RS 1000 Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Hei Pelle,den motorn som du ser bremse papira på ga faktisk 665hk på 98octan, Ser man det ja. Da er det gode og interessante saker av stor interesse. Har lagt racefuel bremsepapirene inn på ett regneark og kurvene ser defintivt gode ut. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Syvers Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Hva er så sinnsykt bra med skyline motorn pelle væck ? sorry off topic
Guest jornhan Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Hva er så sinnsykt bra med skyline motorn pelle væck ? sorry off topic Er vel sikkert forde det er en motor med mer kubikk og div .Lure litt på hvorfor Pelle Væck gidder og poste på f.eks cosworth.no når han tydligvis ikke er noen cosworth entusiast,MEN han skal ha for en del gode råd og god kunnskap da
Syvers Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Ja det forstår jeg. men det virker som alle skryter skyline motorene og supra motorene opp fjern en pling og plong 500 hk, sett på større vifte og dyser 700 hk osv hehe. Japansk er vel holdbart da
RS 1000 Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Hva er så sinnsykt bra med skyline motorn pelle væck ? sorry off topic Om du bruker litt tid på denne siden så finner du nok svaret. http://www.exvitermini.com/ F.eks: Current power: Greater than 1 Megawatt (~1,350 BHP) at over 3.0 Kg/cm2 Current weight: 1,345 Kg (~2,960 lbs) as raced with fuel and driver. Weight increase due to requisite safety equipment. Best result: Best ET of 8.273 and best trap speed of 167.76 mph. Using only 10,500 rpm rev limit (estimated ~1,100 BHP) *: Run done at estimated 66% power potential. Still much more to go, yet! Engine redline: Exceeds 13,000 rpm (Stage 2 was 11,500rpm) Enkelte er over 15 000 rpm. Prøv det med andre motorer. Her i lille Norge er vel mange opphengt i BMWén til VS. 3,8 liter og rundt 1100 hk ?, som etter ryktene trenger 5 sek. å bygge trykk uten lystgass. En "Norsk" skylinemotor på 2,7 liter bremste 950 hk på lave 6700 o/min og det var fordi turboen var helt tom. Jenspeed sa at 1000 hk hadde gått lett med større turbo. Cosworth 4x4 er alternativet for oss fattigfolk i nord og derfor synes jeg at Cosworth er konge. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Syvers Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Sånn sett ja, synes skyline er mega sjef selv. hadde jeg hatt masse penger så står skyline gtr 34 øverst på lista super sports bil som ikke er 20 år som alt annet som går fælt
Guest jornhan Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Hva er så sinnsykt bra med skyline motorn pelle væck ? sorry off topic Om du bruker litt tid på denne siden så finner du nok svaret. http://www.exvitermini.com/ F.eks: Current power: Greater than 1 Megawatt (~1,350 BHP) at over 3.0 Kg/cm2 Current weight: 1,345 Kg (~2,960 lbs) as raced with fuel and driver. Weight increase due to requisite safety equipment. Best result: Best ET of 8.273 and best trap speed of 167.76 mph. Using only 10,500 rpm rev limit (estimated ~1,100 BHP) *: Run done at estimated 66% power potential. Still much more to go, yet! Engine redline: Exceeds 13,000 rpm (Stage 2 was 11,500rpm) Enkelte er over 15 000 rpm. Prøv det med andre motorer. Her i lille Norge er vel mange opphengt i BMWén til VS. 3,8 liter og rundt 1100 hk ?, som etter ryktene trenger 5 sek. å bygge trykk uten lystgass. En "Norsk" skylinemotor på 2,7 liter bremste 950 hk på lave 6700 o/min og det var fordi turboen var helt tom. Jenspeed sa at 1000 hk hadde gått lett med større turbo. Cosworth 4x4 er alternativet for oss fattigfolk i nord og derfor synes jeg at Cosworth er konge. Det er klart att skyline motorene er rå,det er det ingen tvil om ,men som du sier så må vi fattigfolk kjøre cossie i stedet selv om jeg selv bor på østlandet.PS:Tar tillbake det jeg sa att du ikke var noen cosworth entusiast .
