frode Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Jeg lurer på om det er sant at DOCH-motoren (8v,122hk) bruker samme blokka som originale cosworth-motoren. Betyr det at om jeg vil ha en cosworth-motor, at jeg bare kan beholde blokka uten å gjøre noe? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest ykarlsen Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Jeg lurer på om det er sant at DOCH-motoren (8v,122hk) bruker samme blokka som originale cosworth-motoren. Betyr det at om jeg vil ha en cosworth-motor, at jeg bare kan beholde blokka uten å gjøre noe?Vell. NEI!Stempel, råder, veiv +++++ er ikke likt. Men selve blokka (205) er til dels lik. Men klaringene i produksjonen skiller vel litt da. Var vel en grunn til at cosworth vraket 15000 blokker fra ford pga at de ikke holdt mål......
frode Posted December 16, 2003 Author Posted December 16, 2003 Så, det vil vel egentlig lønne seg å kjøpe en cosworthmotor da, isteden for å oppgradere min egen? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest mfafa Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Blokka er vel omtrent det eneste som likner på DOHC'en og Cosworth'en Du bytter hele motoren, men husk cosworth-bremser eller tilsvarende, oppgradert understell (trenger hvert fall cosworth stab.stag da org.sierra er altfor myke).. hele understellet må sikkert byttes, hehe. Dessuten må det sveises inn forsterkede plater i hele bagasjerommet ditt for å få det godkjent og gjort skikkelig. Regner med det er en viktig avstiver da Sierra'n generelt er altfor mykt. Er til og med ulovlig å kutte hull til 6x9" i sedanen fordi metallet i hattehylla skal stive opp bilen....
Guest Bust Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 er vel "iS" blokka som har fått koden 205 og ligner cosworth blokka
Count Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Tror faktisk nummeret på DOHC'en er 215. Men dette er bare noe jeg har hørt. Det er ihvertfall ikke samme blokka.mfafa: det skal ikke sveises inn plater, men de sveisene som allerede er der skal forsterkes. (Dvs det skal være flere av dem) Dette gjelder forøvrig vingebilen. Sedanen vet jeg folk som har fått godkjent uten å forsterke karosseriet. Syns forresten det med hattehylla hørtes besynderlig ut.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 DOHC-motoren og cosworth-motoren har definitivt ikke samme blokk.Husk at 205 blokka bruker reg-reim, dohc-motoren har register-kjede....
focusst Posted December 16, 2003 Posted December 16, 2003 Cosworth vraket ikke blokkene, de valgte ut de med best toleranser! Og de blokkene de valgte var 205 fra 2.0 i OHC! DOHC motoren har ikke en skrue felles med denne motoren Over til fienden...
Count Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 DOHC-motoren og cosworth-motoren har definitivt ikke samme blokk.Husk at 205 blokka bruker reg-reim, dohc-motoren har register-kjede....Det var enda en ting de ikke hadde til felles.. Veit du om det stemmer at DOHC-blokka hadde støpenummer 215? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 DOHC-motoren og cosworth-motoren har definitivt ikke samme blokk.Husk at 205 blokka bruker reg-reim, dohc-motoren har register-kjede....Det var enda en ting de ikke hadde til felles.. Veit du om det stemmer at DOHC-blokka hadde støpenummer 215?Det vet jeg ikke, men har jo en slik motor selv nå, så kan vel kikke etter en gang
Count Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 Bare nysgjerrig, all unyttig informasjon kan jo komme til nytte en dag.. (mest sannsynlig ikke) 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
frode Posted December 17, 2003 Author Posted December 17, 2003 Ok, å bytte over til cosworth-motor høres også ut som en omfattende og dyr jobb, så jeg får vel bare se hvordan jeg kan få trimmet DOCH-motoren da... Takk for hjelpen ihvertfall! '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Count Posted December 17, 2003 Posted December 17, 2003 Å trimme DOHC er omtrent som å få Ingrid Espelid Hovig til å kokke Taco..Jeg ville satset på litt lystgass. Det er det mest effektive på den motoren. Eller til nød Turbo, men det kan fort bli fantastisk kostbart... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest laban Posted February 28, 2004 Posted February 28, 2004 dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming
pez Posted February 28, 2004 Posted February 28, 2004 dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming dumming Er du full eller har du bare usedvanlig lite og ta deg til?? :shock:
Recommended Posts