Jump to content

-92 Sierra Cosworth Limited Edt. Pris??


Guest Rayho

Recommended Posts

Hva bør jeg ta for min -92 Sierra cossie?? 170.000km. Motoren må nok byttes. Limited edition. Nr 225 av 700. Ikke ombygd. Skinn/ac/el luke osv. Strøkent skinninteriør. Steg 1 chip. Riper på frontfanger og ei dør. Bakfanger og koffertlokk må lakkes. Gule koni. Mye nytt. Meget bra bil(foruten om motoren) med servicehefte. Ikke slakk i hverken styring eller drivverk/kasse. Bremser foran er kjørt 10km. Helt uten rust(import fra sveits i fjor). Imperial blue.

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn, er 60 en upris?? Det som skal til for å få bilen tipp topp er å få lakket noen deler, å bytta motor, evt fikse den som står i.

Link to comment
Share on other sites

imperial blue?disse ble ikke levert i imperial blue.det vil si at den er omlakkert .og en sierra av den typen..limited edition ville jeg tro synker litt i pris når den er lakka en slik jalla farge(i og med at det er en farge som ikke ble levert på den bilen)iafall viss du ser det fra et entusiast synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Er pris jeg antydet at jeg ville ha. Ikke synspunkter på bilen, som faktisk teknisk er i bedre stand enn de fleste sierraene som går her til lands. Veldig tight og fin.

 

Bilen er tollet, å står med skilter, å hvis jeg selger den så blir det inkludert registrering også. Det som må til for å få den på veien er å bytte ventilene, da den har hatt register ras.

Link to comment
Share on other sites

det jeg mente var bare at i og med den er uorginal lakk så vil den gjerne være noe mindre verdt for entusiaster(trekker fram entusiast betegnelsen for det er jo ofte dem som bryr seg om at det er en limited edition.nummerert en av 700).og si pris på en cosworth er omtrent umulig.er jo så mye og velge i.og kjøperen gir jo det han vil gi uansett.somregel ligger dem jo mellom ca 75/80 til 180 tusen.

og viss det er en defekt motor som står i bilen så vil en sikkert ikke få mer enn kansje 50.

var ikke meninga og krangle her,regner med liksom du følger litt med sjøl på hva andre ting som står til salgs..og du vet vel da selv at limited edt sierrane er det ikke mangen av.iafall ikke her til lands.så.

Link to comment
Share on other sites

Guest FACE Motorsport
det jeg mente var bare at i og med den er uorginal lakk så vil den gjerne være noe mindre verdt for entusiaster(trekker fram entusiast betegnelsen for det er jo ofte dem som bryr seg om at det er en limited edition.nummerert en av 700).og si pris på en cosworth er omtrent umulig.er jo så mye og velge i.og kjøperen gir jo det han vil gi uansett.somregel ligger dem jo mellom ca 75/80 til 180 tusen.

og viss det er en defekt motor som står i bilen så vil en sikkert ikke få mer enn kansje 50.

var ikke meninga og krangle her,regner med liksom du følger litt med sjøl på hva andre ting som står til salgs..og du vet vel da selv at limited edt sierrane er det ikke mangen av.iafall ikke her til lands.så.

 

Den farven må nesten ha blitt levert på denne modellen, har sett flere limited modeller med denne farven. Tviler sterkt på at alle de er omlakkert.

Link to comment
Share on other sites

det jeg mente var bare at i og med den er uorginal lakk så vil den gjerne være noe mindre verdt for entusiaster(trekker fram entusiast betegnelsen for det er jo ofte dem som bryr seg om at det er en limited edition.nummerert en av 700).og si pris på en cosworth er omtrent umulig.er jo så mye og velge i.og kjøperen gir jo det han vil gi uansett.somregel ligger dem jo mellom ca 75/80 til 180 tusen.

og viss det er en defekt motor som står i bilen så vil en sikkert ikke få mer enn kansje 50.

var ikke meninga og krangle her,regner med liksom du følger litt med sjøl på hva andre ting som står til salgs..og du vet vel da selv at limited edt sierrane er det ikke mangen av.iafall ikke her til lands.så.

