitter som smidd i gråstein. Er det noen tjuvtriks for å få disse av? ^_^

Posted

sitter på samma måte...pass på at du har tatt av nålene da..hehe...men de sitter liksom klipsa fast...fikk av mine så lett som bare det.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

Hm. KM-delen kom greit av, men resten...Klipset fast? Det kunne virke som om turtelleren satt fast i hjørnene av sin plate, i noe som kunne ligne på lyspærer? :blink: Du mener på at det bare er å lirke og bryte litt?

(Ja, jeg fikk av nålene :P )

Posted

jeg dro av mine lett egentlig jeg..mulig de faktisk er litt limt også i tillegg..men at tidligere eier av dette instrumentet har hatt det oppe eller noe siden jeg ikke hadde no problemer..

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted
Det er rart det der at ingen sierraer har gått noe særlig over 260 000km?

 

Er jo slik at gammel volvo og mercedes er kjent for å gå 4-5-600.000km. Var vel bare de bilene som har teller som går over 100.000,-

 

Sikkert endel gammel ford (og opel :P) som har gått like langt og, uten at noen vet det...

Posted

Fortsatt sånn temamessig; Prosessen å koble et Cossie-instrumentpanel på en standardSierra er lik den for å koble et RS-InsPan på samme? Altså bare koble "farge på farge" (ihht til denne tråden)?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...