Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har satt i nye dyser 550cc og ny jensspeed chip i bilen min,3 bars map sensor og alt er på plass.

Bilen går greit den,lader greit 1,5bar og ingen fusk. Men når jeg prøver å justere trykket høyere på bleederen så skjer det ikke noe,står like dønn på 1,5bar.

Kontrollerte aktuatoren og den står med et par mm forspenn som den skal,kan det være denne som begynner å bli slapp?

Kan ikke se noen lekkasjer i innsug eller eksos,Turboen er en helt ny t34 steg 3 og turbo justeringen er en turbo xs to stegs sak.

 

Noen som har noen ideer??? :blink: :huh:

 

Mvh Tommy J

1986 sierra cosworth vingebil
 

Guest FACE Motorsport
Posted

Hva slags aktuator har du da?

Posted

Prøvde å sette mere forspenn og da ladet den tidligere,fikk noe høyere trykk også.

Men virket som trykket ble noe ustabilt over 1,5bar,akkuratt som om trykket forsvant et lite sekund.

Hvor mye forspenn kan en ha da?

 

Hva slags aktuator har du da?

 

Er det 31 det heter tro!!??

:blink:

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted
Prøv med en actuator med hardere fjær (-34) eller bore et lite hull, ca 1,5-2mm i actuatoren og legg på mere preload, bør bli stabilt da.

 

Hvor er det du borer hull da,setter du i en skrue da eller?

Har ikke vært borti akkuratt dette før!! :huh:

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Prøv med en actuator med hardere fjær (-34) eller bore et lite hull, ca 1,5-2mm i actuatoren og legg på mere preload, bør bli stabilt da.

 

Hvor er det du borer hull da,setter du i en skrue da eller?

Har ikke vært borti akkuratt dette før!! :huh:

 

Ikke lurt [ borre hull i actuatoren da vil den dra luft inn gjennom dette hullet n[r du ikke har turbotrykk.

beste er [ kj;pe en actuator med en riktig fj'r. F.eks forge, der kan du bytte fj'rer ut fra ;nsket trykk.

Guest FACE Motorsport
Posted

Han mener nok å borre i selve staget :rolleyes:

Posted

Ja virker litt merkelig å borre i actuatoren ja!! ikke vet jeg!!

Kjører med jens chip nå og har justert ned tenningen max på kontakten ved jernen,bare for å være på den sikre siden til jeg får kjørt bilen på rullene.

Noen som har noe erfaring med hva bensintrykk en bør ha på 550cc dyser?

Noen som har målt noe effekt med slik oppsett som jeg har,har modifisert innsug fra jens også?

 

mvh Tommy

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted
Ikke lurt [ borre hull i actuatoren da vil den dra luft inn gjennom dette hullet n[r du ikke har turbotrykk.

Å fraråde ting du ikke har greie på å er å skyte seg selv i beinet Komfort, ikke tror du kan alt selv om du har eid en cosworth i flere måneder....

 

Trikset med å bore et lite hull i actuator-klokka er et tips jeg har lært av en som heter Jens Hannestad, og man skulle tro at han vet hva han driver med, eller ?

 

Bare spør Homemade her på forumet om når vi var ute å justerte bilen hans etter dette "trikset", vil si det funket meget bra, har aldri sett så stabilt ladetrykk før jeg.

Posted

Hmm..intressant..vil det si at man får bort peaken på trykke før den stabilisere seg eller er det for å trikse til en for liten å slapp actuator?

Posted (edited)
Ja virker litt merkelig å borre i actuatoren ja!! ikke vet jeg!!

Kjører med jens chip nå og har justert ned tenningen max på kontakten ved jernen,bare for å være på den sikre siden til jeg får kjørt bilen på rullene.

Noen som har noe erfaring med hva bensintrykk en bør ha på 550cc dyser?

Noen som har målt noe effekt med slik oppsett som jeg har,har modifisert innsug fra jens også?

 

mvh Tommy

 

Hvilket bensintrykk/u vacum kjører du?

Har problemer med at min går sur på tomgang, begynner å fjuske under 1500 omdreininger skal justere på rulle, men greit å ha grunninnstilling, kjører nesten 4,1 u/vacum

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest Komfort
Posted

Ikke lurt [ borre hull i actuatoren da vil den dra luft inn gjennom dette hullet n[r du ikke har turbotrykk.

Å fraråde ting du ikke har greie på å er å skyte seg selv i beinet Komfort, ikke tror du kan alt selv om du har eid en cosworth i flere måneder....

 

Trikset med å bore et lite hull i actuator-klokka er et tips jeg har lært av en som heter Jens Hannestad, og man skulle tro at han vet hva han driver med, eller ?

 

Bare spør Homemade her på forumet om når vi var ute å justerte bilen hans etter dette "trikset", vil si det funket meget bra, har aldri sett så stabilt ladetrykk før jeg.

