Guest jornhan Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 500 ærlige hester SKAL jeg ha i motoren min,men dette er jo drømmemotoren da .Hva synes dere om disse tallene?
Guest jornhan Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Greit kick fra 4100 til 4500 Greit med pulver i denne ja:D.Det er bremsepapirer fra en motor jenspeed har byggd.Ettersom jeg husker så var det med orginale ventiler og veiv;)
4x4 cosworth Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 trur det er den motoren so var\er til salgs hær på forumet til 175000..vist det er den holder han til ikkje so langt fra mej... MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
RS 1000 Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 500 ærlige hester SKAL jeg ha i motoren min,men dette er jo drømmemotoren da .Hva synes dere om disse tallene? For det først er det rett og slett alt for mye effekt. Direkte livsfarlig mye effekt og det er store tall, altså at alt er stort, ikke minst turtallet som bremsingen begynner på og maks ladetrykk ved 6900. Laveste turtaller 4000 o/min.Turtallt for maks dreiemoment er 6400 o/min. Turtallet maks effekt er oppgitt til 7000, men vi ser ikke at kurven snur så da spørs det hvor langt denne motoren kan dras. Med 736 hk og 767 Nm med drivstoff til rundt 50 kr/Literen så er det 100 % ubrukelig for 99,9% av oss. Det er selvsagt kompetente mennesker som klarer å lage slike motorer, ikke tvil om det, men dette er racemotorer med tilhørende levetid (3000 km?) og driftskostnader (200 000 kr/sesong?) , og en slik motor har derfor overhode ikke noe på gate å gjøre. Sorry, men " That don´t impress me much". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
morty999 Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 (edited) kjører man normalt og trår på noengang så kan det jo holde.. hehe Edited October 17, 2005 by morty999
4x4 cosworth Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 trur det er denne.... cosworth motor MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport
Guest jornhan Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 500 ærlige hester SKAL jeg ha i motoren min,men dette er jo drømmemotoren da .Hva synes dere om disse tallene? For det først er det rett og slett alt for mye effekt. Direkte livsfarlig mye effekt og det er store tall, altså at alt er stort, ikke minst turtallet som bremsingen begynner på og maks ladetrykk ved 6900. Laveste turtaller 4000 o/min.Turtallt for maks dreiemoment er 6400 o/min. Turtallet maks effekt er oppgitt til 7000, men vi ser ikke at kurven snur så da spørs det hvor langt denne motoren kan dras. Med 736 hk og 767 Nm med drivstoff til rundt 50 kr/Literen så er det 100 % ubrukelig for 99,9% av oss. Det er selvsagt kompetente mennesker som klarer å lage slike motorer, ikke tvil om det, men dette er racemotorer med tilhørende levetid (3000 km?) og driftskostnader (200 000 kr/sesong?) , og en slik motor har derfor overhode ikke noe på gate å gjøre. Sorry, men " That don´t impress me much". Ha ha,har bare sittet å vente på att du skulle skrive en post ang denne motoren:D.Må si meg litt enig med deg att dette er en motor som må overhales relativt ofte hvis den skal BRUKES ofte,men att denne motoren ikke imponerer deg er jeg absolutt ikke enig i for det burde den gjøre . trur det er denne.... cosworth motor Stemmer sikkert det 4x4 cosworth.
Guest Gotiack Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 kjører man normalt og trår på noengang så kan det jo holde.. hehe trur du man greier å kjøre "normalt med en slik da... neppe
RS 1000 Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 500 ærlige hester SKAL jeg ha i motoren min,men dette er jo drømmemotoren da .Hva synes dere om disse tallene? For det først er det rett og slett alt for mye effekt. Direkte livsfarlig mye effekt og det er store tall, altså at alt er stort, ikke minst turtallet som bremsingen begynner på og maks ladetrykk ved 6900. Laveste turtaller 4000 o/min.Turtallt for maks dreiemoment er 6400 o/min. Turtallet maks effekt er oppgitt til 7000, men vi ser ikke at kurven snur så da spørs det hvor langt denne motoren kan dras. Med 736 hk og 767 Nm med drivstoff til rundt 50 kr/Literen så er det 100 % ubrukelig for 99,9% av oss. Det er selvsagt kompetente mennesker som klarer å lage slike motorer, ikke tvil om det, men dette er racemotorer med tilhørende levetid (3000 km?) og driftskostnader (200 000 kr/sesong?) , og en slik motor har derfor overhode ikke noe på gate å gjøre. Sorry, men " That don´t impress me much". Ha ha,har bare sittet å vente på att du skulle skrive en post ang denne motoren:D.Må si meg litt enig med deg att dette er en motor som må overhales relativt ofte hvis den skal BRUKES ofte,men att denne motoren ikke imponerer deg er jeg absolutt ikke enig i for det