RS 1000 Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Hva er så sinnsykt bra med skyline motorn pelle væck ? sorry off topic Om du bruker litt tid på denne siden så finner du nok svaret. http://www.exvitermini.com/ F.eks: Current power: Greater than 1 Megawatt (~1,350 BHP) at over 3.0 Kg/cm2 Current weight: 1,345 Kg (~2,960 lbs) as raced with fuel and driver. Weight increase due to requisite safety equipment. Best result: Best ET of 8.273 and best trap speed of 167.76 mph. Using only 10,500 rpm rev limit (estimated ~1,100 BHP) *: Run done at estimated 66% power potential. Still much more to go, yet! Engine redline: Exceeds 13,000 rpm (Stage 2 was 11,500rpm) Enkelte er over 15 000 rpm. Prøv det med andre motorer. Her i lille Norge er vel mange opphengt i BMWén til VS. 3,8 liter og rundt 1100 hk ?, som etter ryktene trenger 5 sek. å bygge trykk uten lystgass. En "Norsk" skylinemotor på 2,7 liter bremste 950 hk på lave 6700 o/min og det var fordi turboen var helt tom. Jenspeed sa at 1000 hk hadde gått lett med større turbo. Cosworth 4x4 er alternativet for oss fattigfolk i nord og derfor synes jeg at Cosworth er konge. Det er klart att skyline motorene er rå,det er det ingen tvil om ,men som du sier så må vi fattigfolk kjøre cossie i stedet selv om jeg selv bor på østlandet.PS:Tar tillbake det jeg sa att du ikke var noen cosworth entusiast . Hehe, takk for det, men det ble tatt ikke tatt ille opp fordi jeg mener at Cosworth stylingen og motoren (opp til Rs 500 spec) er suveren, 4x4 systemet er genialt og 2 wd er ok så lenge det ikke er klødd for mye. Med uoriginale råder, stempler, motorstyring, grenrør osv blir det hele latterlig feil. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest viko Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Hva er så sinnsykt bra med skyline motorn pelle væck ? sorry off topic Om du bruker litt tid på denne siden så finner du nok svaret. http://www.exvitermini.com/ F.eks: Current power: Greater than 1 Megawatt (~1,350 BHP) at over 3.0 Kg/cm2 Current weight: 1,345 Kg (~2,960 lbs) as raced with fuel and driver. Weight increase due to requisite safety equipment. Best result: Best ET of 8.273 and best trap speed of 167.76 mph. Using only 10,500 rpm rev limit (estimated ~1,100 BHP) *: Run done at estimated 66% power potential. Still much more to go, yet! Engine redline: Exceeds 13,000 rpm (Stage 2 was 11,500rpm) Enkelte er over 15 000 rpm. Prøv det med andre motorer. Her i lille Norge er vel mange opphengt i BMWén til VS. 3,8 liter og rundt 1100 hk ?, som etter ryktene trenger 5 sek. å bygge trykk uten lystgass. En "Norsk" skylinemotor på 2,7 liter bremste 950 hk på lave 6700 o/min og det var fordi turboen var helt tom. Jenspeed sa at 1000 hk hadde gått lett med større turbo. Cosworth 4x4 er alternativet for oss fattigfolk i nord og derfor synes jeg at Cosworth er konge. Det er klart att skyline motorene er rå,det er det ingen tvil om ,men som du sier så må vi fattigfolk kjøre cossie i stedet selv om jeg selv bor på østlandet.PS:Tar tillbake det jeg sa att du ikke var noen cosworth entusiast . Hehe, takk for det, men det ble tatt ikke tatt ille opp fordi jeg mener at Cosworth stylingen og motoren (opp til Rs 500 spec) er suveren, 4x4 systemet er genialt og 2 wd er ok så lenge det ikke er klødd for mye. Med uoriginale råder, stempler, motorstyring, grenrør osv blir det hele latterlig feil. HELT 100% enig.... Men en ting eg lurer på kem er du pelle weck, el finn roen?? ser du fra bergen og en liten petter smart??Har vert og er en del i cosworth miljøet der men kan ikkje helt plasere deg?? Kor i bergern?? kan ta det pm vis ønskeleg??
Guest Magnus Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Driver du ikke mest med volvo da? Eller er den ikke sammenskrudd enda?
Recommended Posts