Guest Julle Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 når det bobler/er trykk i ekspansjons tanken er det skeiv topp da? eller kan det bare være luft i systemet? evt hvordan kan jeg finne ut hva d er?
D.Toft Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 varmt vann fra turbo, eller luft i systemet. er vel bare å lusfe systemet og se om det hjelper. eller montere swirlpot på vannslangen som går i retur fra turbo (om du har vannavkjølt turbo), dette vil hjelpe på..
cosworth87 Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 har fult av skomm i expansjonstanken på min DOHC å... hmmmm
Guest YBD Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 varmt vann fra turbo, eller luft i systemet. er vel bare å lusfe systemet og se om det hjelper. eller montere swirlpot på vannslangen som går i retur fra turbo (om du har vannavkjølt turbo), dette vil hjelpe på.. Swirlpoten skal vel sitte mellom termostathus og radiator...
Janna Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Combatkit tenkte vel på en turboradiator, for den skal stå der.Swirlpot skal stå som YBD sier. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest Julle Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 har en t35 hybrid, er det vannkjøling på den?
D.Toft Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 stemmer det janna, tenkte litt feil der.. julle: følg salngene på turbo, så ser du om du har det.. står vel ca midt på turbo på oppsiden.. stålrør med gummislange som går til exp tank
Guest Julle Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 noen som veit hvor jeg kan kjøpe en sånn radiator eller swirlpot? eller no bilder?
Guest Julle Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 åssen funker detta? blir vannet kjølt ned i den tanken?
Robox Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 swirl pot funker sånn at vannet kommer inn nede i tanken og blir slynget rundt og går ut i toppen, når vannet blir kastet rundt inni der presses luftboblene ut av vannet og blir ledet tilbake til ekspansjonstanken... grunnen til at dette fungerer er at vann kjøler bedre enn luft så når lufta forsvinner blir det plass til mere vann..
Fresh| Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Jeg vil tro at topp pakningen din er gåen, slik at motoren kjører trykk i kjølesystemet.
Guest Julle Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 ville jeg ikke da fått olje i kjølevannet? eller at det hadde ryki hvit?
D.Toft Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 spørs hvor den er røket det. er den gåen mellom sylinder og vann, så skal du ha et bra trykk i tanken. gåen mellom vann, olje og sylinder, så er det trykk i tanken og olje i vannet og vann i oljen
Guest Julle Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 ville den ikke uansett ha brukt vann?
Recommended Posts