 

Den farven må nesten ha blitt levert på denne modellen, har sett flere limited modeller med denne farven. Tviler sterkt på at alle de er omlakkert.

hm...ikke som imperial blue da.iallefall ikke som eg har fått med meg...er jo en som ligner endel da.husker ikke hva den heter.

har heller ikke sett fargen så jeg vet ikke noe mer enn at det ble sagt imperial blue..og det mente og trodde jeg var farge beregna på escort cos..noen som har nybil salgs brosjyre på sierra sedan og 4*4 og escort cos :P

Link to comment
Share on other sites

det jeg mente var bare at i og med den er uorginal lakk så vil den gjerne være noe mindre verdt for entusiaster(trekker fram entusiast betegnelsen for det er jo ofte dem som bryr seg om at det er en limited edition.nummerert en av 700).og si pris på en cosworth er omtrent umulig.er jo så mye og velge i.og kjøperen gir jo det han vil gi uansett.somregel ligger dem jo mellom ca 75/80 til 180 tusen.

og viss det er en defekt motor som står i bilen så vil en sikkert ikke få mer enn kansje 50.

var ikke meninga og krangle her,regner med liksom du følger litt med sjøl på hva andre ting som står til salgs..og du vet vel da selv at limited edt sierrane er det ikke mangen av.iafall ikke her til lands.så.

 

Den farven må nesten ha blitt levert på denne modellen, har sett flere limited modeller med denne farven. Tviler sterkt på at alle de er omlakkert.

hm...ikke som imperial blue da.iallefall ikke som eg har fått med meg...er jo en som ligner endel da.husker ikke hva den heter.

har heller ikke sett fargen så jeg vet ikke noe mer enn at det ble sagt imperial blue..og det mente og trodde jeg var farge beregna på escort cos..noen som har nybil salgs brosjyre på sierra sedan og 4*4 og escort cos :P

 

Er ikke sikkert at det er imperial blue. Å vet heller ikke om den har vært omlakkert. Bare trodde ikke den hadde vært levert i mørk blå, men noen sier at den har vært det. Men men, er mye utstyr, og nummerert Ltd edt i allefall. Men den er i allefall til salgs hvis jeg får ok for den.

Link to comment
Share on other sites

det jeg mente var bare at i og med den er uorginal lakk så vil den gjerne være noe mindre verdt for entusiaster(trekker fram entusiast betegnelsen for det er jo ofte dem som bryr seg om at det er en limited edition.nummerert en av 700).og si pris på en cosworth er omtrent umulig.er jo så mye og velge i.og kjøperen gir jo det han vil gi uansett.somregel ligger dem jo mellom ca 75/80 til 180 tusen.

og viss det er en defekt motor som står i bilen så vil en sikkert ikke få mer enn kansje 50.

var ikke meninga og krangle her,regner med liksom du følger litt med sjøl på hva andre ting som står til salgs..og du vet vel da selv at limited edt sierrane er det ikke mangen av.iafall ikke her til lands.så.

 

Når man ser utolla 1990 modeller som ikke er limited til ca 50.000kr så vil jeg tro man får mer for pengene for min. Koster nok mer i toll enn å sette i stand den her, å da får du deg i tillegg en bil helt uten rust, med servicehefte, å som er limited edt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe du må ikke glemme at den har skiltplate med 0/700 da Ronny :)

 

 

Blir værre og værre å holde seg tiol topic på dette forumet skjønner jeg. Ltd Edt har i allefall ac, el takluke, el vindu bak og skinn som standard. Pluss nummerert med skilt på hanskerommet ja. Noen synes dette er et pluss, som meg blant annet.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld var litt usæriøst sagt. Ltd Edt er ekstra gromt for folk som har en forkjærlighet til sedan, og det er vel den siste og nyeste utgaven med 92 dash og mye ustyr :)

 

tilbake til topic: jeg synes ikke du burde selge den for 60 000 hvis den er bra rayho

 

Ronny

Link to comment
Share on other sites

det er smokestone den farve hedder. imprial blue er IKKE en cosworth. den kom vist først på en ford bil da ST200 mondeoen kom til..

