Bdt Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 noen som har bremset i nærheten av dette?lurte på hvordan turbo dere hadde brukt....må velge turbo til go motor`n snart COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest viko Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 noen som har bremset i nærheten av dette?lurte på hvordan turbo dere hadde brukt....må velge turbo til go motor`n snart <{POST_SNAPBACK}> Kjenner en som bremsa 511hk, org rs500 oppsett med org. RS500 T4 Turbo 360lager, men det er mangen alternativ.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 (edited) Satt på me gamlebilen til Wingdude i helga.. (rs500 motoren til skogmus) Kommer jo helt ann på opsett osv men den kom utrolig tidlig og den er bremset 508 hk... Usikker på str, men d burde jo gå ann å finne ut ! å se på en turbo og si hva den er go for er jo litt vanskelig for tiden, men likna felt på samme som gammleturboen min og d var en Netics t66 (go for 550 hk) Edited September 19, 2005 by Cossi2wd www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 må ha noe som kommer litt tidlig hvertfall.forrige motoren jeg hadde(400hk)kom driit seint,det var helt ******.hvor stort eksoshus har han på netics turboen a? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 må ha noe som kommer litt tidlig hvertfall.forrige motoren jeg hadde(400hk)kom driit seint,det var helt ******.hvor stort eksoshus har han på netics turboen a?Hør med RS Motorsport eller Jenspeed om turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 I den gamle til wingdude står det en turbonetics turbo(tilsvarende T-4) Han bruker 63 eksoshus, derfor den spinner opp så fort..Min turbonetics holder til overkant av 500hk, og heter E-50 og jeg kjører selv 63 eksos hus.. Så mener det var omtrent den samme som jeg har.. Kjøpte den av jens.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Ja jeg jeg har akkurat kjøpt meg en e 50 netics selv, det er den turboen som gir mest effekt med 63 eksos hus, arbeidsområde på rundt 480 hk Kommer som tilbud på www.rs-motorsport.no snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 blitt meg fortalt at dem ikke klare å levere mer en maks 450 hk, 480 må være en peak effekt å ikke kontinuerli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Satt på me gamlebilen til Wingdude i helga.. (rs500 motoren til skogmus) Kommer jo helt ann på opsett osv men den kom utrolig tidlig og den er bremset 508 hk... Usikker på str, men d burde jo gå ann å finne ut ! å se på en turbo og si hva den er go for er jo litt vanskelig for tiden, men likna felt på samme som gammleturboen min og d var en Netics t66 (go for 550 hk)<{POST_SNAPBACK}> mene mr rallycross sa det er en hybrid i t6 serien,ikke en t66.ikke plass på org manifoil til en sånn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 det er visst nok bremset en cossie (478hk) med samme turbo som jeg har. En IRX 450. 78 ex.hus og alikevel raskere enn org. escort turboen (T-35) opp til 1 bar i allefall. Den forhandles av NTS og STS Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 blitt meg fortalt at dem ikke klare å levere mer en maks 450 hk, 480 må være en peak effekt å ikke kontinuerli.<{POST_SNAPBACK}> Snakka med krb trading nå eller ? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 Fakeworth....har du ekstern wastegate og grenrør el vanlig eksos og wastegate? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 (edited) Satt på me gamlebilen til Wingdude i helga.. (rs500 motoren til skogmus) Kommer jo helt ann på opsett osv men den kom utrolig tidlig og den er bremset 508 hk... Usikker på str, men d burde jo gå ann å finne ut ! å se på en turbo og si hva den er go for er jo litt vanskelig for tiden, men likna felt på samme som gammleturboen min og d var en Netics t66 (go for 550 hk)<{POST_SNAPBACK}> mene mr rallycross sa det er en hybrid i t6 serien,ikke en t66.ikke plass på org manifoil til en sånn.