Jump to content

JHS

Admin
  • Posts

    7332
  • Joined

Medlemsinfo

  • Bosted
    Akershus
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

15417 profile views

JHS's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Ladetrykket mitt peaket 28,3 psi på 3495 omdr, der hadde jeg også max moment, 392,2 lbft. Max effekt var på 6525, da var nede igjen på 19,7 psi. Var visst ikke noe mer å hente med de dysene da mener jeg han sa, hadde ikke noe hensikt med andre kammer heller mente han. Motoren er ikke i bilen igjen enda, så effekt på nav/hjul har jeg dessverre ikke pr i dag. Mulig det blir senere, har invitert Gibbs over hit en tur for å se at alt er på stell når bilen en gang blir klar.
  2. Motoren min hadde 292,7 hk på 3991 omdr med 26,4 psi ladetrykk i benken til Harvey Gibbs. Med ny T34 turbo oppgradert med billet kompressorhjul og 360 grader lager, med 63 eksoshus. Originale kammer fortsatt, men portet topp. 55lbs/575cc dyser. Org P8 styreenhet, ladetrykkstyring via en Pierburg ventil.
  3. Artig gammel tråd, og nå 13 år senere er det fortsatt akkurat like mange meninger om hva som er bra. Felles for de aller fleste er vel at det er meninger, og ingen godt dokumenterte erfaringer. Jeg kjørte 20w-50 mineralolje etter anbefaling fra Jens Hannestad (Jenspeed) i mange år. Så var jeg innom Payback olje siden min arbeidsgiver solgte dette en periode. Så gikk jeg over til Fuchs (tidligere Silkolene) Titan Pro S (10w-50) eller Pro R (15w-50) som er veldig populært i England. Motoren min ble overhalt av Harvey Gibbs i England i fjor, fikk ingen tilbakemeldinger som tilsa at det hadde vært problemer med smøring tidligere, den motoren hadde da gått ca 120000km. Jeg kjøpte meg en god del liter Fuchs olje for noen år siden, har fortsatt igjen en god del der, så kommer til å fortsette å kjøre på det. Fuchs Titan Pro oljene har også denne "SJ" API ratingen som RS 1000 nevner (i tillegg til SH og SL).
  4. Har vært der en del ganger, trivelige og flinke folk Er forresten gamle Escorten til Mike Rainbird som står der på videoen.
  5. Her er ett par gamle annonser på samme bil: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=183572941 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=181405801
  6. Escort mk2'eren ble solgt til en lokal fyr i Salt Lake City som har WRC Escort replika fra før. Så gjenstår det og se hva som skjer med Hoonicorn, Hoonitruck og Escort Cosworthen da... Kanskje Ford tar de? De har vel finansiert ganske mye vil jeg tro.
  7. Men med en pris på 1,5 mill (for en bil uten en eneste krone i avgifter) så blir det jo lite aktuelt for folk flest...
  8. Det går vel på biler fra før katalysator kravet kom, er det i 88? Etter det, er det verre ser det ut til. Da er man jo på endring av programvare i motorstyreenhet og vipps så kreves det vel syklustester osv så vidt jeg har forstått. En kompis har fått tak i Wolf papirer og hatt en runde med SVV angående effektøkning av sin Escort, den ideen har vel blitt skrinlagt. Med Wolf papirene kan du nok få godkjent 300hk som de bilene hadde (ikke 320 som nevnt over her). Men da må du spore opp og montere alle delene for korrekt Wolf oppsett da, dvs at du må dokumentere at samtlige av delene dine er i henhold til Wolf dokumentasjonen (som bl.a. ikke dokumenterer dysene). Så godkjent effektøkning i Escort Cosworth virker ganske ugreit fortsatt så vidt jeg har forstått
  9. Bredde/spor på den og lengde da? Så kan jeg se hva jeg kan finne på jobben (driver med lastebil/buss deler) Alternativt kan du vel prøve Eik Maskin, Akershus Traktor osv, de har ofte tilgang på mye diverse størrelse reimer.
  10. JHS

    Quick Jack

    AC Hydraulic kan anbefales! Jeg har hatt en sånn i over 10 år nå, like bra fortsatt. Dette er kvalitetsgreier, kan ikke sammenlignes med skranglete kinesiske alu "racing" jekker. Mener AC også leverer løse reservedeler til jekkene sine...
  11. JHS

    Cosworth Felger!

    Sierra hadde vel ikke 8" brei felg originalt, som Escorten. Er det ikke 8" breie og ET35 som er tingen på Sierra da? Ville gått for ET15 på Escorten, dvs en 20mm spacer for å kunne bruke samme felger på begge bilene. Men problemet er at du bør ha forskjellige dekkdimensjoner på de. Escorten vil ha 225/40-18 eller 245/35-18 og Sierraen vil vel neppe ha noe større enn 215/35-18.
  12. Må vel ha vært en stund siden du så den, for den skulle jo vært på EU i mars 2018... Vil ikke tro kjøperne står i kø til den prisen, men vet jo aldri
  13. Mobilbilder er bedre enn ingen bilder Ser ut som det var relativt bra oppmøte da.
  14. De har vel vært konkurs flere ganger tidligere også, uten at det knapt har blitt lagt merke til. Så de forsvinner neppe denne gangen heller vil jeg tro.
  15. Er samme bilen, den har fått nytt regnr og ny farge. Søk opp ZE70455 på vegvesen.no så kommer den opp som BT99078. Og som grcossie skriver, forskjellene på datoene for 1. gangs reg er første gang i utlandet og første gang i Norge. Har jo vært annonsert en haug med ganger, på det billigste mener jeg den lå til under 100000.
×
×
  • Create New...