Jump to content

hvor mange hk kan jeg forvente?


Recommended Posts

Guest c.worth
Posted

ja tok sin tid..men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves:)

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest c.worth
Posted

nei motoren er ikke bremset enda,men det blir den iløpe av sommeren ,må til trondheim(Bjørnstad bil) for å bremse motoren.

men håper på 500hk i motoren nm vet jeg ikke,men det er nm jeg er ut etter..

Posted

får håpe Bjørnstad kan få fingern ut å kom t SommerTreff som dem har lovet X antall ganger...

Posted
nu e motorn ferdig ..ble sendt nå på fredag:)..gleda mæ så en onge tel å få den på veien:)

 

Grattis :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest abn0rmal
Posted
takker,jo ho skal bi bra cosworth frelst.Hennes første ord skal vere cosworth...:)

ja e spendt på ka motorn bremse..men det får jeg vel ikke vette før tel sommarn,trur det bi en tur på bjørnstad bil..eller es-tuning..ka må man betale før ei bremsing??

 

Bremsing koster et par lapper tror jeg, men med justering og mapping kan d fort bli litt dyrere! ;)

 

dette jeg har hørt om ES, gjelder sikkert for bjørnstad også!

Posted
hmm.sku få motoren iløpe av uka så va,men da jens skulle montere motoren fant ha ei spekka i blokka:( hmm..men alt ordnet seg vist men det ble bare merer forsinkelser ...men bynner å bli vant til det nå.....

Her er et bilde av sprekken, om du skulle være i tvil om det var tilfelle.....

Uansett, bra at alt ordnet seg til slutt.

Posted

Går det bra å sveise sånne sprekker eller er det andre metoder som må til?

1500,- for første pull på rulle ut over dette er det 950 kr timen.

Kan sekkert variere litt fra plass te plass men ligger nok rundt det.

Guest c.worth
Posted
Her er et bilde av sprekken, om du skulle være i tvil om det var tilfelle.....

Uansett, bra at alt ordnet seg til slutt.

 

har nu aldri sakt at jeg var i tvil om det var noen sprekke...

 

men det var nu bar at alt ordnet seg til slutt...men har nå ikke fått motoren enda,håper nu at den er sendt

Posted

jeg betalte 1500 kr + mva for litt over 4 timer på rulla til Trond Stensbøl...

 

kan anbefalle trond på det tryggeste!

Cosworth!

Posted
jeg betalte 1500 kr + mva for litt over 4 timer på rulla til Trond Stensbøl...

 

kan anbefalle trond på det tryggeste!

 

Trond er en kjempe hyggelig kar.. bremset flere biler hos han

Skal du ha et ÆRLIG tall kjør dit!!!!!!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

Roverud, 10 min nord for kongsvinger. Var der med vingebilen min. Er visst mange som reiser skuffa hjem fra han.. Med mindre på arket enn de ville ha sett.. Jg er iallefall storfornøyd med Trond. Betalte vel ca 1700 for en 3 timers bremsing/justering. Gjorde ikke så mye justeringer men du og du hvor det hjelpte på draget..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

eneste ulempen med bremsing er det at hjertet ditt holder på å løpe løpsk under hvert pull....

 

kan bli småpsykotisk av mindre.......

Cosworth!

Posted

Bjørnstad Bil tar 1800,- for første time, så blir det 800,- pr ekstra time! Å du rekker en haug med pull på et par timer!! :D

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Guest ykarlsen
Posted (edited)

Mener at de tok 895,- for bremsing på flisa (på rulla da) og en viss timesats visst man skulle justere.

 

Heldig du som hadde en sprekke som var synlig med øyet.....

Edited by ykarlsen
Posted
nå spørs det hvor lang tid de bruker på å justere den da.. ;)

Jeg tror nok at de har vært borti, og justert/bremsa de fleste typer sprut, så den delen går vel greit tipper jeg! Men det er også veldig viktig at du har alt klart når du kommer dit da, f.eks. at du får justert turbotrykk over hele området fra så lavt som mulig og helt til topps! Klokka tikker fort hvis du må begynne å mekke mens du står der.. Jeg måtte f.eks låne en annen type bleedventil fordi jeg ikke fikk over 1,5 bar med den jeg selv hadde. Med den andre: Wipps 1,9-2,0bar! :D

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...