
smudeford
Gjest-
Posts
59 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
Vest-Agder
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
smudeford's Achievements

Bil (4/6)
-
noen andre som har forslag, kommer en svak suselyd i fra motoren som forsterkes ved pådrag. byttet luftmengdemåler, sjekket luftfilter uten resultater. det er ikke noe "hakking" opp til rett under 3000 RPM, det bare stopper mommentant der. På tomgang likt, med mindre jeg akkurat starter bilen, da kan det gå oppmot 5000 rpm... skjønner ikke dette... bensinpumpe gåen? tett bensinfilter? tett katalysator... noen som har hatt dette på sine biler?? symptomer? trenger hjelp!!!!!!!
-
hehe, så en lacross ball (enda hardere) nede i bakpotta en dag. men tror ikke det er det. hvis det "skvetter" bensin, hva kan det være da? mistenker at den får litt lite bensin jeg... siden den stopper å akselerer etter 3500RPM i 2 gir...
-
Hei! som topic sier, så tror jeg sannelig at min zetech motor har støtt på et lite problem. Motoren begynte å lage en merkelig "suse" lyd under pådrag, tenkte ikke noe mer på det. så begynte bilen å bli veldig "dau, lat" you name it. Nå har den begynte å lage en svak skrapelyd etter at jeg har gitt gass. hvis jeg f.eks bremser på girene, så hører jeg skrapelyden ganske tydelig. Jeg tok opp tennpluggene for å sjekke de etter at den virket "dau," der var det olje gitt, ser ut som jeg har en liten lekasje i toppdekselpakningen ellerno, men den lekasjen var det FØR jeg støtte på skrapelyd problemet og susingen. Til info, så står det Åpent filter på, men tror ikke dette er tett, for da ville den vell dø ut på høyt turtall?
-
skal se om jeg ikke får gjordt det en gang jeg kjeder meg hjemme
-
kanskej du har rusthull i gulvet? eller nede på frontruta?
-
Hvis du skrur av dekselet over rattet, Slik at du kommer til viskeenheten. La oss kalle det det så har du en svart boks hvor rettningslysene og vindusvisker intervallet er festet på. Denne er igjen festet med 3 skruer og 2 ISO kontakter på baksiden, En hvit og en svart Denne boksen tror jeg er defekt, et eller annet relee inni der som ikke funker som det skal
-
Er ikke veldig erfaren mekaniker ... skrur egentlig for gøy. Var ikke veldig vanskelig, har faktisk tatt bilder av hele prossessen. Men du bør ha riktig verktøy. Måten jeg gjordet det på: - tok av hjulet - Løsnet styrestaget (1 mutter) - Løsnet bærekula,(enden på bærearmen, her bør du ha extra TORX bolt, for disse er "engangs" og knekker veldig ofte når du prøver å få den ut, nr 50 torx og 15 mutter hvis jeg ikke husker feil) Det er i tillegg lurt til å ha et lite verktøy for å ta av bærekula, sitter et lite hakk på enden av bærekula som er vanskelig å løsne, dette bruker du en "bærekulegaffel" til, så slipper du skade pakkniger og du slipper å bende å bøye, tar 2 minutter med det verktøyet.) - Deretter fjerner du gummien rundt drivknuta, min drivknute var helt knust så selve drivakslingen var bare å trekke rett ut. - Så løsner du klipsen som fører drivakslinga inn i drivknuta, den klipsen hører egentlig til drivknuten, men på mei sto den enda på drivakselen. - Så løsner du navet, her brukte jeg muttetrekker og skrudde CW, ikke CCW, i tilfelle du skulle lure. (hjulet vil mest sannsynelig spinne, jeg ja en murstein på bremsen ) - så var alt løs, da kan du trekke ut drivknuta på baksiden. - Hvis det lille "tannhjulet" enda står på drivakselen, så kan du bruke sånne avtrekker, tror ikke det er så alt for lurt å bruke hammer med tanke på å skade drivakselen. - Deretter setter du inn ny drivknute med litt med fet, bare så du får dekket kulene. - smekker det på plass, (ikke glem å sett gummien på før du setter drivakslingen inn i drivknuten - fester bærekule , bærearm, for så å grise resten av fettet inn i drivknuta, - fester gummien og walla. tut å kjør
-
japp, kan konstantere at det var drivknuten som var defekt. Etter en j-turn mistet jeg pluteslig framdriften Lyden ble helt borte etter bytte av drivknuten-
-
Hei! har problemer med intervallene på vindusviskeren, tror det er "boxxen" som har tatt kvelden, for viskerene funker kun på en hastighet i mellom intervallene. Sikkert noe kontaktfeil ellerno... Er det noen som har delenummeret til denne på escort si 16v ? 95 modell. Eller har en sånn "box" liggende? Er det noen som har åpnet disse boksene selv? ser ut som veldig små elektroniske komponenter...
-
men vil fjærbeinslagrene føre til at rattet "lugger" når jeg har lav hastighet og akselerer? Skrapelyden er ikke der hvis jeg bare legger litt over... men når det blir mer enn 1 runde på rattet, så lager den en skrapelyd. har ikke turt å legge helt over enda, pga av de ***** smellene som kommer! høres sinnsykt vondt ut. har lånt verkstedet på Onsdag, så trenger litt tips om hva det kan være, håper selvførgelig at det er fjærbeinslagrene, siden dette er noe jeg "kan," drivknuter ser litt komplisert ut i følge haynes boka... v
-
prøver å få liv i tråden igjen! har samme problemet, lager noen voldsomme kneppelyder når jeg ratter over... men i dag ble det virkelig ille! kom kraftige smell, å da jeg rattet i en skrå sving med ca 30 - 40 km/h er d akkurat som om det "henger" i rattet... rattet vibrere litt, blir tyngere og det virker nesten som du mister litt kraft til tider. Noen som vet om dette er drivknuten? gjelder høyre side forran på ford escort si 95 modell. begynner snart å bli lei av å skifte ting i forstillinga! Edit: glemte å si. lyden kommer i lave hastigheter,
-
i går gikk jeg over ledningene i fra pluggene til "elektrodene," kan virke som det har vært dårlig kontakt i noen av de, går plutselig reint igjen. Vet ikke om luftfilteret kan ha noe å si bard. At det er tett, eller at mengden luft/bensin blir feil(måler) ?
-
siden det er en gjenganger, så regner jeg med at biltema ikke holder her? eller tar jeg feil? hvilket merke er bra til disse da?
-
Hei! De siste par dagene har jeg opplevd ett problem med min zetec motor. Problemet er som følger: Når jeg trør inn gassen på eks 1800 RPM, så responderer det ikke, kan trykke gassen langt inn før det endelig skjer noe og turtallet øker. I tillegg merket jeg under oppstart at motoren gikk "surt". Akkurat som den gikk på 2 - 3 sylindere. Noen som har vært borti lignende?
-
stussen stikker ut i fra fangern den... men fortsatt en ganske kraftig lyd etter min mening