Guest fzfd Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Driver å syr sammen RS turboen, å har tatt noen bilder med spørsmål jeg har.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Bilde nr 1: Ledning ska te Pluss på starter.Resten av bildene va litt uklare for mæ. *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jording og pluss inn på samme? hm, høres merkelig ut.. For det er en jordingsledning forresten! kommer en pluss ledning fra batt også, men altså ikke den som er på bildet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Nr.1: Det er jording og skal på en av boltene til statern, mellom starter og girkasse. Nr.3: Ingenting x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Nr.1: Det er jording og skal på en av boltene til statern, mellom starter og girkasse. Nr.3: Ingenting Den skal på en av boltene starteren sitter i altså? Kanskje derfor starteren ikke funker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jeg sa feil, ikke mellom starter og girkasse men på en av boltene. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jeg sa feil, ikke mellom starter og girkasse men på en av boltene. Ja, men fortsatt på boltene som starteren SITTER i lissom? for da er jeg med.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Den lange jordingsledningen skal jorde motoren, så bare skru inn en bolt i motoren, med leningen på. Jeg har den i hullet ved dynamofestet, like over bunnpanna. Ta en passende bolt, tre på ei tykk skive, inn med ledningen, tykk skive igjen, og skru i blokka. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Oki.. da får vi prøve å få til det så var det den forgreningen som kommer fra ecu da.. hvor skal den? OG, den "bolten" som innslaget til starteren skal inn på.. skal den være så løs at man kan vri den rundt..? jeg regner med det er innslaget iallefall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Jordingskabelen skal komme rundt over girkassa og sitte på en av boltene til startern. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 jeg har "hadde" min på dynamofestet det festet du justerer reimen med så... bilde 4: batteri.. usikker om d er + eller - 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 jeg har "hadde" min på dynamofestet det festet du justerer reimen med så... bilde 4: batteri.. usikker om d er + eller - Tipper det er - ... menneh.. det er en forgrening der.. kan ikke være meninga at alle skal på - ? noe må en annen plass men forgreninga er ikke så lang.. noen ide? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 nr1: minus på motor, skal orginalt sitte på en av de 3 boltene på starter... n2: det er innslag på starteren ja, jeg har også hatt en starter med løs innslangstilkobling, eneste gode løsningen der er å bytte starter... nr3: skal ingenting på der nei..... nr4: sjekk hvilke farger ledningene har, jeg tror de skal på pluss, men er ikke sikker...sjekk farger! Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 (edited) Skal vel vakuum fra innsuget på bensintrykkregulatoren vel... bilde 3Er ikke jordinga til panseret da på bilde 4?? er jo ikke så langt i fra batteriet de.. Edited September 27, 2005 by Roger RS Turbo Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 de på bilde fire står på batteriet iallfall... husker bare ikke om det er pluss eller minus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 hva pokker skal du jorde panseret for da? skal ingenting orginalt inn på vakumregulatoren på bilde nr 3... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 hva pokker skal du jorde panseret for da? skal ingenting orginalt inn på vakumregulatoren på bilde nr 3... hehe ops, så ikke at de stod den kom fra ecu.. Tok av pasertet i går og de var jorda, aner ikke va de er til... Jeg har vakuum på min hvertfall, mener å ha sett en tegning, de det er vakuum på den... Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 prøvde det på min,men det hjalp ikke noe.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Det skal ikke vakum der. Og ivhertfall ikke fra manifolden. Man kan sette vakumslange på der, men da må det være fra før spjeldet. Dette er endel av en mod for å få KE-Jet til å fuele mer under trykk. Men etter å ha gjort dette. MÅ den elektroniske trykk regulatoren justeres og det trenger man bredbåndslambda til. Setter man bare på vakum der uten å gjøre noe vil den gå magert. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 (edited) Det skal ikke vakum der. Og ivhertfall ikke fra manifolden. Man kan sette vakumslange på der, men da må det være fra før spjeldet. Dette er endel av en mod for å få KE-Jet til å fuele mer under trykk. Men etter å ha gjort dette. MÅ den elektroniske trykk regulatoren justeres og det trenger man bredbåndslambda til. Setter man bare på vakum der uten å gjøre noe vil den gå magert. Fant tegningen nå.. Før spjeldet ja.. Edited September 27, 2005 by Roger RS Turbo Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Dette er jo ikke KE-Jetronicen som er på RST. Her er det lambdasensor også. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Takk for alle svar men da er det bilde 4 igjen da.. det er en forgrening med jordingsledninger.. noen av de kommer fra hjerne, noen kommer fra øvrig ledningsnett.. menneh, alle skal ikke på batt? kan ingen ta bilde eller forklare hvor de har gjort av sine.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Litt vanskelig å se ut fra bildet men:Fra batteriet har jeg: En tykk (jording motor), mange tynne (ECU+div), samt en tykk kort jording jeg laget selv som går rett til karroseriet, for ekstra god jording dit. De som kommer fra ECU'en kan du fjerne tapen på, så ser du om de er brune. Er de det, er det jord og skal da seff på batteriet. (Merka det igår, da jeg satte de på pluss og hadde 12V på ALT av ledninger i motorrommet ) Håper det hjelper, ta evt flere bilder Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fzfd Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 De er brune ja, så er jord. Men det er to forgreninger, med 4 kabelsko.. skal alle på batteriet lissom? teit laga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 (edited) Er de brune, så er det jord. Tro meg EDIT: Lurer du på noe ang ledningsnettet kan du sende en PM til Brødbilsjåførn eller Mikke, de kjenner ledningsnettet _meget_ godt Edited September 29, 2005 by Tombra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now