Guest jornhan Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Oppgraderte bremser med red stuff? Tror nok du må oppgradere med mer enn det.. He he,kjører med rotordisk skiver og red stuff foran og det biter faktisk ganske så bra.Kan ikke ta alle oppgraderinger samtidig for da blir det veeeldig dyrt og det vet du sikkert .
Guest jornhan Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Litt urettferdig å sammenligne coilovers med bløte Eibachfjører kanskje ? Husk at Bilstein også har suverene coilovers. Jornhan. Gleder meg til å høre førsteintrykket etter prøveturen. Spådom : Kobler inn lystgassen i 180 og 800 Nm spinner rett løs, karrosseriet vrir seg og protesterer høylydt og så i 200 ryker 7,5" og adrenalin-nivået stiger til nye og sålangt ukjent høyder. God fornøyelse. Rush ! He he,hørtes morro ut opp til 200,men etter det hørtes det ikke fullt så morro ut .Fikk tilbud på en komplett diff med 7,5" quaife i stad og kommer antagelig til å kjøpe den,så det blir nok dårlig med adrenalin kick som går opp til nye høyder .Det som derimot ER adrenalin kick er 245km/t på bakhjulet med gammle sykkelen min som var en 04 mod R1 og banekjøring med nedlegg så langt att kåpedeler,fothvilere,eksosanlegg,skobeskyttere og knepucker spruter . Tror du kan handle deg gaz coilover kit først som sist, vanlig bilstein føles ut som en sliten granada med så mye power rundt ei bane men gratulere med mye grom deler Bytter nok til coilover etter hvert som jeg blir sjøsyk skal du se .Takker så mye Syvers.
Guest jornhan Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Noen som vet hvilken toppakning jeg burde bruke på denne motoren?det sitter arp studs på blokka nå.Jeg lurer også på hvilken bensinpumpe som kan levere nok til 500-600 hk?
Guest JvhCossie Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 ang toppakning: Har den pianotråd holder det med vanlig Gr.A pakning... Største Bosch pumpa skulle vel holde...
Syvers Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Litt urettferdig å sammenligne coilovers med bløte Eibachfjører kanskje ? Husk at Bilstein også har suverene coilovers. Pelle væck du glimmter til innimellom for å kverulere, og nei du tar desverre feil Bilstein har ikke noe suverene Coilovere, håper du ikke blir altfor lei deg ettersom du tok feil Og det var heller ikke poenge mitt, men poenge mitt var at standar bilstein dempere som han skrev han HADDE blir litt slappt i forhold til Coilovers. ÅÅÅ RIVE SEG I HÅRE
Ace_ Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Jeg har std. toppakning på motor med pianotråd. Holdt i massevis iflg. Kirkebakken, og PlanaasDenne bosch pumpa leverer nok: Art. nr. 0580254044.Men det skader jo kun lommeboka å ha to stk. da. Mitt Prosjekt
rscosworth Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 to pumper som mater til catchtank, og ei stor videre derfra. så slipper du bekymre deg for kavitering i tank med dertilhørende problemer...
bige Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 denne motoren er til salgs i england :i just had my car on the rollers last week and the car i had it in made 385 bhp and 516nm off torque so i need . Hvor mye er trolig pris for og bygge denne motoren i norge ?
Guest jornhan Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 denne motoren er til salgs i england :i just had my car on the rollers last week and the car i had it in made 385 bhp and 516nm off torque so i need . Hvor mye er trolig pris for og bygge denne motoren i norge ? Vet ikke helt pris,men jeg vil tippe på ca 40 lapper,men det kommer jo også mye ann på hvor mye penger man legger i sikkerhet i motoren. to pumper som mater til catchtank, og ei stor videre derfra. så slipper du bekymre deg for kavitering i tank med dertilhørende problemer... Helt klart det som hadde vært best,men tror jeg starter med to stk porshe 911 turbo pumper i første omgang siden jeg ikke har mer enn 550ccm dyser,men takk for tipset.
RS 1000 Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Litt urettferdig å sammenligne coilovers med bløte Eibachfjører kanskje ? Husk at Bilstein også har suverene coilovers. Pelle væck du glimmter til innimellom for å kverulere, og nei du tar desverre feil Bilstein har ikke noe suverene Coilovere, håper du ikke blir altfor lei deg ettersom du tok feil Og det var heller ikke poenge mitt, men poenge mitt var at standar bilstein dempere som han skrev han HADDE blir litt slappt i forhold til Coilovers. ÅÅÅ RIVE SEG I HÅRE http://www.mobeck.com/mt/ http://www.mobeck.com/mt/ErikBjorvik.asp Takk det samme syvers. http://www.mobeck.com/mt/Bilstein.asp Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Syvers Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Bilstein har lagt ned produksjon på coilover til cosworth, hvis fabrikken lyver til meg så synes jeg det er merklig, men du kan jo umulig ta feil pelle væck
Guest jornhan Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Har oppdaget en ripe i sylinder nr 4 og den er på ca 2 tiendels millimeter så jeg lurer på om dette har noe å si eller om det ikke er noe og bry seg om?gammle eier på motoren har kjørt med den ripa og ikke merket noe på ånding eller blowbye,hva burde jeg gjøre?svar mottas med stor takk.
