Jump to content

Wolfcry

Gjest
  • Posts

    63
  • Joined

  • Last visited

About Wolfcry

  • Birthday 11/06/1975

Medlemsinfo

  • Bosted
    Narvik
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Wolfcry's Achievements

Bil

Bil (4/6)

  1. Ok. Takk for svar! Hva skjer forresten når man kjører uten lmm innkoblet?
  2. Har nå hatt bilen inne på verksted for å koble til instrument. Der fant de ut at LMM var ødelagt og at det er det som er årsaken til tomgangsproblemene. Noen som har en liggende her kanskje? Er til 1,6 liters motor (går ut fra at LMM er forskjellige etter motorstørrelse?). Vil evt en LMM fra en Escort med samme motor passe? Eller vet noen om det er noe spesielt delenummer eller noe sånt jeg må se etter når jeg leter hos huggeriene?
  3. Fikk et tips i dag om at motoren kan oppføre seg som beskrevet dersom det er luft i kjølesystemet. Skal da være en ventil for å lufte det, men kan noen si meg hvor denne ventilen er og hvordan den ser ut (bilde) og gjerne fremgangsmåte for å få all luften ut...?
  4. Nope! Det hjalp ikke...
  5. Tok av LMM og har nå rengjort den. Var en del sot på strengene inni så vi får se i morgen om det har hjulpet.
  6. Sjekket nærmere nå og fant ikke noe EGR-ventil. Ikke der jeg har funnet den på andre motorer hvertfall...
  7. EGR kan vel kobles bort ved å ta av vacuumslangen og tette den i så fall?
  8. Har nå sprayet vilt og uhemmet med startgass, men fant ingen lekkasjer... Prøvde også å koble fra LMM mens jeg holdt på. Motoren reagerte da med å jage litt først for så å roe seg ned på litt under 1000 o/min. Har dog ikke testkjørt den uten LMM utkoblet. Men kan det være her feilen ligger eller er det normalt det som skjedde?
  9. Takk for tips! Skal teste litt i morgen.
  10. Noen andre tips til hva den jagingen kan komme av? Har nå fått fulgt med det en tid og feilen er ikke der hele tiden. Nå har den fungert relativt bra i over en uke, men i dag begynte den å fuske igjen. Det med at den holder høyt turtall ved giring er fortsatt tilstede også. Om jeg tråkker inn clutchen eller setter bilen i fri så holder den seg på ca 2500 o/min en stund før den faller til litt over 1000 o/min. Det er også turtallet den holder på tomgang (burde det ikke være litt lavere?). Og om dette er en vacuumfeil, hvordan kan jeg sjekke hvor lekkasjen eventuelt ligger?
  11. Det var en ledning under førersetet som hadde løsnet. Koblet den til igjen så funket det.
  12. Fått fikset det airbaglyset, men er fortsatt like uklok angående tomgangen. Den gummidingsen som nevnes fins faktisk ikke på min bil så jeg får derfor ikke sjekket den. Kan det være at det er forskjell på 1,6 litern og de andre motorene her? De fleste Mondeo mk2 er vel 1,8 eller 2,0?
  13. Fikk et tips om at det kan være lmm som har sluttet å virke. Vil det funke å koble fra kontakten på denne for å sjekke om den da går som den skal på tomgang? Og hva med andre vacuum-slanger? Kan eventuelle lekkasjer i dem føre til samme symptomer?
  14. Hmm... Sjekket litt mer om det T-stykket, men jeg finner det rett og slett ikke. Fant et rør som går fra under manifolden og som er festet like under vannpumpen, men det går bare et rør videre også. Nå har jeg ikke så godt lys i garasjen, men jeg sjekket med "ta og føle" metoden også og kunne ikke finne noe deling... [Edit] Sitter og kikker i Haynes-boka og ser at det ikke er vannpumpa jeg har sett.
  15. Har nå fått sjekket litt mer etter de tomgangsproblemene. Fant et t-stykke i nærheten av coilen, men det er av plast og ser ut til å være i orden. Det er koblet slik at det er en skjøt på en gummislange og så er det en føler koblet til sitste uttaket på t-en. Har jeg funnet den rette t-en da? Og mot torpedoveggen fant jeg ingenting. Jeg vet at på min forrige Mondeo (2,0i) så lå det noe vacuum-greier der, men på denne er det ikke likt. Kan det være at gasspjeldføleren ligger et annet sted i min? Kjekt om noen har bilder av det jeg skal se etter så blir det litt lettere å finne.
×
×
  • Create New...