Jump to content

Skifte dempere bak?

Recommended Posts

Posted

Er det på tide å skifte dempere bak eller? Er senket 40/40.

Photo-0061.jpg

Guest ghia-x
Posted

Ser ut som det kan være et gåt allternativ. ;)

Posted

mondeo sedan/combicoupe "MÅ" senkest mer fremme en bak for at det skal bli likt mellom dekk å karroseri..

..men det så litt brutalt ut :P

Posted
mondeo sedan/combicoupe "MÅ" senkest mer fremme en bak for at det skal bli likt mellom dekk å karroseri..

..men det så litt brutalt ut :P

Det ser litt brutalt ut ja.. **** heller.. Da må jeg til å skifte dempere foran, da en ikke kan senke mer enn 40mm på org. dempere. :rolleyes:

Enda mer jobb, og enda mer utgifte.. :unsure:

Guest ghia-x
Posted

Det er jo no dritt men det blir jo no tøffere da.

Guest Tracid
Posted

Nesten uansett hva du kjøper av senkesett til hvilken som helst bil, vil den bli lavere i stumpen! Dette har visst noe med kjøre egensaper å gjøre... Jeg fikk det til svar av Lesjøfors da jeg spurte om nettopp samme problemet. :rolleyes:

Posted

Jeg kjøpte Jamex senkesett som var 55-40 til min sedan mk1.

Der følgte det med TUV papirer. (bare fjører)

Guest Tommeliten
Posted

40/40 blir ofte litt segen i looken... Sånn er det bare.. Kommer nok ikke langt med å bytte demperne.. Må nok bli nye fjærer også ja...

Posted

biltema eller mekonomen gummiklosser funker som **** på senkefjærer, men tviler på at du får retta d helt ut. da må du ha mange pakker med jallagummi..:)

Guest mazdafun
Posted

uansett åssen bil du kjøper senkesett som er likt foran/bak i mm, vil det bli forskjell.. se bare på bildet som er postet.. hjulhusene foran er alltid trukket lenger opp på karosseriet enn hjulhusa bak.. ta en målestokk og mål kanalen bortover.. den bør det være lik høyde på foran/bak.. så kan du måle høyden opp til hjulbuen foran/bak.. da får du svaret..

gud så kronglete forklart.. NATTA :P

Posted

er sånn på scorpioen min også.. senket 35 foran og bak.. litt irriterende..

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil