-
Posts
720 -
Joined
-
Last visited
About Vebba
- Birthday 07/03/1986
Medlemsinfo
-
Bosted
Stjørdal, Nord-Trøndelag
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Contact Methods
-
MSN
vebba_@hotmail.com
-
Hjemmeside
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Kjønn
Male
-
Bosted
Stjørdal
Recent Profile Visitors
2938 profile views
Vebba's Achievements
Ford RS (6/6)
-
Jeg har 12mnd brukbilgaranti, så jeg trodde dette var en veldig grei sak. Ble veldig overrasket at rust faktisk er et problem på en såpass ny bil. Har også en 97-modell Carina som jeg "arvet" av foreldrene mine. Den er nå 14 år, passert godt over 300.000km, sjelden/aldri fått underspyling av foreldrene mine. Eneste rusten som er på den er et par steinsprutskader på panseret og et bremserør som måtte skiftes på forrige EU. Og når jeg ser her, så er ikke min Ford den eneste som har rustproblem...
-
Så det de gjør på den kontrollen, er da at de forteller deg hvor det er rust? Så må du koste dette selv for å hindre gjennomrusting? Jeg tenkte ikke akkurat på å se etter rust på en 3 år gammel bil når jeg kikket på/kjøpte den. Rust trodde jeg ikke var så "vanlig" på nyere biler, og når de i tillegg skryter av 13(?) års rustgaranti, så trodde jeg dette var et ikke-eksisterende problem... Men så feil kan en ta. Får finne fram litt pussepapir og noe lakk selv tenker jeg.
-
Kjøpte meg en 08 Mondeo i sommer, og noen uker etter kjøpet oppdaget jeg rust på begge kanalene. Grei sak, tenkte jeg, siden bilen har 13 års rustgaranti. Dro innom forhandler, og selger la seg først flat for at han ikke hadde sett/fikset dette før salg. Men da han ringte dagen etter var tonen en annen. De kunne ikke ta slik overflaterust på garantien, den gjaldt kun gjennomrustning. Men han kunne selvsagt fikse en god pris på jobben for meg. Så spørsmålet er: Er denne rustgarantien så bra som de vil ha det til? Og mener han at jeg skal vente til kanalene er gjennomrustet, så får jeg ordnet det på garantien?
-
Jeg skal ha en t9 kasse liggende. Har stått på en Scorpio 2,9. Den kan du få MEGET billig
-
Haha Akkurat som jeg skulle sagt det selv Var oppom en tur for en stund siden, men det skumle der oppe er jo at det er en hel haug med nyoppkjørte tullinger som kommer både baklengs og sidelengs uten noen som helst kontroll på bilen! Var ei kjerring der i bmw som faktisk har vært borti dette en dag før. Moro når en treffer på sånt!
-
Er nok innom det meste i løpet av en vanlig kjøretur på vinterstid. Bruker brekket mer enn de fleste har jeg funnet ut. Lærte meg venstrebremsing for to vintre siden, og det ble en ny og genial lærdom.
-
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=555080 Her kommer vg med gode tips til hvordan du skal kjøre/reagere på vintersføre hvis bilen skulle finne på å skli. Tror dem... Skummelt å gå ut i avisene med slik "lærom"! Folk flest har jo ikke råd til biler med alt drit og lort, så vi kjører rundt på biler uten abs eller noenting. Da er jo det siste du skal gjøre å bremse... Slipp bremsen når du har havnet i grøfta
-
Nå er det vel ca fire år siden jeg kjøpte min første bil, og siden da har det gått slag i slag. Bruker biler som andre bruker bæreposer fra rimi, med en gjennomsnittlig levetid med meg bak rattet på ca 5 mnd. Første bilen, en 79-modell Granada. Tok fyr på en bomstasjon tre måneder etterpå... Kom over en billig scorpio rett etter og kjøpte den. Ble brukt opp og kastet. Min tredje bil. Granada 2,3 jubileum. Denne hadde jeg en god stund, og fikk nedi en 2,8 motor som etter hvert måtte erstattes med enda en 2,8 motor før den ble solgt tilbake som delebil til han jeg kjøpte den av. Etter tre forder ville jeg prøve noe nytt. Valget ble en audi 100 quattro "offroad". Ifølge instruksjonsboken er dette ingen terrengbil, men jeg motbeviste den med mange runder i gjørme og mellom trær. Etter disse turene ble mye utslitt og dårlig, og bilen ble til slutt solgt til en i Horten som prosjektbil. Så gikk jeg til innkjøp av en Granada igjen. 