burde den gjøre . trur det er denne.... cosworth motor Stemmer sikkert det 4x4 cosworth. Hvis du har sittet og ventet på det, så må jeg takke for oppmerksomheten. Håper svaret innfridde forventningene. For å presisere så har jeg respekt for de som er kompetent til å lage slike motorer, det har jeg sagt. Grunnen til at jeg ikke er imponert er at de er ikke brukende til noe. Dette forumet er for amatører med biler som stort sett kjøres på gate, eller? Er reinspikka racemotor i dete selskapet er helt malplassert og sjangsen for at motor og fører vil overleve er heller liten.Nå så en full tank med fuel koster kr. 2500,- så viser også det hvor brukende dette egentlig er, og mange eksempler på mye værre motorer finnes f, eks i usa. Dette her er gammelt nytt og derfor ikke spesielt imponerende. 4 syl. motor på racefuel har for lengst passert 1000 hk.Vis meg heller en lettkjørt gatemotor med lang levetid, enorm respons som gir 500 hk på handelsbensin, med "godt" drag fra bunn og fornuftig bensinforbruk på langkjøring, hvor du kan styre ladetrykket til ønsket høyde med gasspedalen og som er lettkjørt og kontollerbar i f.eks ett bakkeløp. Dét er imponerende det, og det rette og satse på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
møffe Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 fine specs på den motor. men som pelle væck skriver så er levetiden nok begrænset. men du pelle vil gerne se en motor med længere levetid. her i dk har vi en gut der hedder nicklas kiesa. han har bygget en skyline med 850hk og den motor har en ca levetid på 50000 km.hans gamle supra havde 800-1000 hk og den skulle renoveres for hver 20000km. gjorde man det så kostede det ca 20 k hvergang.. og vil du havde den vilde respons som på en 500hk motor så har HONDA vel deres motore i R modellerne og de holder skam fint. men nej skal en cossie have 500hk. tjaa. så hellere bruge penge på carbon og alu og nøjes med 400 stabile hk. den bedste og mest holdbare tuning er stadig at bygge en let bil. og det slider ikke på delene i motoren.
Guest jornhan Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 500 ærlige hester SKAL jeg ha i motoren min,men dette er jo drømmemotoren da .Hva synes dere om disse tallene? For det først er det rett og slett alt for mye effekt. Direkte livsfarlig mye effekt og det er store tall, altså at alt er stort, ikke minst turtallet som bremsingen begynner på og maks ladetrykk ved 6900. Laveste turtaller 4000 o/min.Turtallt for maks dreiemoment er 6400 o/min. Turtallet maks effekt er oppgitt til 7000, men vi ser ikke at kurven snur så da spørs det hvor langt denne motoren kan dras. Med 736 hk og 767 Nm med drivstoff til rundt 50 kr/Literen så er det 100 % ubrukelig for 99,9% av oss. Det er selvsagt kompetente mennesker som klarer å lage slike motorer, ikke tvil om det, men dette er racemotorer med tilhørende levetid (3000 km?) og driftskostnader (200 000 kr/sesong?) , og en slik motor har derfor overhode ikke noe på gate å gjøre. Sorry, men " That don´t impress me much". Ha ha,har bare sittet å vente på att du skulle skrive en post ang denne motoren:D.Må si meg litt enig med deg att dette er en motor som må overhales relativt ofte hvis den skal BRUKES ofte,men att denne motoren ikke imponerer deg er jeg absolutt ikke enig i for det burde den gjøre:rolleyes:. trur det er denne.... cosworth motor Stemmer sikkert det 4x4 cosworth. Hvis du har sittet og ventet på det, så må jeg takke for oppmerksomheten. Håper svaret innfridde forventningene. For å presisere så har jeg respekt for de som er kompetent til å lage slike motorer, det har jeg sagt. Grunnen til at jeg ikke er imponert er at de er ikke brukende til noe. Dette forumet er for amatører med biler som stort sett kjøres på gate, eller? Er reinspikka racemotor i dete selskapet er helt malplassert og sjangsen for at motor og fører vil overleve er heller liten.Nå så en full tank med fuel koster kr. 2500,- så viser også det hvor brukende dette egentlig er, og mange eksempler på mye værre motorer finnes f, eks i usa. Dette her er gammelt nytt og derfor ikke spesielt imponerende. 4 syl. motor på racefuel har for lengst passert 1000 hk.Vis meg heller en lettkjørt gatemotor med lang levetid, enorm respons som gir 500 hk på handelsbensin, med "godt" drag fra bunn og fornuftig bensinforbruk på langkjøring, hvor du kan styre ladetrykket til ønsket høyde med gasspedalen og som er lettkjørt og kontollerbar i f.eks ett bakkeløp. Dét er imponerende det, og det rette og satse på. Takker Finn,jeg er nok tolmodig da:-).Du sier att dette er gammelt nytt og ikke imponerende siden 4 syl motorer for lengst har passert 1000 hk,men med de motorene har gutta garantert gjordt ALLT mens det er det ikke gjordt med denne motoren.Denne motoren er fortsatt en 2.0 liter og kan nevne att bla ventiler er orginale og er ikke det imponerende så vet ikke jeg.Det med holdbarhet er en helt annen ting,men alle har jo lov til å ha vær sin mening
