Bdt Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 hva er forskjellen på cossie clutchhus og vanlig ohc 5-trinns clutchhus? COS it`s WORTH it!
mr Costin Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Cossie 2wd: aluminium, större, annat boltmönster mot kassa, starter på vänster sidaOHC typ9: stöpejern, mindre (ikke plass till Cosworth clutch), ikke samma boltmönster på typ 9 og T5, starter på höger sida.4x4 Cosworth har ikke losstagbart clutch hus, starter sitter på vänster på Cosworth og höger sida på ikke Cosworth modeller.// hva er forskjellen på cossie clutchhus og vanlig ohc 5-trinns clutchhus?<{POST_SNAPBACK}>
Homemade Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Har da tatt av clutchhuset på min cossie 4x4 og satt det på MT 75 kasse jeg!
D.Toft Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 hmm, mener da det er samme mønster, en kompis kjører cossi blokk på ohc veiv, t9 kasse.. strter på ohc = høyre side, cossi = venstre..
Fakeworth Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 ohc veiv = da må du ha ohc svinghjul og clutch også.. da vil jo en t9kasse passe, men man får jo kjipere clutch og mindre svinghjul.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
D.Toft Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 stemmer det, men type 9 kassen har fremdeles samme monster som cossi..
bige Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Har da tatt av clutchhuset på min cossie 4x4 og satt det på MT 75 kasse jeg!<{POST_SNAPBACK}>Har akkurat byttet kasse i min 4x4 da det IKKE er mulig og bytte bare clutch huset .Så jeg ønsker du sender bilder eller noe mere info , da du blir den første i verden som har klart det .
Homemade Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Ble litt feil sagt kanskje,men det går å bytte men du får jo med halve kassa også.Går jo såklart ikke å dele den før første skjøt.
bige Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Hva skjedde?<{POST_SNAPBACK}>clutch skal ikke brukes som av og på bryter , da besøker nemlig driv akselen girkassa .
WingDude Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Hvorfor fikk du det ikke sveisa da bige ?
bige Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Hvorfor fikk du det ikke sveisa da bige ?da jeg som de fleste trimmet "litt" og synkronisering på 3 begynte og si i fra .clutchen sluret , og tilbudet fra tyskland i utgangs punktet var billigere enn og repe i Norge .+ jeg ønsket 50 NM på senter diffen .+ nylon foringer på holderen til gear spaken .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now