Loffen Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 legg ut bremsepapirer så skal jeg tro på det.... Hadde Magnor hatt bremsepapirer, så hadde nok eksakte tall kommet fram i dagen, men veit han har slitt med å få noen til å tørre bremse motoren stående i bilen... Er jo ingen firma som har kraftig nok utstyr, og hvem vil vel blåse utstyret til himmels egentlig? Veit ikke om han har fått bremset motor enda, men trur nok han føler seg ganske trygg på den nå, for galningen har kjørt bilen for egen maskin fra Moi til Rudskogen i helga!!!!!! Lurer på forbruket på den bilen jeg... hehe Anyway... Tvil aldri på en mann og hans viten om motor, når han setter sammen en sånn motor, modifiserer etter eget hode inkludert 2 turboer, og trosser alle "eksperter" som påstår at dette aldri vil gå, og DET FUNKER!!!!! All ære til motorgeniet Magnor Mydland -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Er vel tidligere sagt 2.0 pr mil på finkjøring og over 10 liter i minuttet på bane, dette uten turbo.Mener å ha hørt dette. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gran Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 2.0 liter på mila er vel ikke så ille med tanke på effekten.. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi_ailj Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Så vidt jeg har hørt skal det stemme bra det Vil tro at han har brukt "et par" timer på å stille den inn --- RESPECT --- -03 Ford Mondeo ST220 -83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt) -84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cobra2 Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Så vidt jeg har hørt skal det stemme bra det Vil tro at han har brukt "et par" timer på å stille den inn --- RESPECT --- Ja, et par timer, og ikke så mye mer....enda...Han bruker et Link Plus datasprut, og går med planer om å få mappet & målt motoren... Arne K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Noen som veit hvor mye hk det er i bilen etter at han satte på turbo ?? Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 1400 pluss NOS mener eg han sa på autofil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 men det er jo mindre enn før turboene det jo Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 1400 pluss NOS mener eg han sa på autofil Han sa også at han hadde trimma den ned for å få feste i det hele tatt. Skulle nok trimma ned litt til ja Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarnis Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 han har 1700 og han har ikke nos i nå lenger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konsmo Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Bøs bil!!! Går no heilt vilt!!! Så an kjørde på Gatbil i Kr.sand i går. Dæven for ein bil! Tok mye. Definelitivt et av hødepunktan! -=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt-=Volvo 240 GL=--=Hiace arb bil=--=Mondeo 07 stw Titanium=- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarnis Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 vi kjøre sammen med han ned dit. kommer ut litt eksos av den kan man si. lo godt når han tapte mot hafsengen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Hadde egentlig ikke ventet at han fikk gitt stian såpass hard konkurranse, for var IKKE mye av bilen til stian som lå foran magnor over mål Utrolig godt gjort å få såpass feste med den motoren, og likevel gasse nok til å holde følge med en så syk bil/mann -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarnis Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 (edited) ja jeg sto rett me mål. det kunne ikke vert mer ein en liten mete i forskjell der. stian var foresten helt syk ellers og. litt synn han punkterte på slutten va klar for fler piruetter jeg Edited August 20, 2006 by Jarnis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rioi Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 hadde vært arti med en slik motor i 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 ja, men overføringkassa hadde vel ryki på 2000 rpm el no Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Heeeeeelt ufattelig at han holdt Hafsengen : http://videos.streetfire.net/search/granad...82300bcf09f.htm Men jeg tror begge slet med grepet. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 imponerende! 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 så ikke ut som granadaen hadde så mye hjulspinn så han burde vel ha parkert hafsengen med sine 1700hk? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 så ikke ut som granadaen hadde så mye hjulspinn så han burde vel ha parkert hafsengen med sine 1700hk? Hmmm.... Må tenke litt etter hva du sier her... Hafsengen har 4wd og aktive differ, dvs at hjulet som har best feste, får mest kraft fra motor... Det ultimate drivverk for rask og effektiv kjøring på alle underlag, mens hos Mydland er det KUN bakhjulstrekk, og kun modifisert så ting ikke skal bli vridd istykker ved pådrag... Sier seg selv at mannen må holde igjen på gassen for i det hele tatt å ikke bli stående i ett hav av blårøyk. Helt utrolig bra gjort å kunne holde følge med Stian på den korte strekningen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Dessuten ga han IKKE full gass,å likevel spant han HELE strekka (du hører han regulerer gassen hele tiden). Dette gjorde han åsså på Autofil tuning med 402 meter. Han fortalte med en gang (før turboene) at han spinner løs i 200 km/t !!! Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Tror nok den Granadaen kan ta det meste dersom han får alle kreftene ned i bakken. Det er vel der det største problemet er. Har sett på Gatebilfilmern der han spinner rundt på Vålerbanen, rimelig artig. Drar på, får grep og drar på litt til så røyken velter igjen Har og sett drag på Rudskogen med Amcar, og den hadde langt større hjul, slicks. Det er vel det som må til for å få kreftene i bakken er jeg redd. Synes bilen til Magnor er tøff jeg. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konsmo Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Snaka så vidt med han da han dreiv og skifta dek! En kompis a mæ spurte om ikke han hadde plane om og få 4x4 på an! hehe, kom enkelt og greit tilbake: Nei! miste så mye i overføringa. det vil ikke løne sæ. heler ordne bedre grep, med andre ord bedre bane og bredere dek/sliks! Er sån det ska være. Bare drift på bak hjulan. Enkelt og greit. spole spole baby!!! hehe -=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt-=Volvo 240 GL=--=Hiace arb bil=--=Mondeo 07 stw Titanium=- Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Tror nok den Granadaen kan ta det meste dersom han får alle kreftene ned i bakken. Det er vel der det største problemet er. Har sett på Gatebilfilmern der han spinner rundt på Vålerbanen, rimelig artig. Drar på, får grep og drar på litt til så røyken velter igjen Har og sett drag på Rudskogen med Amcar, og den hadde langt større hjul, slicks. Det er vel det som må til for å få kreftene i bakken er jeg redd. Synes bilen til Magnor er tøff jeg. Det er vel mangelen på grep som gjør at drivlinjen holder. Hadde han hatt grep tror jeg ikke det eksisterer drivaksler som hadde holdt. Men mener fremdeles at det er VERDENS råeste gatebil, når du tenker på helheten : hvem andre har hengerfeste ? å bruker det ? 5 seter ? full innredning ? Makaløs bil, å eier. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gompie Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 har hørt endel rykter om at han har øka effekten til 2400 HK nåog tror veldig gjerne at dette kan stemme, noen som tror noe annet når det gjelder den mannen eller ??? 1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524 2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line 2008 VW Caddy 1,9tdi 198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now