Loffen Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Er det lov å spørre hvor mye disse 500hk kommer på til slutt?Høres ut som et sykt dyrt prosjekt. Hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Guest jornhan Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Er det lov å spørre hvor mye disse 500hk kommer på til slutt?Høres ut som et sykt dyrt prosjekt. Hehe Bilen har kostet meg en god del med kroner ja.Ga 84.000 for bilen,oppgraderte understell,eksos,datasprut,420 hk turbo,svarte simens dyser,stor finsk cooler,nyoverhalt topp,oppgradert veivhusventilasjon+++(dette kostet meg ca 100.000).Etter dette har jeg handlet en netics T4 stage 5 (flower ca 600 hk),modda innsug fra jenspeed,nytt luftfilter med alubend+++ masse stasj,dette kom på ca 14.000.Den motoren som jeg skal sette i bilen til våren kommer på ca 90.000,men jeg lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre med den lille ripa i sylinder nr 4.I tilegg kommer jo en quaife diff og tremec girkasse,så billig er det ikke å"husmortrimme" en cossie nei .
Loffen Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Hehe, er så enig med etpar andre her... Du er **** ikke god. Ikke at jeg har så mye peil som mange andre her inne, men når du legger så mye kr og arbeid i motoren, så ville jeg nok også kostet på meg en borring, pga den ripa i nr 4. Litt surt om motor ikke får allverden til levetid pga en sånn liten filleting. Gleder meg til å se og ikke minst høre denne bilen på treff til sommeren. STÅ PÅ -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
RS 1000 Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Har oppdaget en ripe i sylinder nr 4 og den er på ca 2 tiendels millimeter så jeg lurer på om dette har noe å si eller om det ikke er noe og bry seg om?gammle eier på motoren har kjørt med den ripa og ikke merket noe på ånding eller blowbye,hva burde jeg gjøre?svar mottas med stor takk. Lurespørsmål det der. "hva burde jeg gjøre?" På disse effektene så er den rette løsningen en god ripefri blokk med standard eller stressborret 1. overdim borring. Sånn er det bare. På den annen side kan man si at hvis zzzzzzzzzzzzzzz har kjørt med f.eks 92 mm borring med ripe i en sylinder og synes det har funket godt, så kan nok sikkert du gjøre det samme. Dårlig løsning, men det kan gå. Som vanlig er den mest omfattende og ofte dyreste løsningen best. Du får uansett krefter i overflod. Bilen din er lettere enn hans og har ikke plass til så store hjul som Granadaen har plass til. Motoren blir ikke vesentlig belastet når "alt" momentet går bort i i hjulspinn. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Larsern Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Er den allerede 92mm har du ingenting å gå på lenger synes jeg, og du må enten finne deg i å kjøre med ripa eller finne en annen blokk. Er den under 92 ville jeg boret blokka.
Guest jornhan Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Har oppdaget en ripe i sylinder nr 4 og den er på ca 2 tiendels millimeter så jeg lurer på om dette har noe å si eller om det ikke er noe og bry seg om?gammle eier på motoren har kjørt med den ripa og ikke merket noe på ånding eller blowbye,hva burde jeg gjøre?svar mottas med stor takk. Lurespørsmål det der. "hva burde jeg gjøre?" På disse effektene så er den rette løsningen en god ripefri blokk med standard eller stressborret 1. overdim borring. Sånn er det bare. På den annen side kan man si at hvis zzzzzzzzzzzzzzz har kjørt med f.eks 92 mm borring med ripe i en sylinder og synes det har funket godt, så kan nok sikkert du gjøre det samme. Dårlig løsning, men det kan gå. Som vanlig er den mest omfattende og ofte dyreste løsningen best. Du får uansett krefter i overflod. Bilen din er lettere enn hans og har ikke plass til så store hjul som Granadaen har plass til. Motoren blir ikke vesentlig belastet når "alt" momentet går bort i i hjulspinn. Stemmer att han har kjørt med 92 mm borring med denne ripa.Har selvfølgelig lyst til å sende bort blokka for fjerning av denne ripa samt sette i "pianotråd",men på den annen side får jeg med en 200 blokk med nicasil liners og gjennomgående arp,men disse foringene er ikke satt i enda så da kan jeg evt bare bytte over hele innmaten til den blokka som det skal settes i foringer.Snakket litt med jens nå og fikk vite hva jeg burde gjøre/ikke gjøre,men må snakke litt med joel først.Ps:jeg holder dere oppdatert hvis det er greit .
Guest jornhan Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Hehe, er så enig med etpar andre her... Du er **** ikke god. Ikke at jeg har så mye peil som mange andre her inne, men når du legger så mye kr og arbeid i motoren, så ville jeg nok også kostet på meg en borring, pga den ripa i nr 4. Litt surt om motor ikke får allverden til levetid pga en sånn liten filleting. Gleder meg til å se og ikke minst høre denne bilen på treff til sommeren. STÅ PÅ Artig blir det helt sikkert,og ja bilen skal på banen til sommeren .
RS 1000 Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 Artig blir det helt sikkert,og ja bilen skal på banen til sommeren . Ja??? Hvordan går det ?? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts