Jump to content

400hk 205 blokk std komp?

Recommended Posts

Posted
Ja men slik anna med annen utveksling slik eg får bedre aks å mindre toppfart

Scorpio har vel 3,92 så vidt jeg husker, og passer vel overens. Men du må du vel flytte over selve diffsperra...

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Guest Lille rudi
Posted

Ja ka så?

Quaife 7,5 er de ikke noe som heiter de da? Slik dem selger på rs motor fks?

Guest Larsern
Posted

Diffen har alt med det å gjøre, da det er differensialen som tillater at hjulene kan ha forskjellig hastighet.

Diff brems prøver på sin side å motvirke at hjulene får forskjellig hastighet.

Guest Larsern
Posted
så me ein annen diff så blir det mindre innerhjul spinning?????????

Selvfølgelig vil det bli mindre innerhjul spinning hvis det monteres en diffklump med kraftigere diffbrems.

Og du på din side mener innerhjul spinning kan justeres bort med annen camber uansett diff?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Guest Larsern
Posted

HAHAHA. :lol:

Jeg tror vi tenker på to forskjellige ting når vi leser "innerhjul spinning" Jeg oppfatter det som at det bare er det innerste hjulet som vil spinne i sving med en diffklump med svak eller manglende diff brems.

Mens det kan se ut som om du coskurt mener innsiden på dekka.

rscosworth får komme med ett oppklarende innlegg der han forteller hva han mente med "innerhjul spinning".

Posted

sikler på Gripper-diff om dagen jeg, ser bedre ut en Quaife :D

bedre til å leke seg med ihvertfall :D :D

Cosworth!

Posted

Hvem forhandler dette, hva er det for slags diffsperre da, platediff eller viskose?

Posted

gripper er en platediff, ja, noe som tilsier at den fordeler krafta ut til begge hjulene, hele tiden, uansett om du f.eks. har et hjul i lufta :)

den største fordelen jeg ser med gripper er at man kan justere den til det man vil ha den til, enten bane eller vei...

en ulempe (?) er at den bråker litt mer enn en vanlig diff eller quaife, men men....DRIVVERKS-LYDER ER KUUUULT!

tror ikke det er noen som forhandler gripper i norge, nærmeste og beste er vel gearboxman i england...

quaife er kjerring-diff :P :D

Cosworth!

Guest FACE Motorsport
Posted
gripper er en platediff, ja, noe som tilsier at den fordeler krafta ut til begge hjulene, hele tiden, uansett om du f.eks. har et hjul i lufta :)

den største fordelen jeg ser med gripper er at man kan justere den til det man vil ha den til, enten bane eller vei...

en ulempe (?) er at den bråker litt mer enn en vanlig diff eller quaife, men men....DRIVVERKS-LYDER ER KUUUULT!

tror ikke det er noen som forhandler gripper i norge, nærmeste og beste er vel gearboxman i england...

quaife er kjerring-diff :P :D

Vi kommer til å forhandle Gripper differ.

Er i forhandlinger med de.

Mvh Christian

Guest Lille rudi
Posted

Skal heller spandere på ein sveis eller 3 om den ryker.

Posted

Problemet når den ryker er ofte at den drar med seg kronhjulet og pinjongen. Så det er nesten bedre å være føre var.

Guest Lille rudi
Posted

Går de an å sjå om den er slitt viss man tar den opp?

Posted

Det merker du, hvis den spinner mye på ett hjul.

Ofte er det ved max moment eller en hard giring den ryker. Da knekker det ene solhjulet og hagler rundt i diffen, legger seg mellom kronhjul og pinjong bl.a og kan faktisk slå hull i huset.

I 9 av 10 tilfeller ryker kronhjulet og pinjongen pga at ett lite drev ryker først.

Mitt største tips er: Kjøp en skikkelig sperre FØR den gamle ryker. Da sparer du deg selv for mye leting etter en diff uten skader på kronhjul og pinjong. :)

Guest Larsern
Posted
Det merker du, hvis den spinner mye på ett hjul.

Ofte er det ved max moment eller en hard giring den ryker. Da knekker det ene solhjulet og hagler rundt i diffen, legger seg mellom kronhjul og pinjong bl.a og kan faktisk slå hull i huset.

I 9 av 10 tilfeller ryker kronhjulet og pinjongen pga at ett lite drev ryker først.

*snipp*

Det var ikke solhjul som ga seg med meg, men planethjulene.

Og jeg hadde flaks og var den som fikk det tiende tillfellet, for kronhjul og pinjong var uskadet. :D

Fyrte da bare opp esaben og sveiste fast solhjula til diffhuset (altså klumpen kronhjulet er skrudd i). Dette var for ca 2år siden og det har holdt siden.

• 2 weeks later...
Guest RACEFIX
Posted

Diffsperra passer ikke over i scorpio åpen diff pga den har 8 festebolter i kronhjul og Sierra har 10:-(