 

de fleste final edt cosworther er ebony black. dog er der også sølv. jeg har kun set de to farver.

 

final edt er fra italien. limited edt øhh er måske den samme.. kan ikke lige huske det. frøv at søge på TKRATH på google så finder du en dansk gut der HAVDE en, der står alt om sådan en bil.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld var litt usæriøst sagt. Ltd Edt er ekstra gromt for folk som har en forkjærlighet til sedan, og det er vel den siste og nyeste utgaven med 92 dash og mye ustyr :)

 

tilbake til topic: jeg synes ikke du burde selge den for 60 000 hvis den er bra rayho

 

Ronny

 

 

Den er bra ja. Noe steinsprut å sånn på fangeren foran, samt ei dør har et par hakk. Ellers må bakluke og bakfanger lakkes. Har kjøpt nytt da den luka som sto på har uorginal vinge. Bakfanger var sprukket. Teknisk meget bra. Å skinninteriøret er nydelig.

Er veldig usikker om jeg skal sette den i stand eller hva jeg skal gjøre. Har en annen bil også som trenger noe pleie.

Link to comment
Share on other sites

det jeg mente var bare at i og med den er uorginal lakk så vil den gjerne være noe mindre verdt for entusiaster(trekker fram entusiast betegnelsen for det er jo ofte dem som bryr seg om at det er en limited edition.nummerert en av 700).og si pris på en cosworth er omtrent umulig.er jo så mye og velge i.og kjøperen gir jo det han vil gi uansett.somregel ligger dem jo mellom ca 75/80 til 180 tusen.

og viss det er en defekt motor som står i bilen så vil en sikkert ikke få mer enn kansje 50.

var ikke meninga og krangle her,regner med liksom du følger litt med sjøl på hva andre ting som står til salgs..og du vet vel da selv at limited edt sierrane er det ikke mangen av.iafall ikke her til lands.så.

 

Når man ser utolla 1990 modeller som ikke er limited til ca 50.000kr så vil jeg tro man får mer for pengene for min. Koster nok mer i toll enn å sette i stand den her, å da får du deg i tillegg en bil helt uten rust, med servicehefte, å som er limited edt.

men med engang det er defekt motor så vil en tro at verdien synker endel.men skulle jeg hatt en sedan så ville jeg veldig godt hatt en limited edt.synes det er nice.er jo tross alt en av dem siste 700 produserte.

men hvorfor skal du selge egentlig?

men som jeg prøvde og få igjennom..prisen er vanskelig og sette.ett sted mellom 50 og 90 en plass skulle en tro .

 

Unnskyld var litt usæriøst sagt. Ltd Edt er ekstra gromt for folk som har en forkjærlighet til sedan, og det er vel den siste og nyeste utgaven med 92 dash og mye ustyr :)

 

tilbake til topic: jeg synes ikke du burde selge den for 60 000 hvis den er bra rayho

 

Ronny

 

 

Den er bra ja. Noe steinsprut å sånn på fangeren foran, samt ei dør har et par hakk. Ellers må bakluke og bakfanger lakkes. Har kjøpt nytt da den luka som sto på har uorginal vinge. Bakfanger var sprukket. Teknisk meget bra. Å skinninteriøret er nydelig.

Er veldig usikker om jeg skal sette den i stand eller hva jeg skal gjøre. Har en annen bil også som trenger noe pleie.

sett den i stand.det blir en fin og rimelig spesiell bil da.selv om det er en sedan.(flest produserte av cosworthene)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
det er smokestone den farve hedder. imprial blue er IKKE en cosworth. den kom vist først på en ford bil da ST200 mondeoen kom til..

 

de fleste final edt cosworther er ebony black. dog er der også sølv. jeg har kun set de to farver.

 

Du må nok ha sovet lenge..

imperial blue (L9890) kom på escort cos. i -94

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...