SNIFFER
Gjest-
Posts
21 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
Nordland
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Profile Information
-
Kjønn
Male
SNIFFER's Achievements
Sykkel (2/6)
-
Flott. Må undersøke hvordan det blir med frakt da! Skal hente bilen de skal stå på iløpet av juni, så jeg kontakter deg når bilen er i havn! Holder selv til i Trondheim. Blir det fælt med spakkeljobbing før de kan lakkes?
-
byr deg 300 spenn for combatskjørtene. Hvor befinner delene seg?
-
takk, takk , noen som vet av en slik? evt plass å lete..? jeg er villig til å betale en velfornuftig pris for en slik en! Joda, det har jeg jo også sitert i tråden min =P men så kommer hovedproblemet; hvor i alle dager kan jeg få tak i en slik "leppe"?
-
Ingen av delene er jeg redd for. skal laste opp et bilde i 1st posten nå, så det er bare å se dær (sett at jeg får det til da) Er nok ingen av de, men de kan nok være litt snarlike.. Har ordnet et par linker i 1st post nå, så du kan jo se der hvis du gidder. Takk allikevel
-
Jeg har et problem. Jeg leter etter en noe "spesiell?" framfanger til mk2 sierra.. Etter mange ukers febrilsk leting og grått hår, har jeg kommet fram til å spørre istedenfor. (jeg håper noen kan hjelpe meg ) Typen fanger jeg leter etter, er jeg ganske sikker på er en orginal ford del, da jeg mener å ha sett ford-stempel på denne. Det rare er at den er på en måte to-delt, dvs at du rett og slett bare dytter den på en standard mk2 fanger slik at fangeren kommer litt nærmere asfaltkanten (og blir blytung). Gjennom min utrettelige søken etter så mye som et tegn på at denne eksisterer har jeg kun funnet et bilde på passionford(som jeg selvfølgelig ikke finner igjen, må lete mer!) også har jeg hatt en slik selv, på en bil som møtte en noe ublid skjebne i fjor sommer. Hvis noen kan si meg hvor jeg kan finne en slik, eller enda bedre selge meg en, ville jeg vært ufattelig takknemlig . Har et bilde fra da fangeren (og bilen) fortsatt eksisterte, å skal laste opp dette så snart jeg finner ut hvordan. Fangeren var laget av plast, og fylt med standard ford "fram-fanger skum" noe som styrker teorien om at den en gang var et orginalt ford produkt. Den skulle skyves inn i nedre luftinntak og såvidt jeg husker var den kun festet i skiltskruene (da den allerede hvilte på resten av konstruksjonen til den eksisterende fangeren). Om noen i det heletatt vet hva jeg snakker om, ville dette være til stor hjelp! Da har jeg endelig fått ordnet et bilde fra min gamle: http://img88.imageshack.us/i/hjelp.jpg/ Å skulle du ikke ha sett, JEG FANT passionford linken også gitt . http://passionford.com/forum/ford-sierra-s...-ohc-turbo.html Har lyst til å prøve det samme med frontlyktene , men i første omgang MÅ jeg bare finne ut hvor jeg kan få tak i en slik fanger! Den heter tilsynelatende RS-III Mvh Frustrert bilbygger.
-
Kassa er bare litt for godt brukt så man kan snakke om å "røre i grøten" er så ille at du kan forveksle den med å stå i fri når den i virkeligheten er i 1-3. Har også en tendens til å hoppe ut av 2 nd. Har fått en delebil til denne nylig, så planen er å evt flytte over kassa fra den. Har enda en 2,9 motor stående også, så planen var TT men da må drivverket være ok først. Er jo ikke noe vits i å legge opp til drivverkmoras da En ting til jeg lurer på er hva som kan forrårsake slakke på disse drivverkene? Holder en knapp på overføringa mellom kasse og framdiff, men er iallefall usikker på hvordan jeg evt skal greie å overhale denne. En til ting du kanskje kan svare meg på er om festeørene til caliperene på fremre hjulnav er ditto med pot 4 cosworth calipere? bak er det samme bremser som på cos, så den delen er grei. Dette kan jeg jo egentlig ganske lett sjekke selv, men mangel på ordentlig plass å skru atm, gjør dette litt tungvindt.
-
SNIFFER started following Spørsmål om drivverk xr4x4i (v6) sedan - hjeelp!
-
Hei, jeg er eier av en Sierra xr4x4i (89 mod 2,9l v6) med noe slakke i drivverk, sliten kasse og noen fremre drivknuter som skulle vært byttet. Kan noen si meg hvor jeg kan få tak i drivledd foran da dette virker nærmere umulig? (har sjekket burton, ford og mekonomen). Er det mulig å sette på drivverk og kasse fra 4x4 coss? regner med at klokka på kassa ikke passer med v6 innfestningen men kan noen bekrefte/ avkrefte dette? og hvor mye kan jeg eventuelt bruke av xr4x4i drivverket som allerede sitter på? Det samme gjelder forsåvidt melllomakselavstand og tykkelse, samt størrelse på hjulnav og tannkrans på drivakslinger. Viktigst er likevel hvor jeg kan få tak i drivknuter og evt hva som vanligvis forårsaker slakke i drivverket da dette er en typisk ting ved disse 4x4 drivverkene. Håper en guru eller noe i den dur kan svare meg på dette har prøvd i lengere tid men har foreløbig ikke funnet noe svar. Mvh Vegard. A
-
Hmm, Sierra cosworth? sedan? 3-dørs? Escort cosworth? blir litt mange alternativer her. Regner med det er fra en sierra sedan da..
-
Hvem vet.. du har sentrallås enheter til bakdørene også ja? får se om jeg bygger om en til å passe på bakluka. Ble litt usikker på om det skal være noen "hjerne"(styringsenhet) til sentral-låsen men skal finne ut, isåfall burde jeg hatt den også. Alt funker fint? Og hvordan gjør vi det med betaling? (kan ta resten på pm..)
-
Er interessert i hele greia. Er vindusheisene passende 3-dørs (får alltids tilpasset heisene om de skulle være til 4/5-dørs men bryterpanel til fire heiser blir nok litt i meste laget. Følger sentrallåsenhet til bakluke med?
-
Byr deg 1300 for underspyl.
-
Byr 1000 kr. Skulle det av uante årsaker vise seg at vedkommende med bud på 1100 kr trekker seg, regner jeg med at mitt bud fortsatt står.
-
700kr for ratt. Har du dashen? Er også interessert i midtkonsoll, elheiser og styring. Har du noe av dette fortsatt?
-
Starter på 450 kr for rattet. Har du forresten fortsatt underdelen til dash?