 

Hei hei hei!!!

 

Jeg påpekte bare den negative siden ved å borre hull i actuatoren!! Du er vel enig i at den beste løsningen er å ha en actuator som gir det rette trykket?! Videre sa jeg ikke at det ikke funker!!!! Det der er sikkert en vel fungerende løsning.

 

OG hvis det er viktig hvor lenge man har eid cosworth så kan jeg opplyse om at jeg har min andre cosworth nå, min første kjøpte jeg i `98. Sierra. Dvs jeg har eid, kjørt, havarert og skrudd cosworth i 67 mnd til nå ;)

 

Hvor lenge har du eid cosworth wingdude ???

Posted

Ja virker litt merkelig å borre i actuatoren ja!! ikke vet jeg!!

Kjører med jens chip nå og har justert ned tenningen max på kontakten ved jernen,bare for å være på den sikre siden til jeg får kjørt bilen på rullene.

Noen som har noe erfaring med hva bensintrykk en bør ha på 550cc dyser?

Noen som har målt noe effekt med slik oppsett som jeg har,har modifisert innsug fra jens også?

 

mvh Tommy

 

Hvilket bensintrykk/u vacum kjører du?

Har problemer med at min går sur på tomgang, begynner å fjuske under 1500 omdreininger skal justere på rulle, men greit å ha grunninnstilling, kjører nesten 4,1 u/vacum

[/quote

 

Husker ikke uten vakum,men måleren viser 3,6 med vakum.

Min går veldig greit på tomgang den,går ikke sur.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Guest Larsern
Posted

Er ikke det veldig høyt bensintrykk?

Normalt er vel 3,5bar uten vakuum. 3,6 med vakuum blir jo over 4 med vakuum koblet bort.

 

Du skulle fått montert eksostempmåler og kontrollert tempen på full gass. Jeg mistenker (for)lav temp og rik blanding.

 

Kjører du med grådysechip til siemens dysene, skal du teoretisk under 3bar bensintrykk uten vakuum for å få korrekt blanding.

Guest FACE Motorsport
Posted

Bensintrykk uten vakum skal være fra 3,2 - 3,8 bar.

Posted
Er ikke det veldig høyt bensintrykk?

Normalt er vel 3,5bar uten vakuum. 3,6 med vakuum blir jo over 4 med vakuum koblet bort.

 

Kjører du med grådysechip til siemens dysene, skal du teoretisk under 3bar bensintrykk uten vakuum for å få korrekt blanding.

 

Enig med du i alt det der. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest jornhan
Posted
Time will show, lar bilen stå til jeg skal bremse den. Har bare kosekjørt litt for å slite til styringer og tettninger. Ingenting som er justert enda.

 

Hei.Lurer litt på det modda innsuget du har kjøpt hos jenspeed,hvor mye koster det og hvilke modifikasjoner har han gjordt med det?har planer om å kjøpe samme innsug fra han.

Guest FACE Motorsport
Posted

Time will show, lar bilen stå til jeg skal bremse den. Har bare kosekjørt litt for å slite til styringer og tettninger. Ingenting som er justert enda.

 

Hei.Lurer litt på det modda innsuget du har kjøpt hos jenspeed,hvor mye koster det og hvilke modifikasjoner har han gjordt med det?har planer om å kjøpe samme innsug fra han.

 

 

Modifiseringen består i å gjøre den "albuen" på innsuget større.

Posted

Det er som FACE sier,modifisering av albuen. Blir vel dobbelt så stort hull der.

Merket mere respons på min bil med dette innsuget,Jeg betalte 1300kr med mitt orginale innsug i innbytte.

 

Lurer fortsatt på hvor det borres hull i actuatoren??? :)

1986 sierra cosworth vingebil
 

Posted

Time will show, lar bilen stå til jeg skal bremse den. Har bare kosekjørt litt for å slite til styringer og tettninger. Ingenting som er justert enda.

 

Hei.Lurer litt på det modda innsuget du har kjøpt hos jenspeed,hvor mye koster det og hvilke modifikasjoner har han gjordt med det?har planer om å kjøpe samme innsug fra han.

 

Er Cossie 86 som har moddet innsug fra Jens, jeg har orginalt 2wd som er moddet litt i albuen.

 

Cossie86; var ikke meningen å "kuppe" tråden din

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest jornhan
Posted
Det er som FACE sier,modifisering av albuen. Blir vel dobbelt så stort hull der.

Merket mere respons på min bil med dette innsuget,Jeg betalte 1300kr med mitt orginale innsug i innbytte.

 

Lurer fortsatt på hvor det borres hull i actuatoren??? :)

 

Ok,takker for opplysningen :D.Da ringer jeg jens etterpå.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...