Jump to content

Diverse spørsmål RST.


Guest fzfd

Recommended Posts

Jording og pluss inn på samme? hm, høres merkelig ut.. :P

 

For det er en jordingsledning forresten! kommer en pluss ledning fra batt også, men altså ikke den som er på bildet..

Link to comment
Share on other sites

Nr.1: Det er jording og skal på en av boltene til statern, mellom starter og girkasse.

 

Nr.3: Ingenting

 

Den skal på en av boltene starteren sitter i altså? Kanskje derfor starteren ikke funker.. :P

Link to comment
Share on other sites

Den lange jordingsledningen skal jorde motoren, så bare skru inn en bolt i motoren, med leningen på.

Jeg har den i hullet ved dynamofestet, like over bunnpanna. Ta en passende bolt, tre på ei tykk skive, inn med ledningen, tykk skive igjen, og skru i blokka.

Front.jpg

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Oki.. da får vi prøve å få til det :) så var det den forgreningen som kommer fra ecu da.. hvor skal den? OG, den "bolten" som innslaget til starteren skal inn på.. skal den være så løs at man kan vri den rundt..? jeg regner med det er innslaget iallefall...

Link to comment
Share on other sites

jeg har "hadde" min på dynamofestet det festet du justerer reimen med så...

 

bilde 4: batteri.. usikker om d er + eller -

 

Tipper det er - ... menneh.. det er en forgrening der.. kan ikke være meninga at alle skal på - ? noe må en annen plass :D men forgreninga er ikke så lang.. noen ide?

Link to comment
Share on other sites

nr1: minus på motor, skal orginalt sitte på en av de 3 boltene på starter...

 

n2: det er innslag på starteren ja, jeg har også hatt en starter med løs innslangstilkobling, eneste gode løsningen der er å bytte starter...

 

nr3: skal ingenting på der nei.....

 

nr4: sjekk hvilke farger ledningene har, jeg tror de skal på pluss, men er ikke sikker...sjekk farger!

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Skal vel vakuum fra innsuget på bensintrykkregulatoren vel... bilde 3

Er ikke jordinga til panseret da på bilde 4?? er jo ikke så langt i fra batteriet de..

Edited by Roger RS Turbo

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

hva pokker skal du jorde panseret for da?

 

skal ingenting orginalt inn på vakumregulatoren på bilde nr 3...

 

hehe ops, så ikke at de stod den kom fra ecu..

Tok av pasertet i går og de var jorda, aner ikke va de er til...

 

Jeg har vakuum på min hvertfall, mener å ha sett en tegning, de det er vakuum på den...

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke vakum der. Og ivhertfall ikke fra manifolden. Man kan sette vakumslange på der, men da må det være fra før spjeldet. Dette er endel av en mod for å få KE-Jet til å fuele mer under trykk. Men etter å ha gjort dette. MÅ den elektroniske trykk regulatoren justeres og det trenger man bredbåndslambda til. Setter man bare på vakum der uten å gjøre noe vil den gå magert.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke vakum der. Og ivhertfall ikke fra manifolden. Man kan sette vakumslange på der, men da må det være fra før spjeldet. Dette er endel av en mod for å få KE-Jet til å fuele mer under trykk. Men etter å ha gjort dette. MÅ den elektroniske trykk regulatoren justeres og det trenger man bredbåndslambda til. Setter man bare på vakum der uten å gjøre noe vil den gå magert.

 

Fant tegningen nå.. Før spjeldet ja..

Edited by Roger RS Turbo

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar :) men da er det bilde 4 igjen da.. det er en forgrening med jordingsledninger.. noen av de kommer fra hjerne, noen kommer fra øvrig ledningsnett.. menneh, alle skal ikke på batt? kan ingen ta bilde eller forklare hvor de har gjort av sine.. :)

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å se ut fra bildet men:

Fra batteriet har jeg: En tykk (jording motor), mange tynne (ECU+div), samt en tykk kort jording jeg laget selv som går rett til karroseriet, for ekstra god jording dit.

 

De som kommer fra ECU'en kan du fjerne tapen på, så ser du om de er brune. Er de det, er det jord og skal da seff på batteriet. (Merka det igår, da jeg satte de på pluss og hadde 12V på ALT av ledninger i motorrommet :wacko: :lol: )

 

Håper det hjelper, ta evt flere bilder ;)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Er de brune, så er det jord. Tro meg :ph34r:

 

EDIT: Lurer du på noe ang ledningsnettet kan du sende en PM til Brødbilsjåførn eller Mikke, de kjenner ledningsnettet _meget_ godt :)

Edited by Tombra

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...