Jump to content

skamsenka escort


Guest escort lav

Recommended Posts

Guest ykarlsen

Da en av mine gamle escorter (MK3) blei senka på midten av nittitallet. Blei resultatet 110mm bak og 90mm foran. Gromt nåkk for tiden vil jeg tro.....

Link to comment
Share on other sites

Ska litt til for å slå den escorten, må i tilfelle dreie toppen av demperene framme, pga demperene står i bånn. Dette er gule koni dempere.

Bilen har 195/50-15 på orginale rs felger. Kanten inne i hjulbuen er skåren vekk for den subba borti dekket bak når demperene sto på det hareste ;)

 

Bilen har 40 senking som er kappa 3,5 omdreining :)

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Hadde 60mm senkesett (godkjent selfølgelig), og korta gule koni rund baut. Godkjent biltilsynet og med tuv papirer :) .

Biltilsynet sa alt var ok pga at fjærene satt i selv om bilen var oppjekka. Dog bilen var ikke egnet til annet enn asfalt i utganspunktet da........

PS! Ikke alle escortene kommer like lave fra fabrikk. Skiller en god del på høyden faktisk. Min egen og en til en kompis skilte det 50mm på med orginalt oppsett.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke min bil, men kjetil sin! bilen henger NOE SINNSYKT på veien, merklig nok "uten demping"...

 

At den ikke krenger betyr ikke at den sitter på norsk hjulsporasfalt. Har den ikke fjæring ned sprettern bare rundt med hjula i lufta. Trygge greier.

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

Det er vel kanskje ikke det tryggeste men det er jo sabla pent og se på da..har nesten aldri hatt no annet enn kappa fjærer jeg og er fornøyd med det..det er ikke så ofte jeg hopper med de så fjærene detter ut da..men de blir litt sprettete hvis de er kappa så mye at de ligger nedpå gummiputene.men jeg vil da ikke si at kappa er bedre enn senkesett.(kanskje noen senkesett men..)

Link to comment
Share on other sites

Kan garantere dere gutta som driver å skamsenker bila deres, at den dagen dere får litt mere power under panseret, da er det neppe særlig kult lenger, da legger man igjen noen tusenlapper ved et pådrag.

Så problemet deres er at dere har for lite hk.

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

å ha på kappede fjærer er etter min mening bare tull... ikke nok med at den blir DÅRLIGERE å kjøre,men det er jo faktisk direkte farlig oxo.

 

Kapper man litt,blir den myk og gynger.

 

Kapper man mye mister man all fjæringa å risikerer at dekket minster bakkekontakten i feks en hump,sving eller en hump I en sving...

 

Nei JEG holder meg iallefall til fjærer i den lengden de blir levert i...

Link to comment
Share on other sites

Guest escort lav

jaja uansett va dere skriver er jeg fornøyd m senkinga på bilen. har ennå ik fått skikkelige sleng på bilen på vott eller tørt føre. tar den m til rudskogen neste år vil prøve den på banen.. blir nok litt trimming på den o lit da. noen som har grenrør til escort til salgs?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om denne historien passer inn her, men siden jeg har kappa fjører på bilen skriver jeg alikavel(oppdaga at de var kappet da jeg tok de av for å sette inn nye i går.) Var på vei hem fra byn i forige uke og skulle inn i en laaang rett tunel. synest det var ekstremt lite biler ute, kanskje ikke så rart siden det var seint på kvelden og midt i uken, og bestemte meg for å teste bilen litt. Hev den i 4 gir og dro te og fortsatte opp i femte med flatt gjern. komt opp i ca 140 kmt da jeg paserte fotoboksen i tunellen,gemblet på at den var tom, noe den var, og holdt gassen i bånn. Da jeg kom opp i 200kmt var jeg mer en nok tilfredstilt og det virket som ikke bilen hadde no mer av betydning å gi.

Motoren hylte som en jente siden turtallet lå ****** høyt, så å befri den fra sinn smerte trøkte jeg inn klutsjen og slapp gassen og begynte å forsiktig bremse. Bilen lå ikke akkurat rolig og stødig på dette tidspunktet.

Men hva skjer, joda. Når jeg trykte inn klutsjen og bremset raste selfølgelig turtalls nåla ned og da den nådde bånnen og sku stabilisere seg klatre ikke motoren å henge med. MOTOREN KUBBA I 190 KMT!!

Den andre grunnen til at jeg begynte å bremse var selfølgelig fordi tunellåpninga kom heller bekymrings-fult fort mot meg.

Hva skjer når motoren kubber? joda,bremsene virker ikke og alt som heter servo går å legger seg. Man får litt panikk når alt plutselig lyser i dasjbordet, sånn som når tenninga er på men ikke motoren.

Vridde så om tenninga og vist fan startet motoren og jeg kjente at bremsene virket og servoen var tilbake. Fy fan, da var jeg svett!

Begynte å lovprise div guder og det som verre er da farten var redusert til et litt mer behagelig tempo, noe som i dette tilfelle ble ca 50 kmt i 80 sonen. Håper noen lærer av dette at man ikke står på bremsen i fri i 200 kmt på en litt eldre bil. Kunne gitt høyre armen for et bilde av fjeset mitt da dette skjedde.

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Pisko: Du får legge om stilen litt da å IKKE clutche bare fordi du skal bremse litt... ;) vet ikke hvordan dere andre gjør det,men jeg rører ikke clutchen når jeg bremser,med mindre jeg skal stoppe helt opp...

Link to comment
Share on other sites

husker så vidt at det noe i instruksjonsboka på 88' escort om at hvis du slipper gassen når turtallet er over en hvis grense så stopper bensintilførselen og kobles på igjen når turtallet blir lavt nok

Skal funke som en slags sparefunksjon i nedoverbakker

 

Bremsene funker forresten like godt uten forsterkeren hvis du er sterk nok i beina og setet er skikkelig innstillt så du får tak

Link to comment
Share on other sites

forresten ikke spesielt lurt å bruke starteren i 190 km/t siden nøkkelen må vris helt tilbake først, kan bli en smule ubehagelig hvis rattlåsen slår seg inn

Link to comment
Share on other sites

Var liksom ikke så higen på å ta den på gir i nesten 200kmt. kunne lett fløget i tunell veggen da. Når det gjelder bremsene, så kan undertegnede bekrefte at de IKKE virker no serlig uten bremsekraft forsteker.

Man kan heller IKKE risikere å aktivere rattlåsen siden nøkkelen må vries tilbake til `strøm på` hakket, altså det første hakket man kommer til. Rattlåsen går automatisk av når du stikker inn nøkkelen og vrir til det første hakket. Er iallefall slik på min bil.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...