1982 Granada 2,8 GL. Ble avskiltet på grunn av kappede fjører for noen år siden, så den har for det meste stått til oppussing, noe som har blitt et langvarig prosjekt med mye planer. En dag skal denne på veien igjen! Og det ble vinter igjen, og vinterbil måtte handles. Granada igjen 2,3 denne gang. Trofast bil som endte på høggern når våren kom. Så over til min morsomste bil. 1987 Scorpio 2,9 GL. Sveisa sperre på den og fikk mang en time med moro! Hadde gjennomsnittsforbruk på 2 sett bakdekk i uka med denne. Sier vel litt? Så over til skammen i min bilkarriære. Det ble vinter igjen og vinterbil måtte handles. Fikk meg en billig Omega 2,0 som skulle brukes(!) denne vinteren. Ifølge opelfanatikere så var denne motoren skuddsikker. Så lenge det var olje og vann på motoren så var det umulig å ta livet av denne. Det greide jeg fint. Slo et stort høl i blokka på den første motoren midtveis i vinteren, og når våren kom, så var det så vidt motor nr.2 harket og gikk fremover. Så en kan lure på hvor holdbar en standard opelmotor er når dette er den mest skuddsikre... Drifting ble stort, og jeg fikk prøve meg på et løp med lånt bil her en sommer. Jeg kom på 4. plass. Uhell i siste runde tok fra meg andreplassen. Så etter da tenkte jeg kanskje å satse litt selv. Kjøpte meg en Silvia S14A og var forhåpningsfull. 2008-sesongen er vel kanskje ikke noe å skryte av, ble ikke med på et eneste løp ellernoe. Men kanskje 2009 blir bedre? Har vært inne på tanken å selge den også, så hvis noen kommer med et bra bud så kan vi diskutere den litt Tidlig i vår ble det så jeg kjøpte meg en golf. Første framhjulstrekkeren. Kjøpte den egentlig for at jeg fikk den utrolig billig, men jeg ser ikke helt noe stort behov for å ha den. Blir nok overtatt av kjerringa istede. Så ble "drømmebilen" handlet inn. En Ford F-250 pick-up. Har den enda, og jeg trives godt med diesel-8'ern. Grom bil! Og til slutt årets/vinterens vinterbil. Ble kjøpt som en avlastning for pick-upen, så jeg ikke herjer istykker den i vinter. Mazda 929. Blir artig å se hvordan denne er til våren.... Har i tillegg hatt en hel haug med delebiler, men de gadd jeg ikke å ramse opp her... Kan vel også nevne at jeg til nå har brukt 170.000kr bare i innkjøp på alle bilene jeg har hatt. Da inkludert delebilene. Så kommer bensin/diesel og deler i tillegg.
-
Etter jeg kjøpte min tredje folk fant jeg ut at jeg kanskje skulle bli med i et Ford-forum. Så jeg søkte på google og fant dette
-
Du kan like gjerne legge dem ut her
-
Nå har jeg ingen info om en original 2,8 granada i norge. Men hvis dette er likt, så er det da mulig å få godkjent en 2,8 granada med opptil 250hk uten noen form for ombygginger da?
-
Takker for tips Bli vel en shoppingrunde når lønna kommer ser det ut til Med det samme jeg har muligheten, så må jeg spørre: Er det mulig at jeg har 250hk i bilen min? I vognkortet står det 185kw, noe som tilsvarer ca 250hk. Har ikke sett eller hørt om en slik modell uten turbo med så mye hester, så jeg er jo litt i tvil selv. Noen som kan komme med en endelig bekreftelse eller avkreftelse? Og hvofor står det da 250hk i vognkortet mitt.....?
-
Problemet er jo at jeg har ingen bok på bilen min. Fikk kommentar på oljelekkasje på differ og fordelingskasse på eu-kontroll, så det kan være fare for lite olje der etter hvert...
-
Hvilken olje skal det være på diffene på en F-250? Og hvor er det mulig å få taki deler til en slik bil? På f.eks mekonomen har de ikke bilen i systemet sitt engang.
-
Finner du papirene?