Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg lurer på om det er sant at DOCH-motoren (8v,122hk) bruker samme blokka som originale cosworth-motoren. Betyr det at om jeg vil ha en cosworth-motor, at jeg bare kan beholde blokka uten å gjøre noe?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Guest ykarlsen
Posted
Jeg lurer på om det er sant at DOCH-motoren (8v,122hk) bruker samme blokka som originale cosworth-motoren. Betyr det at om jeg vil ha en cosworth-motor, at jeg bare kan beholde blokka uten å gjøre noe?

Vell. NEI!

Stempel, råder, veiv +++++ er ikke likt. Men selve blokka (205) er til dels lik. Men klaringene i produksjonen skiller vel litt da. Var vel en grunn til at cosworth vraket 15000 blokker fra ford pga at de ikke holdt mål......

Posted

Så, det vil vel egentlig lønne seg å kjøpe en cosworthmotor da, isteden for å oppgradere min egen?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Posted

Blokka er vel omtrent det eneste som likner på DOHC'en og Cosworth'en ;) Du bytter hele motoren, men husk cosworth-bremser eller tilsvarende, oppgradert understell (trenger hvert fall cosworth stab.stag da org.sierra er altfor myke).. hele understellet må sikkert byttes, hehe. Dessuten må det sveises inn forsterkede plater i hele bagasjerommet ditt for å få det godkjent og gjort skikkelig. Regner med det er en viktig avstiver da Sierra'n generelt er altfor mykt. Er til og med ulovlig å kutte hull til 6x9" i sedanen fordi metallet i hattehylla skal stive opp bilen....

Posted

er vel "iS" blokka som har fått koden 205 og ligner cosworth blokka

Posted

Tror faktisk nummeret på DOHC'en er 215. Men dette er bare noe jeg har hørt. Det er ihvertfall ikke samme blokka.

mfafa: det skal ikke sveises inn plater, men de sveisene som allerede er der skal forsterkes. (Dvs det skal være flere av dem) Dette gjelder forøvrig vingebilen. Sedanen vet jeg folk som har fått godkjent uten å forsterke karosseriet.

Syns forresten det med hattehylla hørtes besynderlig ut..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted

Cosworth vraket ikke blokkene, de valgte ut de med best toleranser! Og de blokkene de valgte var 205 fra 2.0 i OHC! DOHC motoren har ikke en skrue felles med denne motoren

Over til fienden...

Posted
DOHC-motoren og cosworth-motoren har definitivt ikke samme blokk.

Husk at 205 blokka bruker reg-reim, dohc-motoren har register-kjede....

Det var enda en ting de ikke hadde til felles.. ;)

Veit du om det stemmer at DOHC-blokka hadde støpenummer 215?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted
DOHC-motoren og cosworth-motoren har definitivt ikke samme blokk.

Husk at 205 blokka bruker reg-reim, dohc-motoren har register-kjede....

Det var enda en ting de ikke hadde til felles.. ;)

Veit du om det stemmer at DOHC-blokka hadde støpenummer 215?

Det vet jeg ikke, men har jo en slik motor selv nå, så kan vel kikke etter en gang ;)
Posted

Ok, å bytte over til cosworth-motor høres også ut som en omfattende og dyr jobb, så jeg får vel bare se hvordan jeg kan få trimmet DOCH-motoren da... Takk for hjelpen ihvertfall!

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Posted

Å trimme DOHC er omtrent som å få Ingrid Espelid Hovig til å kokke Taco..

Jeg ville satset på litt lystgass. Det er det mest effektive på den motoren. Eller til nød Turbo, men det kan fort bli fantastisk kostbart...

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

  • 2 months later...
Posted

dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming

Posted
dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming

 

 

Er du full eller har du bare usedvanlig lite og ta deg til?? :shock:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...