RS 1000 Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 møffe:Skylinemotoren er konge. Sånn er det bare. jornhan:Dette kan vi sikkert kjekle lenge om, men jeg kan anbefale en titt i et blad som heter Sport Compact eller noe sånt. I den ene utgaven viste de hvordan du kan bygge din egen høyeffektmotor. De bygget en vanlig 4 syl. Honda 1,6 L vtech motor med sterkere råder, stempler, trimkam, portet topp, turbo mv. (vanlig cosw. forsterking) På 92 oktan med 1,5 BAR ladetrykk viste bremsebenken hele 522 hk. Økning i fløde dersom 2,0 L => 652. Dersom 2,0 BAR ladetrykk => 783 hk. Ikke hokus pokus akkurat og Prelude 2,2 motorene er over 800 på vanligbensin og de er selvsagt ikke brukbar på gate heller. Jeg har også sett en 8 ventilers 70 hk 1,6 L Toyota motor som etter trimming med turbo mv. og kun 1,0 BAR ladetrykk bremste hele 358 hk. Ikke dårlig gjort det heller. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rscosworth Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 jau dæven! sku likt å sett den gnagern me 500-800hk hold følge med f.eks esc cos med samme effekt.ganger med mye pulver er jo HELT ubrukelig...
JHS Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 jau dæven! sku likt å sett den gnagern me 500-800hk hold følge med f.eks esc cos med samme effekt.ganger med mye pulver er jo HELT ubrukelig...Søk litt på nettet etter drag Civicer så finner du mange som kjører fra Cosworther med tilsvarende effekt... Selv kjører jeg faktisk en Civic 1.6 bremset 283.5 hk på ca 0.7 i ladetrykk, på helt vanlig 98 blyfri, brukes til daglig så lenge det ikke er snø. Den går faktisk bedre enn Evo som har bremset 300hk. Bare vent til ladetrykket økes.
Guest jornhan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 jau dæven! sku likt å sett den gnagern me 500-800hk hold følge med f.eks esc cos med samme effekt.ganger med mye pulver er jo HELT ubrukelig...Søk litt på nettet etter drag Civicer så finner du mange som kjører fra Cosworther med tilsvarende effekt... Selv kjører jeg faktisk en Civic 1.6 bremset 283.5 hk på ca 0.7 i ladetrykk, på helt vanlig 98 blyfri, brukes til daglig så lenge det ikke er snø. Den går faktisk bedre enn Evo som har bremset 300hk. Bare vent til ladetrykket økes. Jobber du ved siden av aeroauto?hvis det er tilfelle så har jeg sett bilen din der borte
armani Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Vis meg heller en lettkjørt gatemotor med lang levetid, enorm respons som gir 500 hk på handelsbensin, med "godt" drag fra bunn og fornuftig bensinforbruk på langkjøring. slenger du racefuel i en motor som bremser 500hk på vanlig bensin, bremser den jo fort 1-2-300hk mer. da er effekten oppe i det som er nevnt her. de som har 500hk her har vel tyna ut alt av motorene sine (uten store modifikasjoner) og kjører hardt med racefuel - i motsetning til da denne motoren som kjører ca. 500hk relativt "lett" og på vanlig bensin..?correct me if im wrong........ 2wd sierra cosworth
møffe Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 jau dæven! sku likt å sett den gnagern me 500-800hk hold følge med f.eks esc cos med samme effekt.ganger med mye pulver er jo HELT ubrukelig...Søk litt på nettet etter drag Civicer så finner du mange som kjører fra Cosworther med tilsvarende effekt... Selv kjører jeg faktisk en Civic 1.6 bremset 283.5 hk på ca 0.7 i ladetrykk, på helt vanlig 98 blyfri, brukes til daglig så lenge det ikke er snø. Den går faktisk bedre enn Evo som har bremset 300hk. Bare vent til ladetrykket økes. nu er vægt/effekt forholdet jo også en vigtig del af 0-200km/t tiden. og en 4x4 cosworth har jo trodsalt 100kg mere at slæbe på en almindelig sierra. og sikkert ca 500kg mere end en civic for slet ikke at nævne en CRX. det er nok også derfor at jeg hellere ville bygge en solid 400hk motor og begynde at købe lettere dele så som en carbon hjelm og lettere sæder + div
JHS Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Pang! sier det då.. ut å sope deler >;-)Da får vi bygge på nytt... Jobber du ved siden av aeroauto?hvis det er tilfelle så har jeg sett bilen din der borte Tidligere eier jobber på Auto Elite eller hva det heter, som ligger ved siden av Aeroauto nu er vægt/effekt forholdet jo også en vigtig del af 0-200km/t tiden. og en 4x4 cosworth har jo trodsalt 100kg mere at slæbe på en almindelig sierra. og sikkert ca 500kg mere end en civic for slet ikke at nævne en CRX. det er nok også derfor at jeg hellere ville bygge en solid 400hk motor og begynde at købe lettere dele så som en carbon hjelm og lettere sæder + divFullt klar over det, så da er det vel bedre og bygge i en lettere bil til og begynne med, for så og lette enda mer...?
Guest jornhan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Pang! sier det då.. ut å sope deler >;-)Da får vi bygge på nytt... Jobber du ved siden av aeroauto?hvis det er tilfelle så har jeg sett bilen din der borte Tidligere eier jobber på Auto Elite eller hva det heter, som ligger ved siden av Aeroauto nu er vægt/effekt forholdet jo også en vigtig del af 0-200km/t tiden. og en 4x4 cosworth har jo trodsalt 100kg mere at slæbe på en almindelig sierra. og sikkert ca 500kg mere end en civic for slet ikke at nævne en CRX. det er nok også derfor at jeg hellere ville bygge en solid 400hk motor og begynde at købe lettere dele så som en carbon hjelm og lettere sæder + divFullt klar over det, så da er det vel bedre og bygge i en lettere bil til og begynne med, for så og lette enda mer...? Ok,så du er den nye eieren med anndre ord.Grattulerer med kul bil i hvertfall
JHS Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Ok,så du er den nye eieren med anndre ord.Grattulerer med kul bil i hvertfall Ny og ny, har nå hatt den i over 1.5 år hvertfall...
Guest jornhan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Ok,så du er den nye eieren med anndre ord.Grattulerer med kul bil i hvertfall Ny og ny, har nå hatt den i over 1.5 år hvertfall... He he,ok bare jeg som ikke er helt oppdatert
RS 1000 Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Vis meg heller en lettkjørt gatemotor med lang levetid, enorm respons som gir 500 hk på handelsbensin, med "godt" drag fra bunn og fornuftig bensinforbruk på langkjøring. slenger du racefuel i en motor som bremser 500hk på vanlig bensin, bremser den jo fort 1-2-300hk mer. da er effekten oppe i det som er nevnt her. de som har 500hk her har vel tyna ut alt av motorene sine (uten store modifikasjoner) og kjører hardt med racefuel - i motsetning til da denne motoren som kjører ca. 500hk relativt "lett" og på vanlig bensin..?correct me if im wrong........ Det er nok ikke helt rett det der. Om en motor bygges for å være optimal på bensin med 500 hk så tilfører ikke race fuel noe særlig. Det er når en motor som er bygget for racefuel, får vanlig bensin at effekten stuper. Derfor synes jeg ikke at slike racemotorer er så fryktelig interessante. Når drivstoffet koster nesten 5 ganger mer enn vanlig, så kan man tenke seg hvor mye effekt man hadde fått om man heller bygget en annen motor som brukte 5 ganger så mye bensin i stedet. (big block V8 med twin turbo og lystgass f. eks.) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest jornhan Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Vis meg heller en lettkjørt gatemotor med lang levetid, enorm respons som gir 500 hk på handelsbensin, med "godt" drag fra bunn og fornuftig bensinforbruk på langkjøring. slenger du racefuel i en motor som bremser 500hk på vanlig bensin, bremser den jo fort 1-2-300hk mer. da er effekten oppe i det som er nevnt her. de som har 500hk her har vel tyna ut alt av motorene sine (uten store modifikasjoner) og kjører hardt med racefuel - i motsetning til da denne motoren som kjører ca. 500hk relativt "lett" og på vanlig bensin..?correct me if im wrong........ Det er nok ikke helt rett det der. Om en motor bygges for å være optimal på bensin med 500 hk så tilfører ikke race fuel noe særlig. Det er når en motor som er bygget for racefuel, får vanlig bensin at effekten stuper. Derfor synes jeg ikke at slike racemotorer er så fryktelig interessante. Når drivstoffet koster nesten 5 ganger mer enn vanlig, så kan man tenke seg hvor mye effekt man hadde fått om man heller bygget en annen motor som brukte 5 ganger så mye bensin i stedet. (big block V8 med twin turbo og lystgass f. eks.) (big block V8 med twin turbo og lystgass f. eks.) Ja ja,hver sin smak
Guest cossi Posted October 18, 2005 Posted October 18, 2005 Hei Pelle,den motorn som du ser bremse papira på ga faktisk 665hk på 98octan,
Recommended Posts