admiralen
Gjest-
Posts
784 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
Oslo
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Profile Information
-
Kjønn
Male
Recent Profile Visitors
10346 profile views
admiralen's Achievements
Ford RS (6/6)
-
Ok, så det er et alternativ, har du navn på et slikt firma her på Østlandet?
-
Finnes der noen dype senterkoppen til Sierra? Kjører 9 bak med ET 45 eller noe og da passer ikke compomotive koppene på felgene ettersom hjulmutteren stikker for lagt ut.
-
Er det ikke 70A på 2wd og 90A på 4x4 originalt? Uansett, er det noe kvalitetsforskjell på hella til 5300kr og stark til 1100kr mon tro?
-
Trenger en ny dynamo til 2wd Sierra Cossin ser det ut til, noen anbefalinger 70 vs 90A? Autodoc.... Er det noe poeng å kjøpe bosch, lucas eller hella når de koster betydelig mer enn andre merker?
-
Jau, har vært ute å luftet den litt. Den lader nå behagelig kjapt. Satser på å bytte motor i vinter til lavkomp så får vi se hvordan det går.
-
Spm. sort sapphire sierra cosworth mellom 1987-1989, kom den uten "metallic" glans? Regner med Ebony (4x4) er "metallic" mens Zwart/Shwartz (2wd) er "flat/gloss/solid/straight" black uten "metallic" glans? Finnes det en fargekode for denne fargen? A9? A2? Betyr A9 = 1989 (sierra cosworth) og A2 = 1992 (escort cosworth)?
-
Er det noe mulighet å få 195x45x17, 205x50x16 eller 205x55x15 dekk på sierra cosworth (foran) ved å velge 7 eller 6,5 felg med rett innpress?
-
Du som er flink til å regne, hvordan vil 5 giret på 17765 være i forhold til T5 kassa?
-
Hvilken girkasse kjører du med Jan? Jeg vurderer oppgradering av T5 girkassen etterhvert, redd den ikke liker efr7064.48 oppsettet i lengden Skulle hatt en kasse med 6 gir evt. 5 gir hvor det siste giret gav meg 2000 rpm i 110-120 km/t med std utveksling (mao. et "motorveigir" på linje med 6 giret til nyere ford mondeo). Blir masete med 4000 rpm i 100 km/t....
-
Tja, så ble jeg kanskje ikke noe klokere men jeg børster støv av denne. Når jeg kjørte med 7064.083 og 4x4 manifold skjedde det ikke noe før etter 4000rpm. Fikk dermed en stor overraskelse da 7064.092 og nortech skulle prøves. Her startet den å lade på ca. 2200rpm i slak oppoverbakke på 4 gir og bra trøkk i 3000-4000rpm intervallet. Min første tanke var, nortech manifold er konge (slik de sier i england og at det gjør "halve jobben"). Denne tanken varte helt til jeg snakket med en annen kar med 7064.083 på 4x4, hvor han kunne fortelle meg at han hadde tilsvarende respons som jeg hadde med 7064.092/nortech. Mao. min erfaring med 7064.083 er kanskje "feil", dvs. at det var noe feil et eller annet sted i oppsettet som førte til et uvanlig sent ladetrykk, ikke vet jeg. Ikke den konklusjonen jeg ønsket meg men nå er det tid for andre tester. 7064.092/nortech demonteres og erstattes med 7064.048 om ikke så lenge. Blir det med 4x4, 2wd eller nortech manifold er spm`et. To be continued......
-
Turbo news fra BW: https://www.borgwarner.com/aftermarket/boosting-technologies/news/2021/09/07/efr-8370-super-core-powerful-without-overspeeding
-
Noe slikt kanskje hvis man kunne fått tilpasset det til å passe på cosworth toppen.... https://passionford.com/forum/ford-rs-cosworth-parts-for-sale/474875-pinto-cosworth-efi-manifold.html https://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/462593-building-a-custom-inlet-manifold-for-yb.html
-
Hva er livet uten utvikling, uten å lære noe nytt? Jeg antar at min bakgrunn innen forskning har forsterket min trang til å være nysgjerrig og prøve ut nye muligheter Som du sier så kunne jeg "hoppet" rett på .48 AR men hva ville jeg da tatt med meg av kunnskap om twin scroll vs. singel scroll. Nå har jeg en gyllen mulighet til å sammenlikne disse side om side med samme utgangspunkt (motor) hjemme i min egen garasje. Ettersom jeg allerede har handlet inn alle delene er veien kort til å teste dette ut. Spm er altså, er det noen forskjell i kjøreopplevelse mellom 7064.83 m/ 4x4 manifold vs. 7064.92 m/ nortech manifold. Hvis jeg forstår dere rett så bør jeg ikke forvente noe merkbar forskjell. Stemmer fra UK mener at forskjellen er stor. Nå får jeg gjøre mine egne erfaringer. Når jeg får den nye lavkomp motoren i hus så ønsker jeg selvsagt å prøve .048 huset
-
Noen spm her som kanskje RS1000 kan svare på. T25 eksosmanifolden (har aldri eid en selv), er det noe ulikheter mellom den og original 4x4 manifold foruten T25 hullet ut til turbo? Er den innvendige utformingen i samme dim som 4x4 manifolden? Siden den har T3 boltmønster, er det noen effektforskjell ved å bruke T25 manifolden med en T34 turbo vs en 4x4 manifold. Er den noen effektforskjell mellom T25 manifolden og 4x4 manifolden ved bruk av EFR6258? Forutsatt at du klarer å lage T25 boltmønster i 4x4 manifolden, det er kanskje ikke mulig pga. at T3 hullet er for stort?