Jump to content

Motorsport karosseri


Guest YBD

Recommended Posts

Hvordan er det egentlig med vingebilene uten takluke, er dette overflødige karosserier tatt rett fra motorsport-båndet eller er de like som de øvrige? Vingebilene har vel dobbelt så mange sveisepunkter i karossen som standard 3 dørs (2.0 lat osv), men hvordan var det med disse bilene som gikk i DTM og BTCC på det glade 80 tall? Har hørt både ja og nei der, noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde fler

 

Ok, men spørsmålet står fremdeles: Er vingebilene uten takluke motorsport karosserier?

Link to comment
Share on other sites

Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde fler

Er du helt sikker på dette. Jeg leste på en nettside om Sierra Cosworth historikk hvor det sto Sierra Cosworth 3-dørs hadde flere tusen flere sveisepunkter enn vanlig Sierra 3-dørs... (etter iherdig søking har jeg ikke klart å finne tilbake til websida).

Link to comment
Share on other sites

Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde fler

 

Ok, men spørsmålet står fremdeles: Er vingebilene uten takluke motorsport karosserier?

 

 

alle som kjører motorsport karosseri, har ikke takluke org, men dem som vil ha det, har satt inn dasslokk.. ergo, motorsport er uten luke, pga sikkerhet, litt mye bevegelser i karosseriet, og da sprekker luken, derfor ingen luke i motorsport karosseriet

Link to comment
Share on other sites

hmm.. da skulle man ikke tro ford lagde neste generasjon cosworth med takluke hvis dette var en ulempe.. men det gjorde de jo, hehe.. vel, kanskje det var litt mer solid karosseri på sierra mk2? vel, vet a pokker jeg :P

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth 90

Kan jo ta en telefon til Morten.Han som dreiv Cosworth-Import.Har jo peiling på alt som har med Cosworth og gjøre han.

Det hadde jeg gjort viss jeg var deg YBD :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

En vanlig vingebil har ikke noen flere sveisepunkter enn vanlig Sierra L.Når en orginal vingebil eller et motorsportkarosseri ble bygd til bane eller rallybil ble karosseriet larvesveist for at det skulle bli sterkere.

Det finnes 2 stk motorsportkarosseri å få kjøpt.Et "vanlig" og et lettvektskarosseri med tynnere plater enn vanlig motorsport.Jeg hadde et fabrikksnytt lettvektskarosseri for noen år siden,men solgte det til en kar fra Oslo.Det er Rolf Klypen som har det nå og driver og bygger en bil på det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...