
KennethJohnsen
Gjest-
Posts
633 -
Joined
-
Last visited
About KennethJohnsen
- Birthday 06/14/1986
Medlemsinfo
-
Bosted
Kristiansand
-
Medlemskort
Tilsendt i posten og digitalt
Contact Methods
-
MSN
fordinand@hotmail.com
-
Hjemmeside
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Kjønn
Male
-
Bosted
Kristiansand
-
Interesser
Bil
Recent Profile Visitors
10190 profile views
KennethJohnsen's Achievements

Ford RS (6/6)
-
Det er noe feil en plass ja, finner bare ikke feilen 🤔 er org stab stag, så ja riktig. Eneste jeg har gjort er å bytte dempere foran og satt på lengere drivaksler. Men skulle det vise seg å være dempere som er for lange, så vil vel det tvinge hjulet lengere fram?🤔
-
Det er ett dårlig bilde å gå ut fra, bak er heller ikke problemet, det er foran det ser værst ut. Nå er det litt sving på hjulet, men syntes for det første det er for nærme fanger, men også at den er høy i forhold til andre med samme senk. Jeg har lurt på det samme som RS 1000 skriver, at det er feil, men jeg lurer på om jeg kan ha fått demper til xr4i eller noe sånn 🤔 selv om de nye demperene så identiske ut på målene side om side med de gamle 🤷 Siste bilde her er uten senkefjærer, da var det 8,5cm mellom dekk og hjulbue etter å ha satt seg.
-
Jeg er jo av samme oppfatning at det er mye for ett feste uten avlastning, men samtidig så er de lovlige å bruke i andre land. Kan ikke huske at noen har mistet/ødelagt noe pga en demper bak har gitt etter. Men hørt flere som har bøyd demper foran pga dårlig kvalitet. Sierra har elendig hjulvinkel, så nei den burde ikke senkes for mye, med mindre man er glad i å bytte dekk av feil grunner. Jeg skal ikke ha den til å subbe i bakken, men jeg har styrt sånn med høyden på den bilen nå, at coilovers virker som eneste løsning. Jeg vet ikke hva det er, dempere skal være til cosworth, fjærene er 25mm senk. Men allikevel er den unormalt høy.
-
Har ikke tilgang til teknisk her på forumet, hvor dette kanskje er nevnt. Men spørsmålet jeg har, er om det er mulig å få godkjent coilover på sierra nå? Fant noe som sa at så lenge coiloversene var type godkjente, så trengtes ikke tuv papirer. Noen som har prøvd dette eller har mer kjennskap til reglene rundt dette ? Bilen det gjelder er 91mod sierra cosworth 4x4 om det skulle være av betydning. Grunnen til at jeg vurderer coilovers er mangel på senkefjærer/dempere, det viser seg å være vanskelig å oppdrive desverre. Har 25mm senk nå, men ser ut til å være høyere en org🤷 blir ikke klok på det, demper og fjærer skal være til 4x4 cosworth. Så i frustrasjon over å ikke bli klokk over hva som er grunnen til denne problem stillingen, så hadde det vært enklere om jeg kunne montert coilovers og fått de godkjent.
-
Never mind fant ut av det
-
Just montert nytt mongoose eksosanlegg på min 4x4 cosworth. Fikk problemer med at siste delen tar borti venstre bakhjul, til tross for mye justeringer, som ikke så ut til å hjelpe. Eneste jeg kan komme på er å kappe litt av det siste røret for å få trekt det mer inn. Noen som har vært borte i noe lignende før? Har bare de bildene her, glemte å ta bilde etter det var hengt på bilen
-
Her var det dødt... Jeg kunne vært klar for ett møte, men ser ut som det hadde blitt ensomt? Er det lettere å organisere noe via Facebook?
-
Nei det er for mye. Skal ha felgene flush med hjulbuen. Ifølge kalkulatoren så må jeg ha ET 30 på 8,5x18 for å få det til. Er ikke noe for spacere. Som k3nn37 skriver her, det er for mye tull med de. Flott bil det der 😍
-
Hjelp til valg av fjærer 4x4 sierra cosworth
KennethJohnsen replied to KennethJohnsen's topic in Cosworth
Det har vært planen hele veien, men ville vente til bilen var registrert. Utfordringen her er om det er original fjærer, eller fjærer til en annen type sierra. Sånn som høyden er nå, så er 20mm for lite. Med 8cm klaring så skulle jeg hatt 60mm senk. Høres bra ut, skal sjekke det ut. Har bilstein B6 foran på min, de ser iallfall ut til å fungere 🙂 -
Lurer på om det er noen her som kan ha et komplett mongoos, eller lignende eksos anlegg til Sierra 4x4 cosworth, som de ønsker å selge?
-
Vet ikke om dette er riktig plass, men jeg prøver. Det gjelder en 91mod 4x4 sierra. Har brukt de samme fjærene som stod på bilen når jeg fikk den, kun byttet dempere foran, da de gamle var defekte. Men den virker unormalt høy med de fjærene. Ca 8cm mellom dekk og hjulbue. Noen som kan svare på om dette er normal høyde, eller om det er feil fjærer på den? Ønsker også anbefaling av senke fjærer. Målet er å ha lav bil uten at dekkene tar i (205-245 35 17) Vedlagt bilder 2stk av min, og ett pressefoto
-
Hamresanden er det bare å møte opp. Det var bra oppmøte der i fjor, spre ordet, så kanskje det kan bli enda større i år 😀 https://m.facebook.com/events/hamresanden/felles-ford-treff-på-hamresanden-2020/2523879914564228/ Er god plass på Hamresanden så det går nok veldig fint 🙂 Det er på tide ja, vet ikke om det har vært noe siden vi var på garasje besøk hos du?
-
Det hadde vært gøy om det kunne blitt en gjeng. Er det noen som har tenkt seg på felles Ford treffet på Hamresanden 29 august?
-
jeg er klar :) så lenge det ikke kolliderer med andre ting
-
Etter mye googling, å leting på div forum, så sliter jeg med å finne koblings skjema til 1991 cosworth. Det jeg trenger er et over instrument panelet, da jeg har problemer med at sikring nr 22 ryker med en gang jeg skrur på tenning. Denne sikringen er av en grunn ikke merket i oversikten på sikringsboksen, men slår ut tankmåler, tempmåler og turteller. Er det noen her som kan ha et slikt skjema?