Jump to content

brenne

Gjest
  • Posts

    48
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    molde
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

brenne's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. har tømt en boks med startgass rundt om kring under panseret uten å merke noe forskjell, men det er jo fortsatt en mulighet for at det er falskluft en plass.
  2. hvordan sjekker jeg om det er brudd i ledningene da?
  3. har prøvd med flere forskjellige mapsensorer, (2 av de tatt rett ut av andre biler som funker helt fint) men jeg har fortsatt samme problemet. skjønner bare mindre å mindre for hver dag som går.. kansje et dumt spørsmål, men kan det være noe så enkelt som at kammene er utslitt?
  4. har i dag prøvd å bytte å rengjøre triggersensoren (igjen) men det hjalp lite. det som derrimot "funka" var å nappe ut slangen fra innsuget til mapsensoren.. da gikk den "som den skulle" (hvis man ser bort ifra svart eksos, å at den går ujevn. den hadde ivertfall et helt normalt drag)
  5. jeg aner ikke.. derfor jeg spør:p
  6. fikk en teori ista om at det kan vere selve veiva, eller de punktene som sensoren måler (eller noe i den duren) som rett å slett er for slitt til at den får lest rett signal.. kan det stemme?
  7. når jeg starta bilen i dag funka den helt fint i ca 10 min ( kansje til den ble orndtli varm?), men så var det tilbake til at den drar utrolig dåli igjen..
  8. aha:) for meg er det meste enten en ting, en dings eller en duppeditt, så når noe jeg faktisk vet et navn på plutselig blir kalt noe annet, går hodet litt mer i surr enn vanlig
  9. den har jeg byttet ja. ble bare forvirret da den plutselig byttet navn fra triggersensor til veivtrigger har riktig nok ikke prøvd å byttet den med en fabrikk ny en, men har prøvd fra 2 forskjellige delemotorer. det er kat på den orginalt ja, men den ble fjernet når jeg byttet til litt grovere eksos
  10. hvis det er det som er problemet, så har jeg en motor som går opp til ca 10500 rpm, å det høres litt usannsynlig ut veivtrigger? det hørtes ut som noe jeg ikke vet hva er..?
  11. kan ikke forstå at det er bensintrykket som gjør det, for det er ikke anntydning engan til fjusking
  12. jeg har fortsatt ikke katalysator... har vel strengt tatt ingenting som kan ha tettet seg under bilen
  13. har prøv å bytte det meste av sensorer osv
  14. katn håper jeg da virkelig at ikke gløder! da blir det plutseli brannfare hjemme i gangen.... ble sånn helt plutselig ja, å på samme turtall hver gang... føles nesten som en honda vtec med for lite olje det er egentli over all forventnig at bilen har holdt så lenge som den har gjort, så at den bynner å krangle litt er egentli helt greit.. hvertfall hvis jeg får den til å funke som den skal igjen:P
  15. hjelp! kan noen fortelle meg hvorfor min 2,0 dohc dør ut på over 3750 rpm? hvis jeg starter på "0" å gir full gass, så virker det som at jeg slipper gassen halvt ut igjen når jeg kommer litt opp i turtall... noen som har en fornuftig forklaring? å når jeg først er i gang, er det mye jobb å bytte hovedforingene bak?
×
×
  • Create New...