Guest c.worth Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 som topic sier. spes :200 blockturbonetic t 60-1simens 550cc dyserbd16+rs500 collernybygd topp av jenspeedjenspeed chipjusterbare camdrev2stk boch bensinpumpernytt grenrør med ekstern wg bi å kjøre på orginalt sprut å innsug men detter blir byttet etter vert.hvor mye hk kan man forvente med dette oppsettet med /uten datasprut orginaltinnsuger litt spendt på hvordan dette vil fungere å hvor mye hk jeg kan forvente:) mvh mats
Guest FACE Motorsport Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 som topic sier. spes :200 blockturbonetic t 60-1simens 550cc dyserbd16+rs500 collernybygd topp av jenspeedjenspeed chipjusterbare camdrev2stk boch bensinpumpernytt grenrør med ekstern wg bi å kjøre på orginalt sprut å innsug men detter blir byttet etter vert.hvor mye hk kan man forvente med dette oppsettet med /uten datasprut orginaltinnsuger litt spendt på hvordan dette vil fungere å hvor mye hk jeg kan forvente:) mvh mats 450 hk på 98 oktan ca.
Guest c.worth Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 har hør at deter blitt bremset en samme motor med samme oppsettet til 526hk i motor.er dette reelt?? vil jo selsakt ha mest ut av motoren:)
Guest c.worth Posted October 9, 2005 Posted October 9, 2005 nei det var vel med datasprut å annet innsug:) så altså 450hk med orginalt sprut å innsug??
Racing Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.526hk 7000rpm på 1,7bar.Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset 407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra. mvh
Guest clapton Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Har ikke 550cc dyser teoretisk max effekt på 362,91 hester ved 4bar bensintrykk?
RS 1000 Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.526hk 7000rpm på 1,7bar.Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset 407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra. mvh Den har vel en slik "high flow" type innsug som "alle" bruker da ? http://www.raceinfo.no/temp/tncossie-innsug-by-EBB-web.jpg Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Larsern Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Har ikke 550cc dyser teoretisk max effekt på 362,91 hester ved 4bar bensintrykk?Legg på ca 100 på det tallet.
Guest Komfort Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Har ikke 550cc dyser teoretisk max effekt på 362,91 hester ved 4bar bensintrykk? Du tenker på grønne Bosch dyser !! De er 384ccm.
RS 1000 Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Har ikke 550cc dyser teoretisk max effekt på 362,91 hester ved 4bar bensintrykk? sånn ca.: 550 ccm ved 3,0 BAR => 635 ccm ved 4,0 BAR. 635 ccm x 80 % = 508 hk. Grønndysene 803.Dersom de leverer,384 ccm ved 3,0 BAR => 415 ccm på Cosworth. 415 ccm x 80 % = 332 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 som topic sier. spes :200 blockturbonetic t 60-1simens 550cc dyserbd16+rs500 collernybygd topp av jenspeedjenspeed chipjusterbare camdrev2stk boch bensinpumpernytt grenrør med ekstern wg bi å kjøre på orginalt sprut å innsug men detter blir byttet etter vert.hvor mye hk kan man forvente med dette oppsettet med /uten datasprut orginaltinnsuger litt spendt på hvordan dette vil fungere å hvor mye hk jeg kan forvente:) mvh mats Når man vet at man kan miste ibortimot 70 hk med 2 grader for lite tenning, (og det samme på feil stilte kammer) så er det klart at det er mappingen og kamtimingen som bestemmer effekten. Bortsett fra det så stjeler den originale innsugsmanifolden anslagsvis 15 hk sammenlignet med en high flow manifold.Om chippet inneholder samme mappet som den 526 hk motoren hadde, så tipper jeg 499 hk med 1,8 BAR. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest c.worth Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 ja jeg vet ikke jeg.håper på mest mulig..selfølgelig:)men får vete å se..har ikke fått motoren enda da den fortsatt er til jenspeed.
Racing Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Pelle væck:Motoren ble bremset med et standard rs 500 innsug.Det er bremset en lik motor til her i traktene,på rulla vel å merke.Denne hadde standard innsug,hvor skilleveggen inni var fjernet.Den motoren ga 473hk på 1,7bar,men eieren slet med tennings bank og vannpummpe problemer.Så jeg tipper du får et tall rundt 500hk. Lykke til c.worth.
Guest Forzaa Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Blir nok 500hk dette mats Kommer d no motor hit snart? Gutta står klar med verktøyet for å få færdig bilen din bare vi ser en motor på horisonten.........
Guest c.worth Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 joda håvard ,motoren kåmmer snart.skal ringe jens i morgen eller no sånt..cosworthen har ikke akkorat vert førstepri om dagen da jeg nettopp har fått meg ei datter..men nå er både mor å barn kåmmet hjem så nå kan jeg roe ned kroppen litt å konsentrere meg om cosworthen i gjen:)
Denes Racing Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 får gratulere som nybakt far da! skal bli artig å se hvor mye den motoren bremser...
RsturboS2 Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 joda håvard ,motoren kåmmer snart.skal ringe jens i morgen eller no sånt..cosworthen har ikke akkorat vert førstepri om dagen da jeg nettopp har fått meg ei datter..men nå er både mor å barn kåmmet hjem så nå kan jeg roe ned kroppen litt å konsentrere meg om cosworthen i gjen:) hey! en ny cosworth Frelst i familien. (var kanskje litt drøy den ?)vel gratulerer.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest c.worth Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 takker,jo ho skal bi bra cosworth frelst.Hennes første ord skal vere cosworth...ja e spendt på ka motorn bremse..men det får jeg vel ikke vette før tel sommarn,trur det bi en tur på bjørnstad bil..eller es-tuning..ka må man betale før ei bremsing??
Bdt Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 nei gutter,den er bremset med standarsprut hos anders ringstad.526hk 7000rpm på 1,7bar.Jeg har selv bremset samme type motor med stor lekkasje,fikk ca 1,1bar trykk og bremset 407hk på 7000.Nå går bilen på 1,8bar og fungerer meget bra. mvh Den har vel en slik "high flow" type innsug som "alle" bruker da ? http://www.raceinfo.no/temp/tncossie-innsug-by-EBB-web.jpg hvor får du kjøpt et sånn innsug og hvor mye spenn?? COS it`s WORTH it!
Racing Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 JENSPEED ENGINERING Sarpsborg har slike eller skaffer.Jens Hannestad 41 90 10 88
Guest c.worth Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 snakket med jens i dag,han skulle ha 1300,- kroner for et modefisert innsug å da tok han mitt i bytte.så skulle han ha 4000,- for et innsug som skulle klare 650hk++ ikke så ille pris det.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now