Guest 72STV Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Kjøpte meg 72 stv 1600 med 2,3 v6!Forhjula ser ut som beina på en gammel Cowboy, hva kan jeg gjøre for å rette på dette?
TaunusGutten Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 spørs om traversen har sigi sammen Ford 2l Turbo Taunus! Snart........ Tehe..
TaunusGutten Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 på min hadde jeg tenkt å varme den på mitdten under, sette press på midten altså så du presser den oppovernår det sitter på bilen da.. og så sveise på et skikkelig flatt jern under hele greia.. kan vær foringene dine i bruene da.. hvis alt er org så er det en del år siden de var nye da:P farlig å kjøre med syns jeg.. å helt ****** hvis den er senka og du har 17 " snakker av erfaring.. hehe du kan tenke deg at vekten av v6'n over tid å kjøring har strekt traversen i nedkant. så den har blitt lenger i nedkant. ta skræva bilen no ******.. Ford 2l Turbo Taunus! Snart........ Tehe..
Guest 72STV Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Finnes det en sterkere travers og bytte ut med?
TaunusGutten Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 hmm det veit jeg ikke.. tror alle var like.. granada har sterkere men den tror jeg ikke passer.. hør på forumet på www.taunus.no rå bil du har der må ha litt mer hjul på da Ford 2l Turbo Taunus! Snart........ Tehe..
Eivind U Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 på min hadde jeg tenkt å varme den på mitdten under, sette press på midten altså så du presser den oppovernår det sitter på bilen da.. og så sveise på et skikkelig flatt jern under hele greia.. kan vær foringene dine i bruene da.. hvis alt er org så er det en del år siden de var nye da:P farlig å kjøre med syns jeg.. å helt ****** hvis den er senka og du har 17 " snakker av erfaring.. hehe du kan tenke deg at vekten av v6'n over tid å kjøring har strekt traversen i nedkant. så den har blitt lenger i nedkant. ta skræva bilen no ******.. det med varmingen hørtes ut som en dårlig ide, synes jeg iallefall!Børe heller få tak i en som er rett og forsterke den.Skal du rette den du har bør den nok ta`s av bilen og ribbes for og så rettes i en jigg.Kan legge ut målene på traversen fra ford håndboka etter neste helg om noen er intriserte? -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn
Taunus Posted October 7, 2005 Posted October 7, 2005 på min hadde jeg tenkt å varme den på mitdten under, sette press på midten altså så du presser den oppovernår det sitter på bilen da.. og så sveise på et skikkelig flatt jern under hele greia.. kan vær foringene dine i bruene da.. hvis alt er org så er det en del år siden de var nye da:P farlig å kjøre med syns jeg.. å helt ****** hvis den er senka og du har 17 " snakker av erfaring.. hehe du kan tenke deg at vekten av v6'n over tid å kjøring har strekt traversen i nedkant. så den har blitt lenger i nedkant. ta skræva bilen no ******.. det med varmingen hørtes ut som en dårlig ide, synes jeg iallefall!Børe heller få tak i en som er rett og forsterke den.Skal du rette den du har bør den nok ta`s av bilen og ribbes for og så rettes i en jigg.Kan legge ut målene på traversen fra ford håndboka etter neste helg om noen er intriserte? Har sikkert en travers liggende hvis noen vil kjøpe :-). Tøff bil forresten '97 Chevrolet Astro, '81 Escort cab. TIL SAlGS!,'97 Mondeo stv (konebil), 97 Mondeo delebil, '64 Ford Galaxie, '69 Chrysler Newport =nåværende "beholdning"
RSHansen Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 For å justere chamber på Taunusen kan man file hullene til boltene på braketten til nedre bærekule avlange. Man får da litt spill slik at braketten kan justeres slik at chameren blir rett. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest Taunus Basic Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Det høre jo litt lurt ut, kanskje ... noen erfaring med det eller? Tenker bare på de kreftene som opptrer sideveis i forstillingen ved kjøring i svinger f.eks. Ville nesten trodd at bærekula ville "sklidd" tilbake til yttre stoppunkt ved første sving jeg da.. Dessuten vil vel styregeometrien også havne litt utenfor, selv ved forstillingsjustering. ALT henger jo sammen i en fostilling. Bedre å få målene, hvis Eivind kan skaffe dem, og få rettet forstillingen.. Eller kjøpe en pent brukt av Taunus og få den rettet og forsterket før montering. Bare et tips..
RSHansen Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Det høre jo litt lurt ut, kanskje ... noen erfaring med det eller? Tenker bare på de kreftene som opptrer sideveis i forstillingen ved kjøring i svinger f.eks. Ville nesten trodd at bærekula ville "sklidd" tilbake til yttre stoppunkt ved første sving jeg da.. Dessuten vil vel styregeometrien også havne litt utenfor, selv ved forstillingsjustering. ALT henger jo sammen i en fostilling. Bedre å få målene, hvis Eivind kan skaffe dem, og få rettet forstillingen.. Eller kjøpe en pent brukt av Taunus og få den rettet og forsterket før montering. Bare et tips..Dette har jeg gjort på min gamle ex Taunus III og den går enda med rett chamber, virker som det siger til et visst punkt så stopper det opp. Og det løsner ikke. hehe - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest Taunus Basic Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Fint.. Da er saken god som gull. Ideen høres jo unektelig super ut, var bare litt usikker på om det ville holde.. Med en slik "mod" blir jo Taunusen rene "sportsbilen" hehe ..
Granada 2.8 Ghia Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Er joe en del biler som har camberjustering på kula, husker ikke hvem, men det er noe drit.Men må man så må man `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Slåstad RS Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Har dere skiftet nedre bærebu foringer da? Brua må helt ut av traversen føre du ser vor råtten den er. Har aldri hatt behov for å skifte travers jeg , bare bruke i fra 74-75 eller 79-80 , så har du en av god kvalitet. Klart det hjelper å sømsveise den , men det er like viktig å kaste alle originalforinger og erstatte dem med poly. De 4 store i ramma kastes enda lengere og erstattes med aluminiumsforinger som er borret i eksenter , da får du gratis senking også , pga hele traversen blir da sittende lengere opp i karoseriet. Borrer man opp nye hull nedenfor de gamle i traversen i tilegg , øker man denne effekten uten å endre hjulvinkelene. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now