OleK Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 forskjellene er minimale, mener det er 4x4-diffen er 3.62 og 2wd-diffen er 3.64... Cosworth!
Ronny Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Ja men slik anna med annen utveksling slik eg får bedre aks å mindre toppfartScorpio har vel 3,92 så vidt jeg husker, og passer vel overens. Men du må du vel flytte over selve diffsperra... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
rscosworth Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 cossi-diffen er shyte for å si det mildt... skal du ha noe som biter fra seg må du skaffe deg ei ZF, Quaife e.l alt etter hvordan kjøringa di er.
Guest Lille rudi Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Ja ka så? Quaife 7,5 er de ikke noe som heiter de da? Slik dem selger på rs motor fks?
rscosworth Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 men de er jo MYE bedre til å få krafta i bakken... ingenting er så kjipt som innerhjul-spinning...
Guest Larsern Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 Diffen har alt med det å gjøre, da det er differensialen som tillater at hjulene kan ha forskjellig hastighet. Diff brems prøver på sin side å motvirke at hjulene får forskjellig hastighet.
Guest Larsern Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 så me ein annen diff så blir det mindre innerhjul spinning????????? Selvfølgelig vil det bli mindre innerhjul spinning hvis det monteres en diffklump med kraftigere diffbrems. Og du på din side mener innerhjul spinning kan justeres bort med annen camber uansett diff?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Syvers Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Ja ka så? Quaife 7,5 er de ikke noe som heiter de da? Slik dem selger på rs motor fks? http://www.rs-motorsport.no/quaife.html er på lager
Guest Larsern Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 HAHAHA. Jeg tror vi tenker på to forskjellige ting når vi leser "innerhjul spinning" Jeg oppfatter det som at det bare er det innerste hjulet som vil spinne i sving med en diffklump med svak eller manglende diff brems.Mens det kan se ut som om du coskurt mener innsiden på dekka. rscosworth får komme med ett oppklarende innlegg der han forteller hva han mente med "innerhjul spinning".
Syvers Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 er likere å kjøpe en sånn quaife spærre før du smeller to-tre orginale differ, billigst i lengden å kjøpe quaife med engang
OleK Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 sikler på Gripper-diff om dagen jeg, ser bedre ut en Quaife bedre til å leke seg med ihvertfall :D Cosworth!
Guest Magnus Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Hvem forhandler dette, hva er det for slags diffsperre da, platediff eller viskose?
fordcosworth Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Vet ikke hvem som forhandler det her i Norge, mener det er en platediff. www.gearboxman.cu.uk eller www.demon-tweeks.com Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
OleK Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 gripper er en platediff, ja, noe som tilsier at den fordeler krafta ut til begge hjulene, hele tiden, uansett om du f.eks. har et hjul i lufta den største fordelen jeg ser med gripper er at man kan justere den til det man vil ha den til, enten bane eller vei... en ulempe (?) er at den bråker litt mer enn en vanlig diff eller quaife, men men....DRIVVERKS-LYDER ER KUUUULT! tror ikke det er noen som forhandler gripper i norge, nærmeste og beste er vel gearboxman i england... quaife er kjerring-diff Cosworth!
Guest FACE Motorsport Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 gripper er en platediff, ja, noe som tilsier at den fordeler krafta ut til begge hjulene, hele tiden, uansett om du f.eks. har et hjul i lufta den største fordelen jeg ser med gripper er at man kan justere den til det man vil ha den til, enten bane eller vei... en ulempe (?) er at den bråker litt mer enn en vanlig diff eller quaife, men men....DRIVVERKS-LYDER ER KUUUULT! tror ikke det er noen som forhandler gripper i norge, nærmeste og beste er vel gearboxman i england... quaife er kjerring-diff Vi kommer til å forhandle Gripper differ.Er i forhandlinger med de. Mvh Christian
alibaba Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Stikkakslene må modifiseres på noen måte, vet du hvordan? x - RS Turbo S2
Guest Lille rudi Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Skal heller spandere på ein sveis eller 3 om den ryker.
RSCoz Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Problemet når den ryker er ofte at den drar med seg kronhjulet og pinjongen. Så det er nesten bedre å være føre var.
Guest Lille rudi Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Går de an å sjå om den er slitt viss man tar den opp?
RSCoz Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Det merker du, hvis den spinner mye på ett hjul.Ofte er det ved max moment eller en hard giring den ryker. Da knekker det ene solhjulet og hagler rundt i diffen, legger seg mellom kronhjul og pinjong bl.a og kan faktisk slå hull i huset. I 9 av 10 tilfeller ryker kronhjulet og pinjongen pga at ett lite drev ryker først. Mitt største tips er: Kjøp en skikkelig sperre FØR den gamle ryker. Da sparer du deg selv for mye leting etter en diff uten skader på kronhjul og pinjong.
Guest Larsern Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Det merker du, hvis den spinner mye på ett hjul.Ofte er det ved max moment eller en hard giring den ryker. Da knekker det ene solhjulet og hagler rundt i diffen, legger seg mellom kronhjul og pinjong bl.a og kan faktisk slå hull i huset. I 9 av 10 tilfeller ryker kronhjulet og pinjongen pga at ett lite drev ryker først.*snipp* Det var ikke solhjul som ga seg med meg, men planethjulene. Og jeg hadde flaks og var den som fikk det tiende tillfellet, for kronhjul og pinjong var uskadet. Fyrte da bare opp esaben og sveiste fast solhjula til diffhuset (altså klumpen kronhjulet er skrudd i). Dette var for ca 2år siden og det har holdt siden.
Guest RACEFIX Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Diffsperra passer ikke over i scorpio åpen diff pga den har 8 festebolter i kronhjul og Sierra har 10:-(
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now