Guest Johas Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 jeg kjøpte en sierra av kameraten min som han prøvde å skru tilbake km telleren på.. men det gikk jo seff ikke.. (streika sammen med speedometeret... jeg kjøpte bilen og før jeg kan registrere den må eg fikse dette.. lar det seg gjøre hvis jeg henter et nytt fra en annen likedan seirra og setter i.. km. blir jo ikke samme men får heller gå.. trenger svar. vil gjerne ha den på vein fort..
Guest zr50sl Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 så lenge instrumenta er like er d ikke no problem,bare å nappe ut å sett inn nytt,men er d eks instrument panel fra fra en eks 88 mod sierra du skal sette inn i en 86 mod sierra må du bytte om på noen ledninger for å få indikatorlysa rett..men likt instrument er bare å plug an play..
Janna Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Hvorfor MÅ du fikse det før registrering? Spes grunn? Og hvorfor klarte han ikke å stille km teller? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest Johas Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 han skulle skru den ned før han solgte den og alt streika.. må jo skrive opp km stand på nye forsikringa og er da kjedelig hvis jeg krasjer litt ut i året og km. er den samme.. ikke mye forsikrings penger å få da..
Janna Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Hvis det bare er det det står på, si litt mindre enn det kmstand viser da vel... Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest btl Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Det er rart det der at ingen sierraer har gått noe særlig over 260 000km?
møffe Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Det er rart det der at ingen sierraer har gått noe særlig over 260 000km? HAHA du kan købe min sierra den har snart kørt 00000km igen. sprit ny sierra.
LordSnick Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 har runda 253000 snart nå...hehe og det er ærlige km 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest K_Duck Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Litt i samme gate:Hvordan går man fram for å demontere instrumentpanelet (typen med turteller)? Jeg får av plata til venstre (fart), men center- og RPM-plata sitter som smidd i gråstein. Er det noen tjuvtriks for å få disse av?
LordSnick Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 sitter på samma måte...pass på at du har tatt av nålene da..hehe...men de sitter liksom klipsa fast...fikk av mine så lett som bare det. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest K_Duck Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Hm. KM-delen kom greit av, men resten...Klipset fast? Det kunne virke som om turtelleren satt fast i hjørnene av sin plate, i noe som kunne ligne på lyspærer? Du mener på at det bare er å lirke og bryte litt?(Ja, jeg fikk av nålene )
LordSnick Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 jeg dro av mine lett egentlig jeg..mulig de faktisk er litt limt også i tillegg..men at tidligere eier av dette instrumentet har hatt det oppe eller noe siden jeg ikke hadde no problemer.. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Hansa Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Det er rart det der at ingen sierraer har gått noe særlig over 260 000km? Er jo slik at gammel volvo og mercedes er kjent for å gå 4-5-600.000km. Var vel bare de bilene som har teller som går over 100.000,- Sikkert endel gammel ford (og opel ) som har gått like langt og, uten at noen vet det...
Guest K_Duck Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Fortsatt sånn temamessig; Prosessen å koble et Cossie-instrumentpanel på en standardSierra er lik den for å koble et RS-InsPan på samme? Altså bare koble "farge på farge" (ihht til denne tråden)?
LordSnick Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 ja..stemmer det farge på farge. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now