Jump to content

Turbo på Zetec


Guest Gotiack

Recommended Posts

Guest Gotiack

Har tenkt litt på å modifisere litt på min 93mod 1.8 zetec motor. har lyst å sette på en turbo eller noe slikt, er det noen som har noen innspill eller erfaringer så bare skriv i vei.

det jeg tenker på er;

-hvordan får man det godkjent

-skifte bremser?

-oppgradering av olje/bensinpumpe

-etc...

 

har sett folk her har snakket om noe lignende. Slenge på en ekstra toppaktning så er det gjort. men er det virkelig så enkelt? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Gotiack

takk for linken... det var noe slikt jeg tenkte på men skal kansje ikke gjøre det så avansert som de. Kan sikkert gjøre det enklere, men like vell få brukbart med effekt i motoren.

Da er det bare å spare seg opp penger og lete etter deler :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Gotiack

hehe oki... skal legge ut noen bilder av bilen min så snart jeg får fatt på et kamera. ja espdesign.co.uk har lykter de, men jeg leter etter noen som selger Morette lykter i Norge. B)

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

fant ikke noen i norge i farta, men Realcar (www.realcar.se) fører det. de kan du blant annet bestille gjennom alle BRL butikker i sverige og få de levert der.. bor du nærme grensa er det en mulighet.. ;)

 

EDIT: så hvor du bodde nå.. :P

Edited by mazdafun
Link to comment
Share on other sites

hvorfor bygge på en 1800 når du kan bruke 2liter? *skall d være så skall d være*

 

og en ting som bør være med er hvor høyt på effekt skalaen du sikter... Skall du kun ha en 200gamp så krever d ikke store arbeide... men uansett så ville jeg bytta til lav komp smidde stempler i stede for senke komp på org stempler, syns d er høkkert, skall du bygge bil så er som regel, hast værk last værk...

 

Bygger du bynn del med smidde,lav komp stempler vill nokk motoren holde til 250-300 gamp, alt etter komp forhold, og resten av bunn delen.. første prioritet er stempler og apr råde bolter, blybrosnje lager og nye sim ringer skader ikke... Og ang olje pompe så er nokk standar mer enn bra nokk, mondeo pumpa har litt annen vinkel og kan kanskje være kjekk å bruke visst d blir trangt...

 

men ellers er d vell mer eller mindre bolt on ;) må nokk få satt opp en chip/ evnt en tilegs sprut/data styring for og få max utnyttelse av shit`n...

 

Men ang god kjenning så må du oppdatere en god del for at d egngang kommer på tale ;) fult powerflex foring kit, større bremser, tårnbein stag osv...

 

Men sliter vell uansett med god kjenning, men er en god del nermere med disse tilpassningene, og effekten bør være lavest mulig under godkjenninga da så klart ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...