Jump to content

kjetilr

Gjest
  • Posts

    247
  • Joined

  • Last visited

About kjetilr

  • Birthday 10/03/1975

Medlemsinfo

  • Bosted
    Gjøvik
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Bosted
    Gjøvik

Recent Profile Visitors

2340 profile views

kjetilr's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. første åra hadde volvo 850 4-108 dem også..
  2. Gjør den orginal igjen.. Lettere å selge da.. Lykke til med salget..
  3. strøken var den ikke.. en harry sierra rett og slett.. lykke til med salget..
  4. Hvertfall mye hårsåre folk her inne......
  5. Ikke enkelt å få veteran forsikring på en så ombygd bil...
  6. Oi.. det var litt av en tabbe.. kommer til å bli stortap for han.. fint interiør..
  7. ganske sikkert at du må betale for frakta.. Engelskmennene sender ikke så mye gratis til norge.. Hvertfall min erfaring.. Har kanskje stått free shipping mainland uk only eller??
  8. for 10 lapper så må du nesten ta til takke med en sierra td....
  9. det er vel bare å ringe? Pleier jeg å gjøre når jeg skal ha en pris på en jobb..
  10. kristiansen er flink.. gjort mye bra...
  11. Bakre calipere; http://www.apracing.com/info/products.asp?...ct=12E4_245_135 areal 3,14x (25,4x25,4)= 2025,80 mm'2 areal pr stemplel * 2 =4051,60mm'2 på hver enkelt caliper Fremre calipere; http://www.apracing.com/calipers/products....182S4QR_238_131 areal 3,14x (19,05x19,05)= 1139,51 mm'2 areal pr stemplel * 4 =4558,05mm'2 på hver enkelt caliper Så her ser du at arealet på stemplene totalt er litt større foran enn bak. Netopp derfor justere en bremsevuggen så den sylinderen foran flytter mer veske og samtidig får mye større trykk/kraft ut i caliperene.. Sånn har jeg lært det både i teori og praksis. Og spurt veldig mange andre om samme teoriene. Men veldig off topic dette da..
  12. Jeg har monte carlo ap calipere 4 stemplet foran og 2 stemplede ap calipere bak.(escort mk2 gr 4 deler) Kjører med 0.625 foran og 0.700 bak. Og det fungerer helt utmerket. Høy pedal og perfekte bremser. Men det er endel justering for å få det også da.. Husk at det går mye væske i de 2 stemplede caliperene også. Stort areal innvendig. Men om en vil så kan en gjerne for meg starte med 2 like størrelser å justere fra det... Men bruker en for store hovedpumper så kan en risikere å få veldig høy og hard pedal med lav virkningskraft.. Her står det om justering av bremsevuggen om det skulle være til noens interesse. http://www.rallydesign.co.uk/catalog/balancebar.php En 4 stemplet caliper vil ikke nødvendigvis ha større totalt stempelareal/volum , stemplene er jo ikke like store, men ofte halvparten.... Men den vil klemme klossene fra flere punkter og derfor skape større friksjon/krefter. Pluss at en kan ha større klosser/areal av klossene....
  13. Det er riktig å ha den minste sylinderen på den fremste kretsen.. Og grunnen er ren hydraulikk teori. Mindre areal(i sylinderens stempel) med samme kraft(pedaltrykk) gir mer trykk ut. Så det er grunnen til at den minste skal foran og den største bak(mindre trykk). Gjør en dette motsatt så vil en få veldig mye bakbrems. Normalen er nok ikke motsatt.. For de fleste så vil det bli ett spørsmål om plass. Det er dårlig plass ved feks liggende webere el lign... Med ohc motor selvsagt... Man kan fint kjøre standard forsterker og pumpe om en bruker weber 44 idf forgassere.. Det kom som en option til escort mk2...
  14. det er som regel de som følger med..Ett vanlig oppsett... . standard på alle jeg har kjøpt, men av andre enn burton..
  15. 92-93 sierra 4x4 dohc... fin bil og billig... da har du litt til overs....
×
×
  • Create New...