Jump to content

1.6l 8v CVH bremset 318hk


alibaba

Recommended Posts

DSC02794.jpg

 

313 BHP & 274lbs/ft 1600 CVH 7000rpm

 

Engine;

 

1600 CVH

Farndon H section Steel Rods

Ross Racing Forged Pistons

Low Compression

Omex 710 Engine Management

Cosworth 403 Grey Injectors

2wd Cosworth Fuel Pump

3 Bar MAP Sensor

4x4 Cosworth Throttle body fitted on Modified MFi Inlet Manifold

ALS Valve

FRST Coil Pack

Ford Motorsport Plugs

Ford Motorsport Ignition Leads

Greddy Electronic Boost Controller

Graham Goode Racing Monster K&N Air Filter and Trumpet

GRS Evo 4 Intercooler

GRS Alloy Radiator

Electronic Independantly Controlled Twin Fans

Mocal 19 Row Oil Cooler

Baffled Sump

Modified Oil Pick- Up

APT Custom Made Exhaust Downpipe

3” Mongoose Exhaust System with 4” Roller Out Tail Pipe

 

 

Top End;

 

Fully Worked Head

APT Custom Cam

Double Valve Springs

Solid Lifters

Piper Vernier Pulley Wheel

 

GRS to-pass intercooler er god for stor effekt. Trykk var ca. 2bar.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

holder nok en stund den ja.. ligger mye penger i den bunnen.. er flere i england som har bremset over 300+ hester med 1,6 cvh... :) sett 2 stk med 350+ oxo.. leste om de på et forum... lenge siden da.

 

ingen som klarer å bremse så mye med ke jetronic da.. merkelig.. :P :lol:

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

er vel børsa til christian og becky major(?) dette?

 

ligner veldig på bilen dems....

 

ganske rått ja! hvis man leser på spec-lista ser man det at absolutt alt er valgt veldig nøye, og alt er STERKT!

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

ja denne var bare sinnsyk! og to bar! kjønner ikke at motoren gikk til H#¤%#..

nå er jeg någet ustø i engelsk men.. ser un som jeg har fårstoo det meste når det gjeller specsa! hehe ;)

da har jeg noe og se fram til! har han egen internett side ? enyone ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

*kremt*

 

vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet? :P

 

Vanesak. Foretrekker selv bakhjulstrekker, bedre at bakenden kommer slengende enn at bilen bare vil rett fram... Så fremt du får til å kontrollere sladden....

 

Vill bil da! Men som sagt før, trekker på feil ende. Blir ikke litt for mange hk på framhjula dette?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

*kremt*

 

vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet? :P

 

Vanesak. Foretrekker selv bakhjulstrekker, bedre at bakenden kommer slengende enn at bilen bare vil rett fram... Så fremt du får til å kontrollere sladden....

 

Vill bil da! Men som sagt før, trekker på feil ende. Blir ikke litt for mange hk på framhjula dette?

 

 

mye vill ha mer, å fanden vill ha fler :P skall gi deg en FWD når min er ferdig jeg vebjørn ;)

Men han påstår at han kun har hjulspinn i 1gire, 2 og 3dje går ut`n hjulspinn sier han...

Er vell MEGET stift etter d jeg har fått med meg ;)

Syns nå d er meget gromt med over 300gamp på en FWD :)

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Guest Kaikill

hmmmm... nå spinner jeg i 2 og enkelte gang 3 gir når d regner og jeg har 50% sperre foran of lader 0.7 så da skjønner jeg ikke annet en at han der har så stor turbo at han ikke får ordentlig trykk før i 4 gir da :) hehe

Link to comment
Share on other sites

*kremt*

 

vi har jo sett åssen gamlebilen min endte, så kanskje du skulle hatt trekket foran istedet? :P

 

Vanesak. Foretrekker selv bakhjulstrekker, bedre at bakenden kommer slengende enn at bilen bare vil rett fram... Så fremt du får til å kontrollere sladden....

 

Vill bil da! Men som sagt før, trekker på feil ende. Blir ikke litt for mange hk på framhjula dette?

 

 

mye vill ha mer, å fanden vill ha fler :P skall gi deg en FWD når min er ferdig jeg vebjørn ;)

Men han påstår at han kun har hjulspinn i 1gire, 2 og 3dje går ut`n hjulspinn sier han...

Er vell MEGET stift etter d jeg har fått med meg ;)

Syns nå d er meget gromt med over 300gamp på en FWD :)

 

Får jeg prøve meg en tur da? :rolleyes: :D

Med mye rett "innstilt" og fikset, så er det vel mulig å ikke ha såååå mye hjulspinn på FWD også...

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

uansett så er RWD mye bedre og morsommere enn FWD :D

 

 

men en rwd av riktig merke er heller vanskelig og få regga på foreldra når bruker er kun 18 og ny oppkjørt... visst d går så er prisen stivere enn mårras brøe mitt...

 

 

edit:rwd, ikke fwd :P

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Guest Coolnissen

første bilen min var en merce 300d savner den så ****** menne 78 hk o-100 på 17.++++ sek

den var sinnsyk på snøen aldri hatt det så gøy breisladd i alle svingene

vått og tørt kom rompa ut og da men vanskelig å holde sladden når det er et lite føll som sørger for kraften på hjulene.

 

fwd er en skuffelse selvom eg i skam kjører d og har gjort det siden:(

 

men en dag!

 

har escort no for de som lurer på ka **** eg gjør her;)

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor er det så godt som ingen av disse engelske RS Turboene som greier bra 402m tider...? En Fiesta som greide bra tid på TOTB nå, men ellers ligger de jo stort sett på høye 13 sek eller mer...

 

Civicen min bremset forresten 283.5 på ca 0.7 bar ladetrykk... Er bare 1.6 det også...

 

Men for all del, fin Escort :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...