<{POST_SNAPBACK}> OK !!! Edited September 20, 2005 by Cossi2wd www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 blitt meg fortalt at dem ikke klare å levere mer en maks 450 hk, 480 må være en peak effekt å ikke kontinuerli.<{POST_SNAPBACK}> Jeg er blitt fortalt noe av det samme. 450 hk med vanlig bensin og 1,8 i ladetrykk, og 480 hk med racefuel. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 noen som har bremset i nærheten av dette?lurte på hvordan turbo dere hadde brukt....må velge turbo til go motor`n snart <{POST_SNAPBACK}> Kjenner en som bremsa 511hk, org rs500 oppsett med org. RS500 T4 Turbo 360lager, men det er mangen alternativ..<{POST_SNAPBACK}> Er det en hvit 4x4 ? RS 500 turboen er enda mindre T4 enn det T 34 det turboen er. En RS 500 turbo er en RS 500 turbo. Skal man ha en slik så må man kjøpe en RS 500 turbo. Det er umulig å lage en RS 500 turbo av deler man finner på turboer fra T4 serien. Kjedelig at alle tar feil ang. dette fremdeles, 18 år etter at bilen ble produsert. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Ja jeg jeg har akkurat kjøpt meg en e 50 netics selv, det er den turboen som gir mest effekt med 63 eksos hus, <{POST_SNAPBACK}> Har du egentlig dekning for den påstanden der? Tenker da på utsagnet om mest effekt med a/r .63 eksos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Ja alså jeg mente av turbonetics serien jeg selger da. jeg mente ikke at den var værst med 63 hus. mulig det ble litt feil oppfatta. i såfall ber jeg så meget om unnskyldning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Var bare at det var en som sa hør med RS Motorsport angående turboer, så ble til at jeg tenkte på det varelagret jeg har, derfor jeg nevnte at den e50 typen var den med mest effekt før du måtte gå opp på eksoshus i den serien jeg selger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Ja alså jeg mente av turbonetics serien jeg selger da. jeg mente ikke at den var værst med 63 hus. mulig det ble litt feil oppfatta. i såfall ber jeg så meget om unnskyldning<{POST_SNAPBACK}> Så, så. Trenger ingen meget unnskyldning... Hvis det var det du mente, så har ikke jeg dekning for å påstå noe annet, men jeg tenkte ikke automatisk at det var av netics turboene dine siden det ikke sto noe annet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 angående 480 hk så har levrandørn selv sagt det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Jeg kjøpte en netics hybrid stage 3 med 63 ex hus hos "hai roger bakken" og han mente denne skulle klare 420 hk,noen som vet om dette stemmer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Jeg kjøpte en netics hybrid stage 3 med 63 ex hus hos "hai roger bakken" og han mente denne skulle klare 420 hk,noen som vet om dette stemmer? Det blir bedre om du gidder du å måle diameteren på hjulet du ser inni turboen. Hvis diameteren er 51 mm så klarer denne 420 hk turboen 370 hk v/ 1,8 på samme måte som 480 hk turboen klarer 450 v/ 1,8 BAR. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jornhan Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Jeg kjøpte en netics hybrid stage 3 med 63 ex hus hos "hai roger bakken" og han mente denne skulle klare 420 hk,noen som vet om dette stemmer? Det blir bedre om du gidder du å måle diameteren på hjulet du ser inni turboen. Hvis diameteren er 51 mm så klarer denne 420 hk turboen 370 hk v/ 1,8 på samme måte som 480 hk turboen klarer 450 v/ 1,8 BAR. Ok,skal ut og måle i morgen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Det blir bedre om du gidder du å måle diameteren på hjulet du ser inni turboen. Hvis diameteren er 51 mm så klarer denne 420 hk turboen 370 hk v/ 1,8 på samme måte som 480 hk turboen klarer 450 v/ 1,8 BAR. Hva er inducer på 480hk turboen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 syvers:nei har ikke prata med dem nei...Er jo litt misvisende når man kjøper en "480"hk turbo å den ikke levere mer en maks 450.Det meste kommer vel fram på flowdiagrammet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now