Guest YBD Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Hvordan er det egentlig med vingebilene uten takluke, er dette overflødige karosserier tatt rett fra motorsport-båndet eller er de like som de øvrige? Vingebilene har vel dobbelt så mange sveisepunkter i karossen som standard 3 dørs (2.0 lat osv), men hvordan var det med disse bilene som gikk i DTM og BTCC på det glade 80 tall? Har hørt både ja og nei der, noen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slideways Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde fler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest YBD Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde fler Ok, men spørsmålet står fremdeles: Er vingebilene uten takluke motorsport karosserier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mfafa Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde flerEr du helt sikker på dette. Jeg leste på en nettside om Sierra Cosworth historikk hvor det sto Sierra Cosworth 3-dørs hadde flere tusen flere sveisepunkter enn vanlig Sierra 3-dørs... (etter iherdig søking har jeg ikke klart å finne tilbake til websida). Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 dem har nok ikke flere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Vingebilen har like mange sveisepunkter som vanlig sierra! Motorsport bilene hadde fler Ok, men spørsmålet står fremdeles: Er vingebilene uten takluke motorsport karosserier? alle som kjører motorsport karosseri, har ikke takluke org, men dem som vil ha det, har satt inn dasslokk.. ergo, motorsport er uten luke, pga sikkerhet, litt mye bevegelser i karosseriet, og da sprekker luken, derfor ingen luke i motorsport karosseriet Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 hmm.. da skulle man ikke tro ford lagde neste generasjon cosworth med takluke hvis dette var en ulempe.. men det gjorde de jo, hehe.. vel, kanskje det var litt mer solid karosseri på sierra mk2? vel, vet a pokker jeg '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 den org vingebilen har flere sviesepunkter enn vanlig 3-dørs!!motorsport karosseri er UTEN takluke. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth 90 Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Kan jo ta en telefon til Morten.Han som dreiv Cosworth-Import.Har jo peiling på alt som har med Cosworth og gjøre han.Det hadde jeg gjort viss jeg var deg YBD Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Er sikker på at vingebilen har flere sveisepunkter... ser vertfall sånt ut på min.. er en aen slepe krok å litt sånn småting som ikke er likt de vanlige kararosorriet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 En vanlig vingebil har ikke noen flere sveisepunkter enn vanlig Sierra L.Når en orginal vingebil eller et motorsportkarosseri ble bygd til bane eller rallybil ble karosseriet larvesveist for at det skulle bli sterkere.Det finnes 2 stk motorsportkarosseri å få kjøpt.Et "vanlig" og et lettvektskarosseri med tynnere plater enn vanlig motorsport.Jeg hadde et fabrikksnytt lettvektskarosseri for noen år siden,men solgte det til en kar fra Oslo.Det er Rolf Klypen som har det nå og driver og bygger en bil på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts